ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 104328
  • ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
  • 89 بازدید
  • ارسال توسط :
۴ شبه‌نظامی سودانی در مرز یمن از پای درآمدند

۴ شبه‌نظامی سودانی در مرز یمن از پای درآمدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، چهار نفر از عناصر مزدور سودانی وابسته به ائتلاف سعودی روز یکشنبه در عملیات نیروهای یمنی در جازان واقع در جنوب عربستان از پای درآمدند. منابع یمنی می‌گویند که نیروهای ارتش یمن و انصارالله با اجرای عملیاتی منحصر به فرد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، چهار نفر از عناصر مزدور سودانی وابسته به ائتلاف سعودی روز یکشنبه در عملیات نیروهای یمنی در جازان واقع در جنوب عربستان از پای درآمدند.

منابع یمنی می‌گویند که نیروهای ارتش یمن و انصارالله با اجرای عملیاتی منحصر به فرد در پایگاه‌های شبه‌نظامیان سودانی در منطقه شرق الدود، تعدادی از خودروهای نظامی آنها را نیز منهدم کردند.

یک منبع نظامی یمن گفت که یگان زرهی ارتش یمن موفق شدند یک خودروی شبه نظامیان سودانی را با شلیک موشک به منطقه الصوح در نجران هدف قرار دهد.

با وجود سرنگونی حکومت عمر البشیر رئیس جمهور مخلوع سودان، به نظر می‌رسد که حمایت‌های این کشور از ائتلاف سعودی علیه یمن افزایش پیدا کرده است.

دیروز شنبه، معاون رئیس شورای نظامی سودان که به عربستان سعودی سفر کرده، گفته بود که سودان از ریاض در برابر ایران و انصارالله یمن حمایت می‌کند.

ارتشبد «محمد حمدان دقلو» معروف به «حمیدتی» و معاون رئیس شورای نظامی سودان اعلام کرد که خارطوم در برابر هرگونه تهدیدات خارجی، در کنار ریاض خواهد بود.

او پس از دیدار با محمد بن سلمان و پس از ترک عربستان سعودی بیانیه‌ای صادر کرد و در آن گفت: «سودان در کنار عربستان سعودی علیه هرگونه تهدیدات و حملات ایرانی و شبه نظامیان [انصارالله] حوثی می‌ایستد».

هنوز آمار دقیقی از شمار نیروهای سودانی به کار گرفته شده در جنگ علیه یمن منتشر نشده است، ولی شبکه الجزیره قطر شمار آن را ده هزار نیرو تخمین زده است.

طی این چهار سال، عربستان سعودی به دلیل استفاده از ارتش‌های دیگر کشورها که به «ارتش‌های اجاره‌ای» معروف شده، مورد تمسخر مخالفان داخلی و خارجی قرار گرفته است. وظیفه ارتش‌های اجاره‌ای حمایت از مرزهای جنوبی عربستان و جنگیدن به جای نیروهای ارتش امارات و عربستان در داخل یمن است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن