ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 104082
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :
فیاض: تمام پایگاه‌های نظامی آمریکا در تیررس حشدالشعبی قرار دارند / نادری: سیاست خارجی برجامی روحانی شکست خورده

فیاض: تمام پایگاه‌های نظامی آمریکا در تیررس حشدالشعبی قرار دارند / نادری: سیاست خارجی برجامی روحانی شکست خورده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نادری، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در نشست بررسی بررسی تحولات خاورمیانه و تنش بین ایران و آمریکا که به همت جمعی از دانشجویان محور مقاومت در دانشگاه تهران و با حضور نمایندگان دانشجویی کشور‌های مقاومت در دانشکده علوم اجتماعی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نادری، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در نشست بررسی بررسی تحولات خاورمیانه و تنش بین ایران و آمریکا که به همت جمعی از دانشجویان محور مقاومت در دانشگاه تهران و با حضور نمایندگان دانشجویی کشور‌های مقاومت در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: تنش‌های بین ایران و امریکا وارد فاز نوینی شده که می‌توان از آن به عنوان فاز تنش‌های پسا برجام تعبیر کرد.

وی تصریح کرد: پس از برجام روحانی تمام تخم مرغ‌ها را در سبد خارجی گذاشت و تقریبا امور دیگر از جمله امور داخلی را رها کرد و شاهد بودیم که خسارت‌هایی به بار آمد. سیاست خارجی برجامی روحانی شکست خورده عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با تاکید براینکه سیاست خارجی برجامی روحانی شکست خورده و اگر دموکرات‌ها نیز در امریکا سر کار می‌آمدند برجام به صورتی که نوشته شده اجرا نمی‌شد، چون در دوران اوباما شش نفر تحریم شدند، تصریح کرد: ترامپ که آمد زیر میز زد و معادلات به هم خورد در هر حال استراتژی ترامپ فشار حداکثری در مورد کشور‌ها و از جمله ایران است.

نادری بیان کرد: ترامپ براساس تئوری مرد دیوانه می‌گوید من را دیوانه جلوه دهید تا اگر به خواسته‌های او عمل نشود بگویند جنگ خواهد شد و با همین استراتژی هم می‌خواهند با ایران برخورد کنند البته فقط حرف هم نمی‌زنند و فشار هم می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه ایران یا باید انفعال سابق را در مقابل امریکا پیش بگیرد یعنی در برجام بماند چنانچه که در یک سال گذشته پس از خروج امریکا در توافق هسته‌ای مانده تصریح کرد: از طرفی ایران می‌تواند در برابر امریکا یک جدیت عقلانی به خرج دهد.   فیاض: تمام پایگاه‌های نظامی آمریکا در تیررس حشدالشعبی قرار دارند / نادری: سیاست خارجی برجامی روحانی شکست خورده است
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه اگر جنگی با ایران اتفاق بیفتد، این گونه نیست ایران درگیر جنگ باشد؛ بلکه یک جبهه از مدیترانه تا خلیج عدن درگیر می‌شوند، اظهار کرد: از زمان اجرای برجام بحران یمن گسترده شد؛ با این وجود باید در همان زمان یک فشار سنگین از طریق یمن به عربستان وارد می‌شد، اما دوستان گفتند اگر پاسخ سنگین بدهیم معادلات برجام بهم می‌خورد.

وی تصریح کرد: در آن زمان ایران با سر و صدای زیاد یک کشتی حامل کمک‌های بشر دوستانه را به یمن فرستاد و اعلام کرد که اگر جلوی حرکت این کشتی گرفته شود جنگ خواهد شد؛ اما این کشتی در وسط آب‌ها به سمت جیبوتی متمایل شد و در آنجا ماند و چیزی نصیب مردم یمن نشد در هر حال پس از گذشت یک سال از حرکت این کشتی از جان کری شنیدیم که او با وزیر امور خارجه ایران تماس گرفته تا مانع حرکت این کشتی شود، چون اگر جنگی اتفاق بیفتد برجام نیز روی هوا می‌رود و به همین دلیل بود که کشتی به جای یمن به سمت جیبوتی رفت.

نادری تصریح کرد: پس از واکنش ایران در خصوص حرکت این کشتی به یمن کشور‌های منطقه فهمیدند، ایران در این رابطه منفعلانه عمل می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران حادثه فجیره را مشکوک دانست و افزود: کسی نمی‌تواند بگوید که این حادثه تروریستی را چه کسی رقم زده و از طرفی در عراق هم تحرکاتی شروع شده که می‌تواند پیش درآمد یک سناریوی جنگی باشد.   ایستادگی ایران در مقابل امریکا نتیجه بال قاسم سلیمانی است نادری با اشاره به اینکه ترامپ ماهیت امریکا را عریان نشان می‌دهد، تصریح کرد: ایستادگی ایران در مقابل امریکا نتیجه بال قاسم سلیمانی است، در هر حال هسته اصلی ما مقاومت و باور‌های ماست؛ از این رو نباید بگذاریم این هسته در امت واحده از بین برود معتقدم اگر بتوانیم این هسته را در کنار عقلانیت حفظ کنیم می‌توانیم فتوحاتی را در منطقه به دست بیاوریم، چون امروز تنها ظاهر و پوسته‌ای از امریکا باقی مانده و این کشور به مانند قبل از سال ۱۹۹۱ که تعیین کننده بود دیگر تعیین کننده نیست به گونه‌ای که در عراق و افغانستان این ایران بوده که نقش تعیین کننده داشته است.
علی فیاض، مسئول انجمن دانشجویان عراقی در ایران نیز با اشاره به اینکه کشور‌های اسلامی در مفهوم سازی دچار مشکل هستند تصریح کرد: مقاومت یعنی ارتقا برای بقا پس ما باید همه چیز خود را بسازیم.

وی با اشاره به اینکه اگر مشکلی در خاورمیانه وجود دارد باید ریشه آن را در امور اجتماعی جست و جو کنیم، تصریح کرد: به دنبال تشدید تنش‌های بین ایران و امریکا سه گروه شامل گروه‌های هم سو و همگرا، خنثی و گروه لیبرال و سکولار در عراق شکل گرفته است که گروه‌های هم سو و هم گرا شامل دولت و نیرو‌های مستقر در جنوب و غرب عراق از ایران حمایت می‌کنند، اما گروه‌های لیبرال، سکولار و بعثی به دنبال این هستند که یک تنش شکل بگیرد تا شکاف بین ایران و عراق اتفاق بیفتد. در واقع این گروه به دنبال این است که با بروز این تنش گروه‌های هم سو با ایران از دولت عراق برکنار شوند.   فیاض: تمام پایگاه‌های نظامی آمریکا در تیررس حشدالشعبی قرار دارند / نادری: سیاست خارجی برجامی روحانی شکست خورده است
فیاض با اشاره به پشتیبانی‌های لجستیک ایران پس از حمله داعش به عراق تصریح کرد: با حمله داعش ایران تمام در‌های خود را به سمت عراق باز کرد و از طرفی با فتوای آیت الله سیستانی حشد الشعبی شکل گرفت واقعیت این است که تا آن زمان عاملی به نام مقاومت در عراق وجود نداشت، اما با شکل گیری جبهه مقاومت در این کشور داعش که پیش بینی می‌شد تا ۳۰ سال آینده نابود نشود بساطش با کمک حزب الله، حشدالشعبی و ایران ظرف سه سال جمع شد.

وی از عراق به عنوان یکی از کشور‌های مهم منطقه نام برد و تصریح کرد: امریکا تلاش می‌کند تا با ایجاد تفرقه و جنگ نرم علقه بین جبهه مقاومت از جمله بین ایران و عراق را کم کند.   حشد الشعبی به درد امریکا نمی‌خورد مسئول انجمن دانشجویان عراقی در ایران با اشاره به اینکه حشد الشعبی به درد امریکا نمی‌خورد، تصریح کرد: پایگاه السد مکانی است که امریکایی‌ها نیرو‌های داعش را در آنجا آموزش می‌دهند.

فیاض با بیان اینکه اگر گروه‌های هم سو با ایران در عراق تضعیف شوند، این لفظ می‌تواند بر روی دولت ایران نیز تاثیرگذار باشد، اظهار کرد: امروز امریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا بین ایران و عراق شکاف به وجود بیاورند و این کار را نیز از طریق تاثیرگذاری بر روی قبایل عراق، تحریک عربستان، اردن و امارات برای کوتاه کردن دست ایران در عراق و استفاده از تاثیرگذاری NGO‌های امریکایی در عراق این کار را پیش ببریم.

وی از حشد الشعبی به عنوان یک بال قوی در عراق نام برد و افزود: امروز امریکایی‌ها هیچ مشکلی با نیرو‌های دیگر در عراق ندارند؛ اما با حشد الشعبی مشکل دارند، چون این گروه کلکسیون گروه‌های مقاومت است.
مسئول انجمن دانشجویان عراقی تصریح کرد: اگر امریکایی‌ها در مقابل ایران مرتکب اشتباهی شوند تمام پایگاه‌های نظامی آن‌ها در تیررس حشد الشعبی خواهد بود؛ بنابراین امریکا سعی می‌کند تا نیرو‌های حشد الشعبی را از غرب عراق خارج کرده و از طرفی قبایل را تحریک کند.

عثمان حکیم، مسئول دانشجویی مقاومت یمن در ایران نیز در این نشست گفت: وقتی در مورد تحولات منطقه بحث می‌شود باید بدانیم که امریکا و اسرائیل به دنبال یک برنامه ریزی برای تصرف این کشور‌ها هستند.

وی با بیان اینکه امارات و عربستان جز پول چیز دیگری ندارند و به همین دلیل است امریکا از آن‌ها استفاده می‌کند، تصریح کرد: جنگ نرم مسئله خیلی مهمی است؛ با این وجود دشمن در جنگ نظامی شکست خورده به همین دلیل تلاش می‌کند تا در زمینه‌های دیگر که کشور‌های اسلامی ضعیف هستند از جمله رسانه ما را شکست دهد.

عثمان حکیم با تاکید براینکه یمن در جنگ نظامی هیچ مشکلی ندارد و ما می‌توانیم پایگاه‌های نظامی را در عمق عربستان بزنیم افزود: با این وجود یمن تحریم است و ما نتوانسته ایم این تحریم را بشکنیم.

وی به موقعیت استراتژیک یمن اشاره کرد و افزود: تنگه باب المندب یک تنگه استراتژیک است اگر این تنگه یک روز بسته شود تجارت جهانی متضرر خواهد شد در هر حال امروز تجارت اسرائیل نیز به طرف آفریقا از باب المندب صورت می‌گیرد.

مسئول دانشجویی مقاومت یمن در ایران به وابستگی منصور الهادی به عربستان اشاره کرد و افزود: هر آنچه که عربستان از او می‌خواست انجام می‌داد به گونه‌ای که ما در یمن نفت زیادی داریم، اما عربستان هیچ وقت اجازه استخراج این منابع نفتی و از طرفی اجازه پیشرفت و توسعه بنادر ما را نداد.   فیاض: تمام پایگاه‌های نظامی آمریکا در تیررس حشدالشعبی قرار دارند / نادری: سیاست خارجی برجامی روحانی شکست خورده است
وی بیان کرد: عربستان در حملات اخیر انصارالله به این کشور به این نتیجه رسیده که شکست می‌خورد و البته شکست هم خواهد خورد، مسئله‌ای که هست این است که عربستان در جنگ با یمن اخلاق را رعایت نمی‌کند، اما یمنی ها، چون اخلاق را رعایت می‌کنند به مانند آن‌ها مردم را نمی‌کشند و به همین خاطر است که به خاک عربستان وارد نمی‌شوند.   یمن در حوزه نظامی هیچ مشکلی ندارد عثمان حکیم با تاکید براینکه یمن در حوزه نظامی هیچ مشکلی ندارد و ما معتقدیم امروز ائتلاف عربستان شکست خورده افزود: سازمان‌های بین المللی ثابت کرده اند که هیچ ارزشی برای حقوق بشر قائل نیستند و صرفا دروغ می‌گویند در هر حال اگر یک پایگاه عربستان را بزنیم می‌گویند آن‌ها می‌خواستند خانه کعبه را بزنند.
وی هدف از ایجاد سازمان‌های حقوق بشری را تامین منافع کشور‌های غربی از جمله امریکا عنوان کرد و افزود: یمن در دوران حکومت ۳۳ ساله علی عبدالله صالحی هیچ پیشرفتی نداشت و فقط سلاح خرید و امروز این سلاح‌ها به دست انصارالله افتاده است بنابراین با وجود این سلاح‌ها غیرممکن است که انصارالله یک موشک از خارج از یمن وارد کند، چون یمن تحریم است و تحریم‌ها نیز به گونه‌ای است که ما حتی نمی‌توانیم یک دارو وارد کنیم.

کریم عاملی دانشجوی لبنانی دانشگاه تهران نیز در این نشست بیان کرد: وضعیت اسرائیل به گونه‌ای نیست که به زودی و یا در آینده بتواند با حزب الله لبنان وارد جنگ شود.

وی با بیان اینکه امروز حزب الله لبنان تلاش می‌کند تا تحریم‌های اقتصادی علیه خود و ایران را دور بزند، تصریح کرد: البته به گفته سید حسن نصرالله این ذات پاک قبول نمی‌کند که وارد تجارت شود؛ بنابراین ما باید ببینیم که تجار طرفدار این امت واحده چگونه می‌توانند تحریم‌ها را دور بزنند.   فیاض: تمام پایگاه‌های نظامی آمریکا در تیررس حشدالشعبی قرار دارند / نادری: سیاست خارجی برجامی روحانی شکست خورده است
این دانشجوی لبنانی با انتقاد از قوانین صادرات ایران تصریح کرد: این قوانین به گونه‌ای است که تجار لبنانی به سختی می‌توانند با ایران کار کنند و من در این رابطه نمونه‌های زیادی دارم.

کریم با اشاره به اینکه امروز حزب الله لبنان از لحاظ اجتماعی و جنگ نرم پیشرفت قابل توجهی داشته تصریح کرد: اولویت حال حاضر جنگ اقتصادی است.

پویش دستاران معاون سابق ستاد سفیران تقریب مذاهب اسلامی نیز در این نشست گفت: امروز ایران عراق و سوریه به عنوان کشور‌های محور مقاومت ویترین کشور‌های اسلامی به حساب می‌آیند.

وی با بیان اینکه ترامپ یک دلال و بنگاهدار است با این وجود تا زمانی که منفعت خود را تامین نکند وارد جنگ نمی‌شود، تصریح کرد: امریکا آن کشور ده سال پیش که حضور پررنگی در افغانستان و عراق داشت و از پایگاه‌های مجهزی در منطقه برخوردار بود، نیست.   فیاض: تمام پایگاه‌های نظامی آمریکا در تیررس حشدالشعبی قرار دارند / نادری: سیاست خارجی برجامی روحانی شکست خورده است
دستاران با اشاره به اینکه از زمانی که عراقی‌ها به هویت اسلامی خود پی برده اند سفره امریکا در این کشور روز به روز تنگ‌تر شده تصریح کرد: اینکه حشد الشعبی اعلام می‌کند هر کشوری بخواهد با ایران وارد جنگ شود ما با آن وارد جنگ خواهیم شد معنایش این است که امروز امریکا که می‌گفت: اگر هر کشوری با من نیست علیه من است پذیرفته که عراق به سمت ایران تمایل داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ترامپ تلاش می‌کرد تا ایران را همانند کره شمالی پای میز مذاکره بکشاند و این در حالی است که ایران جدایی از کره شمالی است، تصریح کرد: هدف امریکا از کشاندن ایران پای میز مذاکره بود که به کشور‌های منطقه اعلام کند ایران کوتاه آمده در نتیجه این کشور‌ها را دلسرد کند.   امریکا جسارت شروع جنگ با ایران را ندارد دستاران با بیان اینکه امروز در منطقه یک ناتوی اسلامی علیه ناتوی عربی صهیونیستی شکل گرفته تصریح کرد: باید حملات یمن به عربستان تشدید شود تا آن‌ها به این نتیجه برسند که نمی‌توانند اقدامی علیه یمن انجام دهند.

یحیی خطاب از مدافعین حرم سوری و فارغ التحصیل دانشگاه علم و صنعت ایران نیز در این نشست گفت: سوریه در جنگ ایران و عراق به ایران کمک کرد و این در حالی بود که کشور‌های عرب می‌گفتند چرا سوریه با ایران همراهی می‌کند با این وجود حافظ اسد خطاب به آن‌ها گفت: روزی فرا می‌رسد همه در مقابل سوریه می‌ایستند و این فقط ایران است که با ما همراهی می‌کند و امروز این اتفاق افتاد.   فیاض: تمام پایگاه‌های نظامی آمریکا در تیررس حشدالشعبی قرار دارند / نادری: سیاست خارجی برجامی روحانی شکست خورده است
وی با تاکید براینکه امریکا جسارت شروع جنگ با ایران را ندارد، افزود: ترامپ سعی می‌کند تا از طریق عربستان و امارات اکسیژن پولی دریافت کند تا عمر این کشور را که رو به افول است بیشتر کند در هر حال من معتقدم جنگی بین امریکا و ایران روی نمی‌دهد.

راسک دبیر، مرکز تحلیل و رصد خاورمیانه دانشگاه تهران نیز در این نشست با اشاره به اینکه امروزکشور‌های اسلامی با بازسازی هویتی خود در مقابل رژیم صهیونیستی از خود دفاع می‌کنند و این مقاومت متاثر از انقلاب اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی در گام نخست با بازسازی هویتی خود مبتنی بر اسلام توانست یک آگاهی را به کشور‌های اسلامی مانند سوریه، لبنان، یمن، بحرین و افغانستان صادر کند به گونه‌ای که امروز شاهد شکل گیری جبهه مقاومت در مقابل جبهه استکبار هستیم.   فیاض: تمام پایگاه‌های نظامی آمریکا در تیررس حشدالشعبی قرار دارند / نادری: سیاست خارجی برجامی روحانی شکست خورده است
وی با بیان اینکه تحولات منطقه در آینده قطعا تحولاتی نخواهند بود که آمریکایی‌ها سوار بر منطقه شوند، گفت: در گام دوم انقلاب سیاست خارجی ما سیاست مقاومت هویتی است و کشور‌هایی مثل عربستان که در پازل آمریکابازی می‌کنند تحت تاثیر یک مقاومت اسلامی قرار می‌گیرند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن