ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 105031
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
  • 88 بازدید
  • ارسال توسط :
مهلت ۷۲ ساعته شیوخ المهره یمن به متجاوزان برای ترک این استان

مهلت ۷۲ ساعته شیوخ المهره یمن به متجاوزان برای ترک این استان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، شیوخ و بزرگان استان المهره یمن واقع در شرق این کشور به نیرو‌های اشغالگر سعودی در دو منطقه ”حوف و صیرفیت“ ۷۲ ساعت مهلت دادند تا از این مناطق عقب‌نشینی کنند در غیر این صورت […]

مهلت ۷۲ ساعته شیوخ المهره یمن به متجاوزان برای ترک این استانبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، شیوخ و بزرگان استان المهره یمن واقع در شرق این کشور به نیرو‌های اشغالگر سعودی در دو منطقه ”حوف و صیرفیت“ ۷۲ ساعت مهلت دادند تا از این مناطق عقب‌نشینی کنند در غیر این صورت برای بیرون راندن آنان به سلاح متوسل خواهند شد.

این هشدار شیوخ و بزرگان استان المهره به نیرو‌های سعودی در حالی است که ساکنان این استان نیز برگزاری تجمع‌ها و تحصن‌ها را در مخالفت با حضور نظامی سعودی در استان آنان از سرگرفته‌اند.

طالب الحسنی گزارشگر المسیره در گزارشی اعلام کرد: شیوخ، بزرگان و رهبران مخالف حضور سعودی و امارات در استان المهره تأکید می‌کنند به گزینه‌های متعددی متوسل خواهند شد تا این نیرو‌ها را مجبور به خروج از این استان کنند و گزینه رویارویی نظامی از جمله آنهاست.

سعودی‌ها پس از تنش‌آفرینی علیه ساکنان المهره که در آن از بالگرد‌های جنگی آپاچی استفاده کردند، به اعزام نیرو به حوف و صیرفیت اقدام کردند. صیرفیت گذرگاه مرزی بین یمن و سلطان‌نشین عمان محسوب می‌شود.

از سرگیری تحصن‌ها یک برگ برنده قوی است که ساکنان این استان از آن برای اعلام مخالفت با مداخلات سعودی‌ها و حضور نظامی آنان استفاده می‌کنند.

حمایت‌های مردمی برای اخراج هرگونه نیروی نظامی خواه سعودی یا اماراتی و مخالفت با هرگونه طرح اشغالگرانه، در سطح گسترده‌ای است.

سعودی‌ها برای مقابله با مخالفت‌های مردمی از اهرم مزدوران و مزد بگیران استفاده کرده‌اند. ”باکریت“ که از چهره‌های مورد حمایت ریاض است، شبه‌نظامیان مسلحی تشکیل داده است که از آنان علیه ساکنان المهره بهره می‌برد. این اقدام سعودی‌ها نیز باعث خشم جدیدی شده است. این در حالی است که بیشتر ساکنان المهره و بزرگان این استان با جنگ مخالفند.

پیوند گسترده بین قبایل استان المهره و تفاهم بین آنان در بسیاری از مراحل باعث شده است این استان از هرگونه منازعه از جمله منازعه سیاسی در امان بماند.

مداخله اخیر سعودی و فعالیت‌های محمد آل جابر (سفیر سعودی در یمن) باعث خشم گسترده اجتماعی و مردمی در یمن شده است.

سناریویی که سعودی در استان المهره در پیش گرفته، به مثابه انتقام ریاض از مخالفان است. مخالفان، نقشه سعودی‌ها را برای عبور دادن لوله‌های نفت این کشور از خاک المهره به شکست کشاندند. سعودی‌ها همزمان نقشه آن را در سر داشتند که استان المهره را در چارچوب اشغالگری و سلطه بر یمن با توجیهات متعدد، به یک استان نظامی تبدیل کنند.

تحصن‌هایی که با شدت و قدرت و با حمایت‌های گسترده مردمی از سر گرفته شده است، تنها گزینه پیش رو نیست بلکه گزینه‌های دیگری برای مقابله با اشغالگری سعودی و اماراتی وجود دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن