ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 104137
  • ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۹:۲۷
  • 95 بازدید
  • ارسال توسط :
شمار شهدا و زخمی‌های جنگ یمن از ۵۰ هزار نفر فراتر رفت/ مرگ بیش از ۷۰۰ هزار یمنی بر اثر بیماری و قحطی

شمار شهدا و زخمی‌های جنگ یمن از ۵۰ هزار نفر فراتر رفت/ مرگ بیش از ۷۰۰ هزار یمنی بر اثر بیماری و قحطی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن اعلام کرد از زمان آغاز حملات ائتلاف سعودی در سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) بیش از ۵۰ هزار یمنی کشته و زخمی شده‌‌اند. الحاضری گفت: تعداد کشته‌شدگان به ۱۳ هزار […]

مرگ بیش از ۷۰۰ هزار یمنی بر اثر بیماری و گرسنگی از آغاز جنگ در این کشوربه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن اعلام کرد از زمان آغاز حملات ائتلاف سعودی در سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) بیش از ۵۰ هزار یمنی کشته و زخمی شده‌‌اند.

الحاضری گفت: تعداد کشته‌شدگان به ۱۳ هزار و ۲۵۰ نفر می‌رسد که ۳۸۰۰ کودک در میان آنها وجود دارند.

وی ادامه داد: از زمان آغاز جنگ یمن بیش از ۷۰۰ هزار نفر از مردم این کشور بر اثر بیماری، قحطی و گرسنگی که بخشی از تبعات جنگ بوده است، جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته این مقام، بیش از ۷۰ درصد جمعیت یمن تحت تاثیر پیامد‌های جنگ نابرابر ائتلاف سعودی علیه یمن بوده‌اند.

وی افزود: حدود ۱۶ میلیون نفر از مردم یمن با تبعات جنگ مانند اپیدمی بیماری‌هایی همچون وبا و دیفتری مواجه بوده‌اند. همچنین عده زیادی با بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوانزا دست و پنجه نرم کرده‌اند. گرسنگی و قحطی نیز یکی دیگر از پیامد‌های این جنگ خانمان‌برانداز بوده است. این عوامل در مجموع جان ۷۰۰ هزار یمنی را از آغاز جنگ در سال ۲۰۱۴ گرفته است.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن افزود: هر سال سوء تغذیه حاد جان بیش از ۸۰ هزار کودک یمنی را می‌گیرد و بیش از ۲ میلیون کودک کمتر از ۵ سال از گرسنگی رنج می‌برند. همچنین حدود ۲ میلیون زن در دوران باروری و شیردهی با سوء تغذیه مواجه هستند که این امر بر نسل‌های آینده این کشور تاثیر مخرب دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن