ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 105124
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
  • 82 بازدید
  • ارسال توسط :
هشدار امنیتی آمریکا به اتباع خود در عربستان

هشدار امنیتی آمریکا به اتباع خود در عربستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست آی، کنسولگری آمریکا در شهر جده عربستان با انتشار بیانیه‌ای از انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در این شهر ابراز نگرانی و برای شهروندان خود هشدار امنیتی صادر کرد. در این بیانیه آمده است: […]

هشدار امنیتی آمریکا به اتباع خود در عربستانبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست آی، کنسولگری آمریکا در شهر جده عربستان با انتشار بیانیه‌ای از انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در این شهر ابراز نگرانی و برای شهروندان خود هشدار امنیتی صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «آگاه شدیم دو خودروی بمب‌گذاری شده در جده در تاریخ ۷ ژوئن منفجر شد که چندین زخمی به دنبال داشت، اما کسی در این حادثه جان خود را از دست نداد. هیچ خبری مبنی بر اینکه شهروند آمریکایی در این حادثه آسیب دیده باشد به ما نرسیده است. این حادثه به هیچ گروه یا کشوری نسبت داده نمی‌شود».

این بیانیه در حالی صادر می‌شود که هیچ‌کدام از رسانه‌های داخلی عربستان و یا رسانه‌های خارجی در تاریخ ذکر شده از چنین حادثه‌ای اطلاع پیدا نکردند.

در ادامه این بیانیه از شهروندان آمریکایی خواسته شده در عربستان سعودی به دلیل «تهدیدات تروریسم و حملات موشکی و پهپادی به اهداف غیرنظامی» بیشترین احتیاط را به خرج دهند. همچنین در این بیانیه نسبت به سفر تا مرز ۵۰ مایلی (۸۰ کیلومتری) یمن از جمله شهر‌های نجران و جیزان به دلیل «درگیری‌های مسلحانه» هشدار داده شده است.

این نخستین بار است که به شهروندان یک کشور خارجی در عربستان سعودی هشدار امنیتی داده می‌شود. از سال ۲۰۱۵ که عربستان برای حمایت از دولت منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن، به این کشور حمله کرد یمن درگیر جنگ خانمان سوزی شده که بنابر اعلام سازمان ملل بدترین بحران انسانی را در جهان به خود دیده است. بیش از ۲۴ میلیون نفر از مردم یمن در حال حاضر به کمک‌های غذایی نیاز دارند و ده‌ها هزار نفر که بیشتر آن‌ها غیرنظامی بودند در این جنگ جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن