ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 104546
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
  • 80 بازدید
  • ارسال توسط :

توئیت ظریف درباره کمک تسلیحاتی غربی‌ها به امارات و عربستان در جنگ یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر به بحران  انسانی در یمن اشاره کرد. وی در این پیام نوشت: مردم و قانونگذاران غربی خواستار پایان فاجعه انسانی است که جنگ امارات و عربستان علیه یمن ایجاد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر به بحران  انسانی در یمن اشاره کرد.

وی در این پیام نوشت: مردم و قانونگذاران غربی خواستار پایان فاجعه انسانی است که جنگ امارات و عربستان علیه یمن ایجاد کرده است اما دولت‌های آنها حتی تسلیحات بیشتری را برای انجام جنایات جنگی فراهم می‌کنند.دوباره تلاش‌های ما برای برون رفت سیاسی رد شده است. این چرخه شیطانی باید متوقف شود.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن اخیرا اعلام کرده، از زمان آغاز حملات ائتلاف سعودی در سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) بیش از ۵۰ هزار یمنی کشته و زخمی شده‌‌اند.

بر  اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت یمنف در نتیجه بمباران مستقیم، تا کنون ۵۲ هزار یمنی کشته و زخمی شده‌‌اند. تعداد کشته شدگان به ۱۳ هزار و ۲۵۰ نفر می‌رسد که ۳۸۰۰ کودک در میان آنها وجود دارند.

بسیاری از تحلیلگران این حجم از تلفات حملات سعودی را نتیجه کمکهای تسلیحاتی بی حد و حصر و چراغ سبز کشورهای غربی از جمله آمریکا، فرانسه و آلمان به عربستان سعودی و امارات می‌دانند.

پنج سال است که عربستان و امارات در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

در حال تکمیل…

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن