ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 104314
  • ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۶:۱۶
  • 93 بازدید
  • ارسال توسط :

عربستان و توهم بلعیدن یمن

العالم – یمن این بار سعودی ها در دوره ملک سلمانی خود با استفاده از تاکتیک هجوم غافلگیرانه و علنی وارد میدان شده است حال آنکه پیش از این به طور مخفیانه پشت درگیری های جاری در منطقه پنهان می شد و فقط یا به طور رسمی یا با استفاده از جمعیت های خیریه یا […]

العالم – یمن

این بار سعودی ها در دوره ملک سلمانی خود با استفاده از تاکتیک هجوم غافلگیرانه و علنی وارد میدان شده است حال آنکه پیش از این به طور مخفیانه پشت درگیری های جاری در منطقه پنهان می شد و فقط یا به طور رسمی یا با استفاده از جمعیت های خیریه یا مساجد، برای ترویج وهابیت یا تقویت گروه های تکفیری پول خرج می کرد.

پس از پیروزی انقلاب یمن در مرحله بهار عربی و سرنگونی حکومت علی عبد الله صالح و ورود به مرحله انتقالی – آنهم از سر ناچاری و نارضایتی کامل – ، مرد مطیع عربستان یعنی صالح از قدرت کنار گذاشته شد و و جانشین ضعیف او یعنی عبد ربه منصور هادی جای او را گرفت؛ اینجا بود که عربستان گمان کرد با این جابجایی چهره ها، انقلاب یمن را مهار کرده است و از این پس یمن به عنوان حیاط خلوت این کشور باقی خواهد ماند.

عربستان از آنجا که در یمن هم مثل مصر، تاکتیک مهار نفوذ اخوان المسلمین را دنبال می کند هیچ گاه تصور نمی کرد که انصار الله از زیر آوار 7 جنگ ویرانگر جان به در ببرد و با حضور در صحنه اعتراض ها و انقلاب در یمن، در میان توده مردمی که از سلطه جویی سنتی عربستان در یمن به خشم آمده بودند، جای پایی پیدا کند.

شکست مرحله انتقالی – که عربستان نقشه های بسیاری برای آن کشیده بود – و موفقیت انصار الله در کنار زدن علی عبد الله صالح و مهره ضعیف مرحله انتقالی یعنی عبد ربه منصور هادی – که قرار بود حافظ منافع عربستان در یمن باشد – آل سعود را واداشت سرانجام چشم خود را به روی این حقیقت که حکومت دست نشانده اش در یمن فروپاشیده و انصار الله موفق به جلب اعتماد یمنی ها شده است باز کند؛ و اینجا بود که یکباره تصمیم گرفت به ملت یمن اعلام جنگ کند؛ عربستان تصور می کرد که این ملت از همان ابتدا پرچم سفید را بالا می برند و کشور خود را تقدیم می کنند.

عربستان اندکی بعد اعلام کرد که تمام اهداف مورد نظر در یمن را منهدم کرده است و یمنی ها دیر یا زود تسلیم قدرت عربستان می شوند و خواسته یا ناخواسته سلطه این کشور را می پذیرند، چون کشورشان در محاصره است، خانه هایشان ویران شده و بیماری های فراگیر، گریبانگیرشان شده است و لذا چاره ای جز تسلیم ندارند.

اما همه اینها خواب و خیالی بیش نبود؛ جنگ با جنگاوران یمنی، بازی پلی استیشن یا سرگرمی نیست که ظرف چند هفته یا چند ماه فیصله یابد و مهاجمان، فاتح شهر شوند؛ مردم یمن سرسخت تر و با اراده تر از تخیلات ملک سلمان هستند. آنها حتی از این هم فراتر رفته و با کشاندن عربستان به درون شن های روان، کاری کرده اند که سعودی ها با هر قدمی که بر می دارند بیش از گذشته در این شنزار گرفتار می شوند و قدرت حرکت را از دست می دهند.

خاک یمن در برابر حمله متجاوزان و مزدوران و سلاح های مرگبار و پشتیبانی لجستیکی و تجسسی غربی به خصوص آمریکا، مقاوم و سرسخت است و حتی موشک های یمنی در عمق خاک عربستان فرود می آیند و فرودگاه ها و پادگان های آنها را در هم می کوبند؛ امنیت را از مرزهایشان گرفته اند و شهرهای مرزی را تبدیل به شهر اشباح کرده اند و هادی به جای این که فاتحانه وارد صنعا شود در ریاض در تبعید به سر می برد.

به مرور که امارات هم تمام توان مالی خود را برای استخدام مزدور و بستن قرارداد با شرکت های امنیتی غربی – که مهارتشان در کشتار است – به کار گرفت، قدرت نظامی و تجربه سیاسی یمنی ها هم ارتقا یافت تا جایی که پهپادهای یمنی خواب و آرامش را از عربستان و امارات گرفتند و حتی سکوهای پاتریوت و فروگاه ابوظبی و تأسیسات شرکت آرامکو به راحتی هدف حمله یمنی ها قرار گرفتند.

یمنی ها هیچ زمانی این قدر در مقابله با سعودی ها قدرتمند نبوده اند و در واقع این حماقت سردمداران ریاض و رؤیای تصاحب یمن بود که این ملت را واداشت تا برای دفاع از شرافت و حیثیت خود، متحد و یکپارچه در مقابل متجاوزان بایستند و بینی عربستان را به رغم تمام غرور و تکبر احمقانه اش و پناه بردن به دامان آمریکا، به خاک بمالند. آل سعود برای حفظ موجودیت خود به آمریکا پناه برد و این در حالی است که دونالد ترامپ هم از هیچ فرصت و بهانه ای برای منت گذاشتن بر سر آنها و تحقیرشان فروگذار نمی کند.

یمنی ها علاوه بر کسب برتری نظامی، توانستند به رغم محاصره و تبلیغات عظیم عربستان و امارات، سازمان ملل و سازمان های حقوقی و انسانی را با خود همراه کرده و آرمان های به حق خود را به گوش آنها برسانند. تا جایی که ائتلاف متجاوز سعودی و به تبع آن عبد ربه منصور هادی فرستاده ویژه سازمان ملل را به جانبداری از انصارالله متهم کردند.

و این چنین یک بار دیگر محاسبات عربستان و تخیلات ولی عهد این کشور برای تصاحب کشوری به بزرگی یمن و به زانو درآوردن ملت بزرگ آن غلط از آب درآمد و یمن که به گمان آنها کشوری فقیر و زخم خورده است، به برکت رشد تکنولوژی و تولید پهپادهای جنگی و به مدد رزمندگان شجاعش و دفاع از وطن در مسیر رشد و پیشرفت قرار گرفته و تبدیل به گورستانی برای تخلیات محمد بن سلمان و محمد بن زاید شده است.

اگر دشمن بخواهد همچنان دنبال تخیلات و توهمات خود برود و گمان کند که پیروزی بر این ملت را می تواند با پول بخرد، درس های بیشتری برای آنها دارد.

احمد المقدادی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن