ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 104326
  • ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
  • 109 بازدید
  • ارسال توسط :
برنده نوبل صلح 2011: محمد بن سلمان جنایتکار جنگی است

برنده نوبل صلح 2011: محمد بن سلمان جنایتکار جنگی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «توکل کرمان» عضو حزب «الاصلاح» یمن، شاخه گروه اخوان المسلمین در این کشور، ولی‌عهد سعودی را به دلیل حملات به غیرنظامی‌ها در یمن، «جنایتکار جنگی» توصیف کرد. کرمان که این روزها در ترکیه به سر می‌برد، به حمله اخیر ائتلاف […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «توکل کرمان» عضو حزب «الاصلاح» یمن، شاخه گروه اخوان المسلمین در این کشور، ولی‌عهد سعودی را به دلیل حملات به غیرنظامی‌ها در یمن، «جنایتکار جنگی» توصیف کرد.

کرمان که این روزها در ترکیه به سر می‌برد، به حمله اخیر ائتلاف سعودی-اماراتی به شهر «ماویه» در استان «تعز» در جنوب غرب یمن واکنش نشان داد و کشتار هم‌وطنانش را محکوم کرد. 

برنده جایز نوبل صلح سال 2011 در توییترش نوشت: کشتاری را که جنگنده‌های تروریستی جنایتکار جنگی محمد بن سلمان روز جمعه در شهر ماویه استان تعز انجام دادند و شماری شهید و مجروح بر جای گذاشت، محکوم می‌کنم.

کرمان افزود: این حمله نیز به فهرست بلندبالای کشتارهایی اضافه شد که ائتلاف سعودی اماراتی از زمان آغاز جنگ ظالمانه علیه یمن، در حق یمن و یمنی‌ها مرتکب شده است. 

خانم کرمان، عربستان، امارات و مصر را مرکز «ضد انقلاب» در منطقه دانست و گفت:‌ قاهره، ریاض و ابوظبی، پایتخت‌های ضدانقلاب‌‌ها در منطقه هستند که شبانه‌روز برای نابود کردن انقلاب در سودان و ویران کردن دستاوردهای آن و آرزوهای مردم سودان نقشه می‌کشند اما تاریخ تکرار می‌شود. لذا آنها (مصر، عربستان و امارات) شکست خواهند خورد و انقلاب به کوری چشم آنها و جاسوسانشان در شورای نظامی «حمیدتی»، پیروز خواهد شد. 

کرمان ابتدا از حامیان جنگ سعودی علیه جنبش انصارالله یمن بود. پس از روشن شدن مقاصد اصلی ائتلاف سعودی اماراتی در یمن و کشتار مردم و غیرنظامی‌ها از جمله حمله به بیمارستان، مراسم عروسی، مراسم ختم، مدارس و منازل مسکونی طی چهار سال گذشته و همچنین روشن شدن موضع اصلی عربستان علیه حزب اخوانی الاصلاح در یمن، کرمان از منتقدان جدی عربستان سعودی و امارات در یمن شد. 

توکل کرمان روز شنبه (چهارم خرداد) نیز در مراسمی افطاری در شهر استانبول که مؤسسه غیرانتفاعی «توکل کرمان» و شبکه تلویزیونی «بالقیس» آن را برگزار کرد، کشورهای عربی خلیج فارس مثل عربستان سعودی و امارات را به باد انتقاد گرفت.

برنده صلح نوبل 2011، در سخنرانی خود در استانبول ترکیه، کشورهای مذکور را دیکتاتوری توصیف کرد و گفت: «منطقه عربی از هشت سال پیش تاکنون، از زمان انقلاب‌های بهار عربی مرحله‌ای بسیار حساس را از سر می‌گذراند و اتفاقات پشت سر هم در جریان است… در زمانی که جوان‌های عربی از اهمیت تحول در کشورشان و تبدیل آن به کشورهایی دموکراتیک واقعی سخن می‌گفتند، برخی کشورها و رژیم‌های دیکتاتوری [عربی] در خفا و علن برای بازگرداندن عقربه‌های ساعت به عقب تلاش می‌کنند».


تصویری که توکل کرمان در واکنش به اتفاقات سودان منتشر کرد

 

توکل کرمان افزود: صحنه‌های ویرانی، خرابی و استبدادی که در یمن،‌سوریه، لیبی و مصر اتفاق افتاده، چیزی نیست جز نتیجه سیاست‌های این رژیم‌هایی که مخالف دموکراسی هستند… کشورهایی مثل عربستان سعودی و امارات از انقلاب می‌ترسند حتی اگر این انقلاب در موزامبیک یا در یک کشوری در دورترین نقطه آمریکای جنوبی باشد. 

به گفته این فعال یمنی «حکام مستبد در دنیای عرب، بر ایده تخریب همه‌چیز تکیه کرده‌اند تا مردم بار دیگر به دموکراسی فکر هم نکنند. در لحظه‌ای که فکر می‌کردند بر همه چیز مسلط شده‌اند، ضربه را از طرف الجزائر و سودان دریافت کردند و الان تلاش می‌کنند این دو دولت را نجات بدهند و بهار آن را تبدیل به خزان کنند».

توکل کرمان، دختر عبدالسلام خالد کرمان وزیر دادگستری دولت پیشین یمن است که در سال ۲۰۱۱ سال آغاز انقلاب‌های عربی، برنده جایزه نوبل صلح شد و اکنون عضو شورای مرکزی حزب «الاصلاح» یمن است؛ حزبی که شاخه گروه اخوان المسلمین در یمن قلمداد می‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن