ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 105335
  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
  • 89 بازدید
  • ارسال توسط :
دستور نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن برای از بین بردن «هسته‌های تنش» در «سقطری»

دستور نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن برای از بین بردن «هسته‌های تنش» در «سقطری»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «معین عبدالملک» نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن خواستار تدابیر و اقدامات لازم برای حفظ امنیت، از بین بردن «هسته‌های تنش» و نیز درگیری‌های اخیر در جزیره «سُقُطریٰ» (Socotra)  یمن شد. بر اساس گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس‌العربی»، عبدالملک در تماسی تلفنی با […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «معین عبدالملک» نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن خواستار تدابیر و اقدامات لازم برای حفظ امنیت، از بین بردن «هسته‌های تنش» و نیز درگیری‌های اخیر در جزیره «سُقُطریٰ» (Socotra)  یمن شد.

بر اساس گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس‌العربی»، عبدالملک در تماسی تلفنی با «رمزی محروس» استاندار سقطری، این دستور را به وی ابلاغ کرد.

نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن تأکید کرد، این دولت حامی تمام اقدامات لازم برای حفظ صلح اجتماعی، امنیت و ثبات و نیز حفظ سازمان‌های دولتی است.

سه‌شنبه هفته جاری (28 خرداد) درگیری‌ها میان نیروهای گادر ساحلی دولت مستعفی یمن و نیروهای موسوم به «کمربند امنیتی» در سقطری آغاز شد و  نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن حمله نیروهای کمربند امنیتی مورد حمایت امارات به بندر سُقُطریٰ واقع در شرق یمن را ناکام گذاشتند.

«مختار الرحبی» مشاور وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن در توئیتی نوشت: «وضعیت در سقطری تحت تسلط ارتش و نیروهای امنیتی است و پس از اقدامات امنیتی با دستور مستقیم رئیس کمیته امنیتی استاندار سقطری رمزی محروس، شبه‌نظامیان کمربند امنیتی وابسته به امارات از ورودی بندر فرار کردند.»

این اتفاقات تنها یک روز پس از آن رخ می‌دهد که افراد مسلح شورای انتقالی جنوبی (وابسته به امارات) به خودروی حامل «فهد کفاین» وزیر شیلات دولت مستعفی و استاندار سقطری هنگام خروج از یکی از تأسیسات دولتی در غرب سقطری حمله شد.

پس از آنکه در ماه می 2018 امارات اقدام به اعزام نیرو به جزیره سقطری واقع در دهانه تنگه عدن و بین دو قاره آسیا و آفریقا کرد ، ‌اوضاع در این جزیره متشنج شد.

رمزی محروس استاندار سقطری اخیرا گفت که «هرگز اجازه نخواهیم داد تا هر کسی تشکیلات امنیتی و نظامی خارج از قدرت محلی تشکیل دهد».

در ماه جاری (خردادماه) «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله  تحرکات نظامی سعودی و امارات در «المهره» و سقطری را اشغالگری خواند. 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن