ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 104936
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
  • 110 بازدید
  • ارسال توسط :
تأکید اشمید و خاجی بر حل بحران یمن از طریق راهکار سیاسی

تأکید اشمید و خاجی بر حل بحران یمن از طریق راهکار سیاسی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «هلگا اشمید» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به منظور دیدار با مقامات کشورمان به تهران سفر کرده است، بعدازظهر امروز (شنبه) با علی‌اصغر خاجی دستیار وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار کرد. در این دیدار […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «هلگا اشمید» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به منظور دیدار با مقامات کشورمان به تهران سفر کرده است، بعدازظهر امروز (شنبه) با علی‌اصغر خاجی دستیار وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار کرد.

در این دیدار با اشاره به توافقات استکهلم بین گروه‌های یمنی و با در نظر گرفتن وضعیت وخیم انسانی در یمن، بر اجرای هر چه سریعتر این توافقات جهت پیشبرد روند سیاسی و حل و فصل بحران این کشور با توسل به راهکار سیاسی تاکید شد.

استمرار رایزنی و تبادل نظر بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا برای کمک به حل مشکل مردم یمن از دیگر محورهای این دیدار بود.

 

 

اشمید همچنین امروز با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران دیدار و در خصوص آخرین وضعیت برجام در پرتو تصمیم اخیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، اقدامات و برنامه‌های طرف اروپایی برای اجرای تعهدات برجامی و همچنین آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی پرداختند.

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه 22 خرداد ماه با اشاره به سفرش به تهران، برجام را «کلید ثبات و امنیت در خاورمیانه» توصیف کرد و گفت با مقام‌های ایرانی درباره وضعیت اجرای برجام و عملیاتی شدن ساز و کار «اینستکس» گفت‌وگو می‌کند.

وی که با خبرگزاری کویت گفت‌وگو می‌کرد، در مورد اهداف سفرش به ایران گفت: «در ایران، که مقصد سفر من بعد از امارات عربی متحده، عمان و قطر خواهد بود، من قطعا درباره وضعیت اجرای برجام، از جمله عملیاتی‌سازی اینستکس با هدف ایجاد ساز و کاری برای تجارت مشروع با ایران، صحبت خواهم کرد.»(اینجا بخوانید)

اشمید در سفرش به منطقه پیش از این به امارات، عمان و قطر رفته بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن