ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 104495
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
  • 232 بازدید
  • ارسال توسط :
۶۲ اسیر یمنی آزاد شدند

۶۲ اسیر یمنی آزاد شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالقادر المرتضى» رئیس کمیته ملی اسرای یمن روز یکشنبه اعلام کرد که ۶۲ نفر از اسرای ارتش یمن و انصارالله در عملیات تبادل اسرا در محور ساحل غربی آزاد شدند. وی تاکید کرد که این ۶۲ تن از نیروهای ارتش […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالقادر المرتضى» رئیس کمیته ملی اسرای یمن روز یکشنبه اعلام کرد که ۶۲ نفر از اسرای ارتش یمن و انصارالله در عملیات تبادل اسرا در محور ساحل غربی آزاد شدند.

وی تاکید کرد که این ۶۲ تن از نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی توافق تبادل اسرا آزاد شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از المنار،‌ رئیس کمیته مزبور گفت که تبادل اسرای با وساطت رهبران محلی صورت گرفته است.

وی هیچ اشاره‌ای به تعداد اسرای طرف مقابل که ارتش و انصارالله یمن آزاد کرده‌اند، نکرده است.

چندی پیش «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسرای دولت نجات ملی یمن (مستقر در شهر صنعاء)  در صفحه فیسبوک خود نوشته بود که ماه مبارک رمضان در حال فرا رسیدن است «و هزاران نفر از اسرا و زندانیان از سختی زندان در رنج هستند و به همین دلیل از طرف دیگر و به ویژه یمنی‌ها (وابسته به عربستان سعودی) می‌خواهیم که با انجام عملیات تبادل اولیه به استقبال این ماه پر فضیلت برویم».

دو طرف بیش از ۱۵ هزار اسیر نزد خود دارند و علی‌رغم موفق نبودن دوطرف در رسیدن به یک توافق جامع در خصوص اسرا، اما هر از چندگاهی عملیات تبادل صورت می‌گیرد.

هفته گذشته نیز ۶۶ تن از اسرای جنبش انصارالله یمن طی توافق تبادل اسرا با دولت مستعفی منصور هادی، در غرب یمن آزاد شدنه بودند (جزئیات بیشتر).

عبدالقادر المرتضی رئیس کمیته ملی اسیران یمن پیش از این گفته بود که طرف مقابل (مزدوران و متجاوزان) در مورد پرونده تبادل اسرا کوتاهی می کند و عامدانه بر سر راه توافق تبادل اسرا کارشکنی می کند.

وی از سازمان ملل خواست تا بر طرفی که در راه اجرای توافقنامه سنگ اندازی می‌کند فشار وارد کرده و آن را به افکار عمومی معرفی کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن