ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 105413
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
  • 98 بازدید
  • ارسال توسط :

اصابت موشک کروز انصارالله به نیروگاه برق سراسری عربستان

انصارالله یمن از زمانی که اعلام کرده 300 نقطه حیاتی متجاوزان را مورد حمله قرارخواهد داد، مواضع حیاتی عربستان را بارها با حملات موشکی و پهپادی مورد هدف قرارداده است. فرودگاه‌ها و پایگاه‌های استان‌های جنوبی عربستان بیش از 10 بار تاکنون مورد حمله پهپادی و موشکی قرار گرفته است. اکنون نیروگاه برق عربستان در جنوب […]

انصارالله یمن از زمانی که اعلام کرده 300 نقطه حیاتی متجاوزان را مورد حمله قرارخواهد داد، مواضع حیاتی عربستان را بارها با حملات موشکی و پهپادی مورد هدف قرارداده است. فرودگاه‌ها و پایگاه‌های استان‌های جنوبی عربستان بیش از 10 بار تاکنون مورد حمله پهپادی و موشکی قرار گرفته است. اکنون نیروگاه برق عربستان در جنوب این کشور نیز مورد حمله قرار گرفته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از فارس، انصارالله یمن بامداد پنجشنبه اعلام کرد یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی با موشک کروز نیروگاه برق «الشقیق»، در «جیزان»، واقع در جنوب عربستان را هدف قرار داده است. یحیی سریع سخنگوی فرمانده نیروهای مسلح یمن با اعلام این خبر گفت، موشک شلیک‌شده به هدف مورد نظر اصابت کرد. وی تصریح کرد، این حمله در پاسخ به تجاوزگری‌های ائتلاف سعودی و محاصره مردم یمن انجام شده است. یحیی سریع تصریح کرد: «در صورتی که دشمنی‌ها و حملات سعودی‌ها ادامه یابد به اذن خدا غافلگیری‌های بزرگی با حساسیت بیشتر برای نظام سعودی در راه است.»
بر اساس گزارش پایگاه «الخبر الیمنی»، الشقیق از بزرگترین نیروگاه‌های برق در عربستان به شمار می‌رود و هزینه ساخت آن بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال سعودی بوده است. شرکت «صنایع سنگین هیوندا» (وابسته به کره جنوبی) ساخت این نیروگاه را از سال ۲۰۱۳ آغاز و تا سال ۲۰۱۸ به پایان رسانده است. نیروگاه الشقیق با تولید ۲۶۴۰ مگاوات برق، ۷۰ درصد از نیازهای مصرفی استان‌های جنوبی عربستان یعنی «جیزان، نجران و عسیر» را تأمین می‌کند. بر اساس گزارش روزنامه سعودی «الوطن»، این نیروگاه به بالاترین میزان بهره‌وری در میان ایستگاه‌های برق عربستان دست پیدا کرده است. پیش‌تر شبکه «العربیه» به نقل از «علی بن صالح البراک» رئیس‌اجرایی شرکت برق سعودی اعلام کرده بود، نیروگاه الشقیق علاوه‌بر تغذیه استان‌های جنوبی عربستان، بخشی از شبکه اصلی برق این کشور است.
از سوی دیگر سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز پنجشنبه از حمله شدید پهپادی به فرودگاه جیزان عربستان خبر داد و در هشداری شدید به ریاض، تهدید کرد، اگر تجاوز سعودی به یمن ادامه یابد، صنعا، اهدافی فراتر از فرودگاه‌های جنوبی عربستان را هدف قرار می‌گیرد. سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: «آشیانه فرودگاه جیزان و پهپادهای آن هدف چندین فروند پهپاد قاصف کی2 قرار گرفته و اهداف به‌ دقت محقق شد… حملات ما به عسیر،‌ نجران و جیزان محدود نخواهد ماند و دشمن سعودی باید بفهمد که در صورت تشدید وضعیت، ما مساحت بازدارندگی را افزایش خواهیم داد.» او با بیان اینکه نیروی پهپادی یمن با پهپاد قاصف کی2، عملیات‌های وسیعی علیه آشیانه پهپادها و دیگر اهداف نظامی در فرودگاه جیزان انجام داده و تمام اهداف محقق شده و تردد هوایی در این فرودگاه متوقف شده، تأکید کرد، «یمن امروز فناوری‌هایی پیشرفته در اختیار دارد که سامانه‌های پدافندی آمریکایی و غیرآمریکایی موجود در عربستان، نمی‌تواند با آن مقابله کند.. برخی از این فناوری‌ها را در کنفرانسی خبری اعلام خواهیم کرد.»
این مقام یمنی افزود: «موشک‌های بالستیک، کروزهای هوشمند و انواع پهپاد‌های یمن، امکان زدن هر هدفی در طول و عرض جغرافیایی عربستان را دارد و حملات ما به مناطق عسیر، جیزان و نجران محدود نخواهد ماند.» سخنگوی نیروهای مسلح یمن یادآوری کرد که کشورش توان تولید مداوم موشک و پهپاد را دارد به طوری که یمن نه فقط برای چند ماه بلکه برای چند سال قادر بر ایستادگی باشد. او افزود که یمن در مقابل تجاوز، محاصره و ظلم دشمن،‌ حق دفاع از خود را دارد.
دقایقی پس از انتشار این خبر، ائتلاف سعودی مدعی شد یک پهپاد یمنی را که قصد داشته فرودگاه جیزان را هدف قرار دهد، ساقط کرده است اما تصاویر راداری از پرواز هواپیماها نشان می‌دهد پروازهای اطراف فرودگاه جیزان در حال دور شدن از این فرودگاه هستند. این تصاویر همچنین نشان می‌دهد تا کیلومترها دورتر از فرودگاه جیزان، هیچ هواپیمایی در حال پرواز نیست و تمام هواپیماها زمین‌گیر شده‌ است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن