ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 104410
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۸:۰۵
  • 94 بازدید
  • ارسال توسط :

مقام یمنی با اشاره به سخنان «لودریان»؛ پاریس فروش سلاح به ریاض را متوقف کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه از عربستان سعودی و امارات متحده عربی خواست به «جنگ کثیف» در یمن پایان دهند. «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت ملی یمن در مذاکرات از این اظهارات لودریان استقبال کرد اما گفت، این اظهارات تا […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه از عربستان سعودی و امارات متحده عربی خواست به «جنگ کثیف» در یمن پایان دهند.

«محمد عبدالسلام» رئیس هیأت ملی یمن در مذاکرات از این اظهارات لودریان استقبال کرد اما گفت، این اظهارات تا زمانی که در عمل خود را نشان ندهد و پاریس فروش سلاح به کشورهای عضو ائتلاف متجاوز را متوقف نکند، کفایت نمی‌کند.

بر اساس گزارش «تعز نیوز»، عبدالسلام تصریح کرد: تمام کشورهای دخیل در فروش سلاح به کشورهای متجاوز باید در این موضوع تجدیدنظر کنند زیرا فروش‌های آنها زشت‌ترین کشتارها را در حق یمنی‌ها به جا گذاشته است.

ماه گذشته، آژانس ضد اطلاعات فرانسه، سرویس امنیت داخلی و اداره کل امنیت عمومی داخلی این کشور سه روزنامه نگار این کشور را در ارتباط با نشت اطلاعات نظامی این کشور در زمینه فروش تسلیحات فرانسوی به ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن احضار کرده بودند. براساس گزارشها، این روزنامه نگاران متهم بودند که در افشای گزارش 15 صفحه‌ای محرمانه در زمینه استفاده از تسلیحات فرانسوی و نقش این کشور در جنگ و کشتار مردم یمن نقش داشته‌اند. 

این اقدام سازمانهای اطلاعاتی فرانسه با موجی از انتقادات علیه دولت فرانسه در زمینه آزادی بیان مواجه شده است. 

لودریان درباره احضار این خبرنگاران از پاسخ دادن به خبرنگاران طفره رفت و به ذکر اینکه این یک مساله اطلاعاتی و مربوط به اسناد طبقه بندی شده است، بسنده کرد. 

جنگ یمن وارد پنجمین سال خود شده؛ «یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن اخیرا اعلام کرد، از زمان آغاز حملات ائتلاف سعودی در سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) بیش از ۵۰ هزار یمنی کشته و زخمی شده‌‌اند.

 الحاضری به خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گفت؛ در نتیجه بمباران مستقیم، تا کنون ۵۲ هزار یمنی کشته و زخمی شده‌‌اند. تعداد کشته شدگان به ۱۳ هزار و ۲۵۰ نفر می‌رسد که ۳۸۰۰ کودک در میان آنها وجود دارند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن