ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 105092
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۶:۴۵
  • 102 بازدید
  • ارسال توسط :

الحوثی: سخنان «بن سلمان» دلیلی قاطع بر مخالفت با صلح است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد علی الحوثی» رئیس شورای عالی انقلاب یمن به اظهارات «محمد بن سلمان» ولی‌عهد و وزیر دفاع سعودی در مصاحبه با روزنامه «الشرق‌الاوسط» واکنش نشان داد و اعلام کرد، این سخنان دلالت بر آن دارد که خواستار صلح در یمن […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد علی الحوثی» رئیس شورای عالی انقلاب یمن به اظهارات «محمد بن سلمان» ولی‌عهد و وزیر دفاع سعودی در مصاحبه با روزنامه «الشرق‌الاوسط» واکنش نشان داد و اعلام کرد، این سخنان دلالت بر آن دارد که خواستار صلح در یمن نیستند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی یمن «سبأ»، الحوثی اعلام کرد، ائتلاف متجاوز حامی اصلی مجامع تروریستی در یمن هستند و هر کس به «مناطق اشغال‌شده» در یمن برود یقین پیدا می‌کند که آنچه در این مناطق رخ داده‌ «بازسازی» نیست بلکه «افزایش اشغالگری با بکارگیری شبه‌نظامیان تابع ائتلاف» است، شبه‌نظامیانی با رویکردهای ایدئولوژیک که هدف اول آن تغییر «دموگرافی» (بافت جمعیتی) در یمن است.

رئیس شورای عالی ائتلاب یمن تأکید کرد، ائتلاف سعودی همان طرفی است که راه‌حل نظامی را برای یمن انتخاب و با راه‌حل سیاسی مخالفت کرد؛ مذاکره‌کنندگان از حزب «اصلاح» و غیره اذعان کردند طرفی که آنها را به عدم قبول راه‌حل‌ها دستور می‌داده، سعودی بوده است.

الحوثی در ادامه گفت: ارتش، سازمان‌های نظامی، غیرنظامی و امنیتی یمن همان طرف‌هایی هستند که با فرماندهی شما بر حملات آمریکایی-سعودی-بریتانیایی-اماراتی و متحدان آن در جنگ غیرقانونی به تعبیر کنگره، مقابله می‌کند. جنایت‌ها و محاصره‌ای که تا کنون باعث بدترین بحران انسانی شده برای بیدار کردن احساسات  شما کافی بود اگر از حامیان صلح بودید.

ولی‌عهد سعودی که این روزها شاهد حضور ارتش یمن در مناطق جنوبی عربستان سعودی است، در مصاحبه با روزنامه «الشرق الاوسط» مدعی شد که ریاض از تلاش‌ها برای حل سیاسی بحران یمن حمایت کرده اما «حوثی‌ها هستند که برنامه‌های ایران را بر منافع یمن ترجیح داده» و حل سیاسی را قبول نکرده‌اند. این سخن ولی‌عهد سعودی یک روز بعد از آن اعلام شد که محمد علی الحوثی عضو شورای سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد، صنعاء آماده مذاکره برای صلح عادلانه است. 

ولی‌عهد سعودی مدعی شد، جنگ کشورش علیه یمن فقط برای «آزادی یمن از شبه‌نظامیان ایران نیست» بلکه برای «تحقق رفاه و ثبات و شکوفایی برای همه مردم یمن» است  (جزئیات بیشتر).

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن