ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 105412
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
  • 98 بازدید
  • ارسال توسط :

انگلیس با فشار افکار عمومی فروش تسلیحات به عربستان را متوقف کرد

انگلیس و آمریکا به عنوان دو تامین‌کننده بزرگ سلاح به عربستان و امارات در جنگ یمن به شمار می‌روند. تشدید جنایت‌های متجاوزان به یمن باعث شده است تا فشارها بر انگلیس و آمریکا برای تعلیق صدور سلاح به این کشورها پایان یابد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از فارس، دادگاهی […]

انگلیس و آمریکا به عنوان دو تامین‌کننده بزرگ سلاح به عربستان و امارات در جنگ یمن به شمار می‌روند. تشدید جنایت‌های متجاوزان به یمن باعث شده است تا فشارها بر انگلیس و آمریکا برای تعلیق صدور سلاح به این کشورها پایان یابد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از فارس، دادگاهی در انگلیس با صدور حکمی اعلام کرد، فروش تسلیحات انگلیس به عربستان به منظور استفاده در «جنگ ظالمانه» علیه یمن، غیرقانونی است. بنا بر گزارش روزنامه «ایندیپندنت»، تعدادی از فعالان حقوق بشر که دادخواستی را در دادگاه انگلیس علیه دولت این کشور درخصوص مشارکت در جنگ یمن به واسطه فروش تسلیحات به ائتلاف سعودی مطرح کرده بودند، روز پنج شنبه در این دعوای حقوقی پیروز شدند. بر اساس این گزارش، مجوزهای صادرات جدید به عربستان و شرکایش به حالت تعلیق درآمده است.
بنا بر گزارش ایندیپندنت، کمپین مقابله با تجارت سلاح (CAAT) این دعوای حقوقی را علیه دولت مطرح کرده بود که جنگنده‌ها و بمب‌های انگلیسی که به ائتلاف سعودی فروخته شده، برای کشتار غیرنظامیان و نقض قوانین بین‌المللی مورد استفاده قرار گرفته است. دیوان عالی پیشتر حکمی را به نفع دولت انگلیس صادر کرده بود و استدلال مطرح شده در این حکم نیز این بود که «این ائتلاف (به رهبری سعودی) عمداً غیرنظامیان را هدف نگرفته است» و تحقیقات درباره رویدادهای گزارش‌شده در این جنگ ادامه دارد. این کمپین در سال 2017، حکم دیوان عالی را به چالش کشیده و شواهد جدیدی از تجاوز سعودی علیه یمن به دادگاه استیناف ارائه کرده است که شامل شواهدی محرمانه بود که اوایل سال جاری میلادی در جلسات دادرسی محرمانه ارائه شد.
روز پنجشنبه، دادگاه استیناف انگلیس به این نتیجه رسیده که صدور مجوز تجارت بین‌المللی برای صادرات تسلیحات به عربستان «غیرمنطقی و در نتیجه غیرقانونی» است. طبق گزارش گاردین، انگلیس نه تنها بمب‌هایی را که بر سر یمنی‌ها ریخته می‌شود، تامین کرده و می‌کند، بلکه خدمه و مستشاران نظامی که سبب تداوم جنگ شده‌اند، نیز در اختیار ائتلاف سعودی قرار داده است. اخیرا اعلام شد که 6300 نیروی انگلیسی در پایگاه‌های نظامی عربستان وظیفه حراست از جنگنده‌های این کشور را دارند.
80 درصد مردم
مخالف سیاست‌های دولت
براساس نتایج یک نظرسنجی، از هر پنج انگلیسی تقریبا چهار نفر (79 درصد ) بر این باورند که کشورشان در مسیری‌اشتباه گام برمی دارد.
روزنامه ایندیپندنت نوشت، اکثر انگلیسی‌ها معتقدند کشورشان مسیری‌اشتباه را طی می‌کند. این روزنامه در پایگاه اینترنتی خود افزود، براساس نتایج یک نظرسنجی، از هر پنج انگلیسی تقریبا چهار نفر (79 درصد ) بر این باورند که کشورشان در مسیری‌اشتباه گام برمی دارد. از زمان آغاز این بررسی ماهانه که به سال 2011 بازمی گردد بدبینی شهروندان انگلیسی درباره آینده این کشور به بالاترین سطح رسیده است و دیدگاه‌های مثبت آنها از ژانویه سال 2018، کاهشی 14 درصدی داشته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیر بخش تحقیقات موسسه نظرسنجی :ایپسوس موریک» اعلام کرد، بی‌ثباتی سیاسی کنونی در انگلیس که به دنبال بحران برگزیت‌گریبانگیر این کشور شده است احتمالا عامل تعیین‌کننده مهمی در نگرش منفی شهروندان انگلیسی درباره آینده کشورشان است. انگلیس پس از فرانسه و آفریقای جنوبی سومین کشور از میان 28 کشور مورد بررسی است که میزان خوشبینی شهروندان این کشور نسبت به آینده کشورشان بالغ بر نصف متوسط جهانی است که 42 درصد تخمین زده شده است. انگلیسی‌ها نسبت به هر کشور دیگری درباره افزایش افراط گرایی در این کشور نگران هستند و 22 درصد شهروندان این کشور این مسئله را از جمله سه موضوع اصلی مورد نگرانی خود اعلام می‌کنند.
در همین حال، نگرانی شهروندان انگلیسی درباره تغییرات جوی نیز به بالاترین سطح رسیده است و یک چهارم بالغ بر 25 درصد آنها این پدیده را یکی از سه نگرانی اصلی خود عنوان می‌کنند. شهروندان انگلیسی به لحاظ نگرانی درباره پدیده گرم شدن زمین پس از کانادا، چین و آلمان در جایگاه چهارم قرار می‌گیرند. مدیر بخش تحقیقات موسسه «ایپسوس موری» می‌گوید، بدبینی درباره مسیر حرکت انگلیس همچنان رو به افزایش است و از ماه مه سال 2011 میزان بدبینی در انگلیس هرگز تا این سطح که اکنون در اواسط سال 2019 شاهد هستیم نبوده است.
وی افزود بحران سیاسی کنونی و بن‌بست برگزیت در انگلیس احتمالا عوامل مهم تعیین‌کننده‌ای در نگرش منفی انگلیسی‌ها نسبت به این کشور هستند اما بررسی‌ها نشان می‌دهد عوامل دیگری نیز در این زمینه تاثیرگذار هستند. وی گفت مسائل مربوط به جرم و جنایت، خدمات درمانی و فقر همچنان از موضوعات مورد نگرانی انگلیسی‌ها محسوب می‌شوند اما نگرانی درباره تغییرات آب و هوایی در صدر این نگرانی‌ها قرار دارد و چنانچه این روند ادامه داشته باشد باید منتظر آن باشیم که تغییرات جوی نقش مهمی را در آینده انتخابات عمومی انگلیس ایفا کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن