ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 104732
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲:۰۴
  • 78 بازدید
  • ارسال توسط :
حمله یمن به فرودگاه سعودی ابها با موشک کروز

حمله یمن به فرودگاه سعودی ابها با موشک کروز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  گزارش‌ها در بامداد چهارشنبه حاکی است ارتش یمن موفق شده فرودگاه سعودی «أبهـــا» را با یک فروند موشک بالستیک کروز، هدف قرار دهد.  این حمله که دومین حمله یمنی‌ها با موشک کروز به سمت یک هدف متعلق به رژیم‌های متجاوز […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  گزارش‌ها در بامداد چهارشنبه حاکی است ارتش یمن موفق شده فرودگاه سعودی «أبهـــا» را با یک فروند موشک بالستیک کروز، هدف قرار دهد.

 این حمله که دومین حمله یمنی‌ها با موشک کروز به سمت یک هدف متعلق به رژیم‌های متجاوز به این کشور است به توقف پروازهای این فرودگاه منجر شد. یگان موشکی ارتش یمن، پیش از این، نیروگاه هسته‌ای امارات را نیز هدف حمله قرار داده بود.

همچنین این حمله، سومین حمله موشکی یمن به فرودگاه‌های سعودی پس از اعلام راهبرد حمله به فرودگاه‌هاست که روز شنبه مطرح شد.

ائتلافی به رهبری عربستان‌‌ سعودی، با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور یمن را تحت محاصره زمینی، دریایی و هوایی قرار داده است. 

یمن برای مقابله با تجاوزهای این ائتلاف اقدام به ساخت موشک‌هایی کرده است. بیشتر این موشک‌ها از نوع «زالزل-۱»، «زلزال-۱» و «بدر- ۱» و «بدر p1» هستند که جز موشک‌های بومی یمن محسوب می‌شوند. شلیک این موشک‌ها در سال گذشته میلادی بیش از سال‌های قبل از آن بود و به همین دلیل یمنی‌ها سال ۲۰۱۸ را «سال موشکی یمن» نامگذاری کردند. 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن