ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 105493
  • ۰۲ تیر ۱۳۹۸ - ۶:۴۶
  • 74 بازدید
  • ارسال توسط :

شورای نظامی انتقالی: سودان بزرگترین نیرو را در ائتلاف عربی ضد یمن دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی، معاون رییس شورای نظامی انتقالی سودان در سخنرانی که در شرق خارطوم داشت، گفت: ما در کنار امارات و عربستان مبارزه می‌کنیم و ما بزرگترین نیروهای شرکت‌کننده در ائتلاف عربی را […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی، معاون رییس شورای نظامی انتقالی سودان در سخنرانی که در شرق خارطوم داشت، گفت: ما در کنار امارات و عربستان مبارزه می‌کنیم و ما بزرگترین نیروهای شرکت‌کننده در ائتلاف عربی را داریم و تعداد آنها به ۳۰ هزار سرباز می‌رسد.

حمیدتی با اشاره به حمایت‌های پیشین امارات و عربستان که به سه میلیارد دلار می‌رسد از جمله واریز ۵۰۰ هزار دلاری به بانک مرکزی سودان، اظهار کرد: پول‌های پرداخت شده از سوی امارات و عربستان به بانک مرکزی واریز شد و به حساب من یا شخص دیگری انتقال پیدا نکرده است.

معاون رییس شورای نظامی سودان در پاسخ به انتقاداتی که علیه این شورا مطرح می‌شود، گفت: هیچ‌ یک از کشورهای عربستان، امارات و مصر برنامه، رویکرد و یا شخصیتی را به سودان تحمیل نکردند و نقش آنها تنها به کمک و حمایت از مردم سودان محدود بوده است.

حمیدتی به عنوان فرمانده نیروهای واکنش سریع وابسته به ارتش سودان درباره این نیروها گفت: آنها از امنیت ملی کشورهای اروپایی در برابر ورود میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی حمایت می‌کرده و با تروریسم، افراط‌گرایی و مواد مخدر مبارزه می‌کنند.

وی افزود: برخی طرف‌ها در راستای ایجاد آشوب و تنش علیه نیروهای واکنش سریع و نیروهای مسلح با هدف بیرون کردن این نیروها از صحنه درگیری‌ها و اجرای برنامه‌های خود تلاش می‌کنند.

فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان ادامه داد: نیروهای واکنش سریع بخشی از نیروهای مسلح سودان بوده و هر زمان که طرفی تلاش کند میان ما و ارتش تنش ایجاد کند تنها موجب افزایش اتحاد ما خواهند شد.

حمیدتی تاکید کرد: شورای نظامی تلاش می‌کند با گروه‌های آزادی و تغییر به توافقی برای شکل گیری یک ائتلاف دست یافته و از تجربه کشورهای همسایه استفاده کند.

حمیدتی در ادامه گفت: ما با اعطای ۶۷ درصد از کرسی‌های پارلمان انتقالی به گروه‌های آزادی و تغییر مخالف بوده و نگران هستیم آنها نظرات خود را به سودان تحمیل کنند.

این مسئول شورای نظامی سودان بر نیاز این کشور به تشکیل یک دولت موقت تا زمانی که قدرت به دولتی منتخب منتقل شود، تاکید کرد و خطاب به مردم گفت: شورای انتقالی نگفته است که هرگز مذاکره نمی‌کند، اما آنها نمی‌توانند ۶۷ درصد از کرسی‌های پارلمان را بگیرند.

با به بن‌بست رسیدن مذاکرات با شورای نظامی، با وجود قطع برق و اینترنت در محله‌های معترضان سودانی؛ آنها تظاهرات شبانه‌ای را به راه انداختند.

ساکنان محله جبره در جنوب خارطوم در پی قطع برق و اینترنت تنها راه برای اعلام اعتراض خود را در برگزاری تجمعی شبانه یافتند.

آنها با فراهم کردن موتورهای برق و بلندگو و نیز ایجاد ایست‌هایی برای تامین امنیت منطقه به اعتراضات پرداختند.

معترضان که در ابتدا برکناری عمر البشیر، رییس جمهور سابق سودان را می‌خواستند، علی‌رغم کناره‌گیری او به تظاهرات خود ادامه داده و خواستار انتقال قدرت به غیرنظامیان شدند.

دو تن از نمایندگان جنبش اعتراضی سودان به خبرگزاری فرانسه گفتند، محمد دریر، میانجی اتیوپیایی که برای توقف بحران سیاسی در سودان تلاش می‌کند، پیشنهاد تشکیل یک هیات انتقالی ۱۵ عضوی با اکثریت غیرنظامی را داده است.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن