ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 104617
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱:۲۶
  • 123 بازدید
  • ارسال توسط :
پدر شهید یزدی مدافع حرم همچنان در بستر بیماری

پدر شهید یزدی مدافع حرم همچنان در بستر بیماری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از یزد، جمعی از فعالین فرهنگی هیئت روح‌الله یزد از حاج قلندر سادات، پدر شهید مدافع حرم افغانستانی ساکن یزد، سید مهدی سادات که اسفندماه سال گذشته مورد ضرب و جرح قرارگرفته و به کما رفته بود، عیادت کردند؛ پدر شهید که […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از یزد، جمعی از فعالین فرهنگی هیئت روح‌الله یزد از حاج قلندر سادات، پدر شهید مدافع حرم افغانستانی ساکن یزد، سید مهدی سادات که اسفندماه سال گذشته مورد ضرب و جرح قرارگرفته و به کما رفته بود، عیادت کردند؛ پدر شهید که اخیراً از بیمارستان مرخص شده و در خانه بستری است هنوز زندگی نباتی دارد.

 

علی‌اصغر مرتضایی راد از فعالان فرهنگی و اجتماعی، در بخشی از پست اینستاگرامی خود درباره این دیدار و آخرین وضعیت پدر شهید این‌گونه نوشته:

«توفیق شد امشب با رفقای هیئت روح‌الله یزد به عیادت حاج قلندر سادات، پدر شهید مدافع حرم افغانستانی برویم. چند روزی است که حاج قلندر را از بیمارستان مرخص کرده‌اند البته با ضریب هوشی شش. پزشکان گفته‌اند در خانه بستری شود بهتر است؛ راست گفته‌اند چون از قرار معلوم به خانه که آمده بعد از حدود سه ماه چشمانش را بازکرده. چشمان حاج قلندر باز بود، ما را می‌دید اما هیچ حرکتی انجام نمی‌داد، فقط گاهی پلک می‌زد.

دو پزشکی که از بچه‌های هیئت‌اند و با ما آمده بودند حاج قلندر را معاینه کردند؛ گفتند این‌قدر ضربه ضارب محکم بوده که قسمتی از جمجمه خردشده و پزشکان نتوانستند آن را ترمیم کنند. خونریزی مغزی هم به حدی شدید بوده که حاج قلندر دیگر برنگشته والان وضعیتش زندگی نباتی است و ضریب هوشی‌اش حدود هفت. برای حاجی فقط دعا کنید…

از پسر حاج قلندر در مورد وضعیت ضارب و همدستانش پرسیدیم؛ گفت ضارب زندان است و تحت نظر بازپرس مراحل قضایی را طی می‌کند. همدستان ضارب یعنی خواهر او و یکی دیگر از مأمورین نیروی انتظامی هم به بافق منتقل‌شده‌اند! به‌عبارت‌دیگر نه تعلیق شده‌اند و نه برکنار، بلکه کماکان مشغول به کارند فقط در منطقه‌ای دیگر! ای‌کاش می‌شد حکم این دو نفر را نیز به‌جای آئین‌نامه‌ها و قضاوت نیروی انتظامی به قوه قضاییه سپرد….

پسر و همسر حاج قلندر آرام بودند و گله‌ای نداشتند؛ حتی موقع ای که پرسیدیم مسئولین استان به عیادت حاجی آمده‌اند یا نه لبخندی زدند و گفتند ان شاالله می‌آیند…

جمله تلخی بود، به‌جز فرمانده نیروی انتظامی استان هیچ‌کدام از مسئولین یزد به عیادت این پدر شهید و خانواده مظلومش نرفته بودند؛ به قول خودشان ان شاالله که می‌روند.»

 

آخرین وضعیت پرونده ضرب‌وجرح پدر شهید

گفتنی است پدر شهید «سید مهدی سادات» که عضو لشکر فاطمیون بوده و در 13 شهریور 95 در دفاع از حریم اهل‌بیت در سوریه به شهادت رسید، در اواخر اسفندماه سال گذشته مورد ضرب‌وجرح قرار گرفت و به‌شدت زخمی و در بیمارستان شهید رهنمون یزد بستری شد.

 

 پلیس پس از اطلاع از درگیری و مجروح شدن پدر شهید مدافع حرم و برخی از اعضای خانواده این شهید، بلافاصله به محل اعزام و با شناسایی فرد ضارب، وی را دستگیر کرده، اما طبق اعلام پلیس استان یزد به دلیل عدم آگاهی افسرنگهبان کلانتری و نیز مداخله یکی از کارکنان، این متهم آزادشد.

فرمانده انتظامی یزد پس از اطلاع از این واقعه، در همان زمان با دلجویی از خانواده شهید مدافع حرم، 2 نیروی خاطی کلانتری را تا اطلاع ثانوی و روشن شدن پرونده از کار معلق و دستور سریع برای دستگیری متهم را صادر کرد؛ ضارب ماه گذشته خود را تسلیم پلیس کرد و این پرونده توسط مراجع ذی‌صلاح همچنان در حال رسیدگی است.

پدر شهید مهدی سادات اواخر تیرماه سال گذشته در گفتگویی در خصوص شهادت فرزندش اظهار داشت: سید مهدی را حضرت زینب (س) دعوت کرده بود و او هم لبیک گفت تا شرمنده دختر امیرالمؤمنین (ع) و حضرت ابوالفضل در قیامت نشود.

 

وی در مورد سوریه رفتن پسرش نیز افزود: روزی سید مهدی نزد من آمد و گفت می‌خواهم بروم از حریم جدم حضرت زینب (س) در سوریه دفاع کنم تا رضایت ندهی نمی‌توانم بروم، وقتی پسرم نام حضرت زینب (س) را به زبان آورد خدا گواه است بی‌درنگ و بدون تردید گفتم پسرم تو برای دفاع از حریم زینب (س) می‌روی، برای دفاع از اسلام و قرآن می‌روی، راه خوبی انتخاب کردی، من «نه» بگویم و مانع شوم آنگاه شرمنده ائمه (ع) می‌شوم.

پایان پیام/90017

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن