ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 104529
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۸:۳۹
  • 102 بازدید
  • ارسال توسط :

تسلط نیرو‌های یمنی بر ۷ پایگاه در نزدیکی مرز عربستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، نیرو‌های انصارالله و ارتش یمن طی عملیاتی در شمال این کشور و مشرف به مرز عربستان، هفت پایگاه نظامی وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی را به کنترل خود در آوردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، نیرو‌های انصارالله و ارتش یمن طی عملیاتی در شمال این کشور و مشرف به مرز عربستان، هفت پایگاه نظامی وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی را به کنترل خود در آوردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه المسیره، یک منبع نظامی یمنی گفت که نیرو‌های انصارالله و ارتش یمن عملیات وسیعی را در شهرستان «خب» و «الشعف» در شرق استان الجوف انجام دادند و همزمان توپخانه نیرو‌های یمنی نیز مواضع ائتلاف متجاوز به یمن را هدف قرار داد.

در این عملیات هفت پایگاه نظامی ائتلاف سعودی-اماراتی به کنترل نیرو‌های یمنی در آمد و نیرو‌های وابسته به این ائتلاف کیلومتر‌ها عقب‌نشینی کردند. همزمان نیرو‌های ائتلاف سعودی-اماراتی تلاش کردند از سه محور از طریق استان عسیر عربستان وارد خاک یمن شوند که با مقاومت نیرو‌های یمنی مجبور به عقب‌نشینی شدند.

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله نیز روز گذشته (دوشنبه) با شلیک یک فروند موشک بالستیک «بدر-اف»، محل تجمع عناصر ائتلاف سعودی در استان البیضاء (جنوب) را هدف قرار داد.

عمده عملیات‌های نیرو‌های یمنی و همچنین پاتک‌های نیرو‌های ائتلاف متجاوز به یمن در جبهه شمالی، ایذائی و محدود به مناطق کوچک است؛ در صورتی که عملیات‌های انصارالله و ارتش یمن در جبهه جنوبی و در استان الضالع وسیع و گسترده است. هرچند در روز‌های اخیر از حجم درگیری‌ها در این استان نیز کاسته شده است.

در جبهه غربی و در استان الحدیده نیز علی‌رغم توافق استکهلم، حملات و خمپاره‌پراکنی ائتلاف سعودی-اماراتی همچنان ادامه دارد. شب گذشته فرودگاه الحدیده و خیابان صنعاء در شهر الحدیده با ۱۱ گلوله خمپاره و شش فروند موشک کاتیوشا هدف قرار گرفت.

تلاش‌های سازمان ملل و حتی عقب‌نشینی نیرو‌های انصارالله و ارتش یمن در راستای نشان دادن حسن نیت از استان الحدیده نیز هنوز نتوانسته توافق استکلهم سوئد را عملی سازد. این توافق در دسامبر ۲۰۱۸ میان هیأت یمنی و هیأت دولت مستعفی امضاء شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن