ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 104112
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
  • 97 بازدید
  • ارسال توسط :

2 حمله پهپادی به فرودگاه نجران در 2 روز/آشیانه جنگنده‌های سعودی منهدم شد

سرویس خارجی  انصارالله یمن پس از 50 ماه، تغییرات استراتژیکی در معادلات جنگ با عربستان ایجاد و بانک اهدافی شامل 300 نقطه حساس از امارات و عربستان برای حمله تهیه کرده است. حمله به تاسیسات نفتی عربستان و انبار سلاح فرودگاه نجران به عنوان دو عملیات نخست از این مرحله استراتژیک تلقی می‌شود. در کمتر […]

سرویس خارجی

 انصارالله یمن پس از 50 ماه، تغییرات استراتژیکی در معادلات جنگ با عربستان ایجاد و بانک اهدافی شامل 300 نقطه حساس از امارات و عربستان برای حمله تهیه کرده است. حمله به تاسیسات نفتی عربستان و انبار سلاح فرودگاه نجران به عنوان دو عملیات نخست از این مرحله استراتژیک تلقی می‌شود. در کمتر از 24 ساعت از حمله به فرودگاه نجران، انصارالله برای دومین بار به این منطقه حمله کرد. خبرگزاری فارس در این باره نوشته، ارتش یمن صبح دیروز با پهپاد انتحاری «قاصف ک 2» عملیاتی علیه فرودگاه منطقه‌ای «نجران» عربستان انجام داد. بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، عملیات هجومی مذکور علیه آشیانه جنگنده‌های نظامی در فرودگاه نجران انجام شد.ه است یک منبع آگاه هم از موفقیت عملیات مذکور خبر داده و گفته، جنگند‌ه‌های هدف قرار داده شده برای حمله به غیرنظامیان بی‌گناه استفاده می‌شدند. شهر نجران که در جنوب آن پایگاه‌ها و مقرهای نظامی متعددی قرار دارد، یکی از اهداف ارتش یمن برای پاسخ به حملات نظامی عربستان سعودی است.
عصبانیت بن سلمان از حملات انصارالله
از سوی دیگر، مجتهد افشاگر معروف عربستانی درخصوص عملیات پهپادی یمنی‌ها در عمق ۸۰۰ کیلومتری آسمان عربستان نوشت که «محمد بن سلمان» واحد اطلاعات نظامی را بازخواست کرده و آنها نیز اعتراف کرده‌اند که از پرواز این پهپادها اطلاعی نداشتند. پس از عصبانیت بن سلمان، آنها دست به بهانه‌تراشی زده و مدعی شده‌اند که به احتمال بالا پهپادها از منطقه‌ای در داخل عربستان و در نزدیکی مکان مورد هدف به پرواز در آمده‌اند.
مجتهد در بخش دیگر افشاگری‌های خود به روستاهای مرزی عربستان با یمن پرداخته و نوشته است، از آن‌جایی که نیروهای سعودی توانایی مقابله با نیروهای یمنی در مرز را ندارند و صرفا به حملات هوایی تکیه‌ کرده‌اند؛ ارتش سعودی در سال‌های گذشته به نقشه جدیدی روی آورده است؛ بدین‌گونه که آنها روستاهای مرزی را از ساکنانش تخلیه می‌کنند و پس از ورود نیروهای یمنی به این روستاها به شدت آن‌جا را بمباران هوایی می‌کنند.
درخواست کمک پادشاه سعودی از ترامپ
حملات پی‌در‌پی انصارالله به عربستان حقیقتا باعث وحشت آل‌سعود شده و این رژیم صد در صد وابسته، برای فرار از این تهدید دست به دامان آمریکا شده است. آن طور که منابع خبری نوشته اند، منابع اطلاعاتی و نظامی گزارش داده‌اند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درخواست «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان برای حمله نیروی هوایی آمریکا به یمن را رد کرده است. براساس گزارش پایگاه خبری «دبکا» (نزدیک به مراکز اطلاعاتی رژیم صهیونیستی)، این درخواست پس از حمله پهپادی یمن به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان انجام شده است. پادشاه عربستان به ترامپ گفته واشنگتن نباید به سیاست عدم واکنش به حملات ایران به زیرساخت‌های نفتی کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس ادامه دهد. سلمان بن عبدالعزیز حتی پیشنهاد داده واشنگتن اگر هم نمی‌خواهد به طور مستقیم وارد جنگ با ایران شود با حمله به حوثی‌ها که متحد ایران به شمار می‌آیند به تنبیه تهران بپردازد. طبق این گزارش، اما رئیس‌جمهور آمریکا با رد این درخواست عربستان تاکید کرده که در جنگ یمن فقط در زمینه تامین جنگنده‌های اماراتی و سعودی با داده‌های اطلاعاتی، سوخت و موشک کمک خواهد کرد.
کشتی سعودی
 از ایتالیا هم خالی برگشت
از سوی دیگر، خبر رسیده کشتی عربستان که برای خرید سلاح و تجهیزات نظامی به اروپا رفته بود این بار نیز دست خالی و بدون دریافت و بارگیری سلاح بندر جنوا ایتالیا را ترک کرده است. گویا گروه‌های فعال حقوق بشری و ضد جنگ با حضور در این بندر مانع از بارگیری سلاح به این کشتی شده‌اند و این کشتی مجبور شده است این بندر را بدون سلاح ترک کند. قرار بود این کشتی بعد از دریافت سلاح عازم بندر اسکندریه مصر شود. این کشتی پیشتر نیز مجبور شده بود بندر لوآور فرانسه را به دلیل اعتراض فعالان ضد جنگ یمن ترک کند. خبر دیگر اینکه حملات موفقیت آمیز انصارالله علیه ائتلاف سعودی در جنوب یمن نیز باعث وارد آمدن خسارت‌های سنگینی به آنها شده است. در حمله به شهر «قعطبه» در استان ضالع، متجاوزان خسارت‌های زیادی متحمل شدند و بسیاری از تجهیزات نظامی متجاوزان توسط انصارالله به غنیمت گرفته شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن