ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 104445
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۸:۴۳
  • 78 بازدید
  • ارسال توسط :
دومین کشتی سعودی در بارگیری سلاح از فرانسه ناکام ماند

دومین کشتی سعودی در بارگیری سلاح از فرانسه ناکام ماند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دومین کشتی باری عربستان سعودی، بندر «فوسورمر» واقع در جنوب فرانسه را دست خالی ترک کرد. این کشتی قصد داشت از این بندر مهمات و تسلیحات بار بزند. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، گروه مسیحی ضد شکنجه «اکات» فرانسه، روز پنج‌شنبه اعلام […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دومین کشتی باری عربستان سعودی، بندر «فوسورمر» واقع در جنوب فرانسه را دست خالی ترک کرد. این کشتی قصد داشت از این بندر مهمات و تسلیحات بار بزند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، گروه مسیحی ضد شکنجه «اکات» فرانسه، روز پنج‌شنبه اعلام کرد مانع از بارگیری سلاح توسط یک کشتی سعودی شده است.

گروه اکات اعلام کرد کشتی دوم سعودی‌ها که «بحری تبوک» نام داشت، چهارشنبه شب بدون آن‌که سلاحی بارگیری کرده باشد به دریا بازگشت.

این گروه روز سه‌شنبه و پیش از ورود این کشتی سعودی به سواحل فرانسه طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود کشتی باری عربستان سعودی «در صدد است سلاح‌های فرانسه را بارگیری کند و به سمت عربستان سعودی عازم شود که یکی از طرفهای متخاصم در درگیری‌های یمن است».

بنا به گفته این گروه حقوق بشری فرانسه، پیمان تجارت تسلیحات سازمان ملل که در سال ۲۰۱۴ در فرانسه به تصویب و تأیید رسید، اساس قانونی را برای حکم دادگاه به منظور مسدود کردن این محموله به وجود می‌آورد.

دو هفته پیش نیز یک کشتی دیگر سعودی با نام «بحری ینبع» برای بارگیری تسلیحات در یکی از بنادر فرانسه پهلو گرفت اما با ممانعت گروه‌های فعالان حقوق بشر در این کشور، در انجام مأموریت خود ناکام ماند.

این کشتی در ادامه تلاش‌هایش برای بارگیری تسلیحات، به اسپانیا و سپس ایتالیا رفت اما در این کشورها نیز فعالان ضد جنگ مانع از این اقدام شدند.

ماه گذشته، خبرنگاران فرانسوی بر اساس یکسری اسناد فاش شده اطلاعات نظامی، مطالبی را منتشر کردند  که در آن ثابت می‌شد که مقامات عالی‌رتبه فرانسه به طور کامل از فروش تجهیزات نظامی به عربستان سعودی و امارات عربی متحده و استفاده این سلاح‌ها در جنگ علیه یمن اطلاع داشتند. 

ناظران حقوق بشری میگویند از تسلیحات فرانسوی که برای ائتلاف سعودی ارسال می‌شود در کشتار غیرنظامیان یمنی اسفتاده شده است.

عربستان سعودی در قالب ائتلاف عربی از ابتدای سال ۹۴ برای سرکوب انقلاب در یمن و جلوگیری از قدرت گیری انصار الله این کشور به یمن حمله کرد. این ائتلاف طی این مدت بارها مرتکب جنایات جنگی شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن