ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 105433
  • ۰۱ تیر ۱۳۹۸ - ۵:۴۱
  • 97 بازدید
  • ارسال توسط :
هم‌حزبی‌های ترامپ نیز طرح فروش تسلیحات نظامی به عربستان را بلوکه می‌کنند

هم‌حزبی‌های ترامپ نیز طرح فروش تسلیحات نظامی به عربستان را بلوکه می‌کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری هیل، هفت سناتور جمهوری‌خواه به جمع دموکرات‌هایی پیوستند که به دنبال بلوکه کردن قرارداد فروش تسلیحات نظامی به عربستان هستند. «سوزان کولینز»، «لیندسی گراهام»، «مایک لی»، «جری موران»، «لیزا مورکوویسکی»، «رند پال»، «تد یانگ» […]

سناتور‌های هم حزبی ترامپ طرح او برای فروش تسلیحات نظامی به عربستان را بلوکه می‌کنندبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری هیل، هفت سناتور جمهوری‌خواه به جمع دموکرات‌هایی پیوستند که به دنبال بلوکه کردن قرارداد فروش تسلیحات نظامی به عربستان هستند.

«سوزان کولینز»، «لیندسی گراهام»، «مایک لی»، «جری موران»، «لیزا مورکوویسکی»، «رند پال»، «تد یانگ» سناتور‌های جمهوری‌خواهی هستند که قرار است دموکرات‌ها را در اقدام برای بلوکه کردن طرح فروش تسلیحات نظامی به عربستان همراهی کنند.

این قرارداد تسلیحاتی که بیش از ۸ میلیارد دلار ارزش دارد، تسلیحات نظامی را در اختیار عربستان، امارات و اردن قرار می‌دهد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا توانست ماه گذشته با استفاده از یک حکم قانونی اضطراری بدون دریافت مجوز کنگره این کشور فروش ۸ میلیارد دلار تسلیحات نظامی به عربستان را پیش ببرد.

به نظر می‌رسد طرح دموکرات‌ها برای بلوکه کردن قرارداد فروش تسلیحات نظامی به عربستان با موفقیت اجرا شود، زیرا آن‌ها تنها به چهار رای از نمایندگان جمهوری‌خواه برای تصویب این طرح نیاز دارند. پیشتر پایگاه خبری هیل گزارش داده بود سناتور‌های آمریکایی درصدند تا با توسل به ماده‌ای از قانون «کنترل صادرات تسلیحات» بتوانند ۲۲ توافق فروش سلاح را متوقف کنند.

سران سنا و طرفداران بلوکه کردن فروش تسلیحات نظامی به عربستان در حال رایزنی در خصوص نحوه و زمان ارائه قطعنامه‌های لغو این توافقنامه در صحن سنا هستند. قانونگذاران آمریکایی کمتر از ۳۰ روز زمان دارند تا پیش از شروع تعطیلات در چهارم جولای در این خصوص اقدام کنند.

دولت دونالد ترامپ در حالی از ارسال سلاح به عربستان سعودی حمایت می‌کند که این کشور با حملات هوایی‌اش در یمن تاکنون هزاران کشته و زخمی برجای گذاشته است. ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی از مارس ۲۰۱۵ بدون مجوز سازمان ملل در تلاش برای احیای قدرت هم پیمان نزدیک خود منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و همچنین تضعیف جنبش انصارالله، یمن را هدف حملات مرگبار هوایی قرار داده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن