ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 105118
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
  • 82 بازدید
  • ارسال توسط :

نامزد دموکرات انتخابات: آمریکا باید در روابطش با عربستان تجدیدنظر کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، پیت بودجج، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روز گذشته (یکشنبه) در مصاحبه با تلویزیون «ان بی سی» اعلام کرد آمریکا باید در روابطش با عربستان سعودی تجدیدنظر کند. وی در این مصاحبه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، پیت بودجج، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روز گذشته (یکشنبه) در مصاحبه با تلویزیون «ان بی سی» اعلام کرد آمریکا باید در روابطش با عربستان سعودی تجدیدنظر کند.

وی در این مصاحبه اعلام کرد: اقدامات عربستان از جمله اعدام شهروندانش و قتل «جمال خاشقجی» شهروند آمریکایی که خبرنگار روزنامه واشنگتن پست هم بوده است، در هر دو طرف خلیج اشتباه است. ما روابط نزدیکی در حوزه‌های مختلف داریم. ما باید ترمز روابطمان با عربستان را بفشاریم تا ارزش‌های ما مجددا زیر سؤال نرود؛ زیرا به نظر می‌رسد رئیس جمهور ما امضای یک توافق تسلیحاتی با عربستان را مهم‌تر از صحبت درباره قتل یک شهروند و خبرنگار آمریکایی قلمداد می‌کند.

جمال خاشقجی در تاریخ دوم اکتبر سال گذشته میلادی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به قتل رسید. عربستان سعودی تا چند هفته از مسئله قتل او ابراز بی اطلاعی کرد؛ اما در نهایت بر اثر فشار‌های بین المللی مجبور به اعتراف شد. قتل خاشقجی باعث ایجاد اعتراضات و خشم جهانی شد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد دونالد ترامپ که به دنبال فروش گسترده سلاح به عربستان سعودی است، برای این اقدام خود کار دشواری در پیش خواهد داشت. وی چند روز پیش در یک سخنرانی در نیویورک اعلام کرد: مجلس نمایندگان آمریکا به زودی به ممنوعیت انتقال سلاح به ریاض رأی خواهد داد. در جهت لغو مجوز فروش (سلاح) به عربستان سعودی رای گیری خواهد شد. ما برای این امر مبارزه می‌کنیم و برای این مبارزه از حمایت هر دو حزب برخوردار خواهیم بود.

دولت دونالد ترامپ در حالی از ارسال سلاح به عربستان سعودی حمایت می‌کند که این کشور با حملات هوایی اش در یمن تاکنون هزاران کشته و زخمی برجای گذاشته است. ائتلاف به رهبری عربستان سعودی از مارس ۲۰۱۵ بدون مجوز سازمان ملل در تلاش برای احیای قدرت هم پیمان نزدیک خود منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و همچنین تضعیف جنبش انصارالله، یمن را هدف حملات مرگبار هوایی قرار داده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن