ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 104596
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
  • 73 بازدید
  • ارسال توسط :

فرانسه دو ناوچه جنگی به امارات فروخت

العالم – اروپا به نوشته روزنامه فرانسوی لو پاریزین، فرانسه دو ناوچه جنگی از نوع «گوویند» ساخت شرکت ناوال به امارات متحده عربی فروخته است. پیش تر شماری از سازمان های غیردولتی فرانسه از دولت این کشور خواسته بودند تا فروش تسلیحات به عربستان سعودی وامارات متحده عربی را فوراً متوقف کند. بنابر گزارش این […]

العالم – اروپا

به نوشته روزنامه فرانسوی لو پاریزین، فرانسه دو ناوچه جنگی از نوع «گوویند» ساخت شرکت ناوال به امارات متحده عربی فروخته است.

پیش تر شماری از سازمان های غیردولتی فرانسه از دولت این کشور خواسته بودند تا فروش تسلیحات به عربستان سعودی وامارات متحده عربی را فوراً متوقف کند.

بنابر گزارش این روزنامه فرانسوی، فروش این دو ناوچه جنگی به دنبال امضای یک توافق مخفیانه میان امارات متحده عربی و گروه صنعتی ناوال در تاریخ ۲۵ مارس (۵ فروردین) در شهر ابوظبی انجام شده است.

این در حالی است که پیش تر مجله «دیسکلوز» گزارش داده بود که یادداشت منتشر شده از سوی اداره اطلاعات نظامی فرانسه نشان می دهد برخلاف ادعاهای مقام های این کشور، سلاح های ساخت فرانسه در جنگ یمن مورد استفاده قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، اداره اطلاعات نظامی فرانسه یادداشتی در اکتبر ۲۰۱۸ به دولت این کشور ارسال کرده که حاکی است تسلیحات فرانسوی از سوی عربستان سعودی و امارات متحده عربی در خاک یمن استفاده شده است.

عربستان و امارات متحده عربی از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۱۶ هزار یمنی بیگناه و ویرانی زیرساختهای این کشور شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن