ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 105535
  • ۰۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
  • 77 بازدید
  • ارسال توسط :

اعتراف کودتاچیان سودان به مشارکت 30 هزار نظامی سودانی در تجاوز به یمن

«محمد حمدان دقلو»، معروف به «حمیدتی» معاون رئیس‌شورای نظامی انتقالی سودان طی یک سخنرانی در منطقه «ابرق» در شرق خارطوم اعلام کرد، سودان بزرگ‌ترین نیروهای شرکت‌کننده در ائتلافی تحت رهبری ریاض در یمن را دارد. حمیدتی گفت: «ما در کنار امارات و عربستان مبارزه می‌کنیم و ما بزرگترین نیروهای شرکت‌کننده در ائتلاف عربی را داریم […]

«محمد حمدان دقلو»، معروف به «حمیدتی» معاون رئیس‌شورای نظامی انتقالی سودان طی یک سخنرانی در منطقه «ابرق» در شرق خارطوم اعلام کرد، سودان بزرگ‌ترین نیروهای شرکت‌کننده در ائتلافی تحت رهبری ریاض در یمن را دارد. حمیدتی گفت: «ما در کنار امارات و عربستان مبارزه می‌کنیم و ما بزرگترین نیروهای شرکت‌کننده در ائتلاف عربی را داریم و تعداد آنها به 30 هزار سرباز می‌رسد.»
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از تسنیم، اکثر نیروهای زمینی در جنگ یمن زیر نظر حمیدتی فعالیت می‌کنند. سربازان و افسران سودانی در جنگ یمن متحمل خسارت‌های شدیدی شده‌اند. همچنان هزاران سرباز سودانی در یمن مستقر هستند و هر روز تصاویری از کشته‌ها و زخمی‌های این نیروها در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود که منجر شده درخواست‌ها برای خروج آنها از یمن بیشتر شود. وی با‌اشاره به حمایت‌های مالی امارات و عربستان سعودی، که بالغ بر 3 میلیارد دلار است، از جمله واریز 500 هزار دلاری به بانک مرکزی سودان، گفت: «پول‌های پرداخت شده از سوی امارات و عربستان به بانک مرکزی واریز شد و به حساب من یا شخص دیگری منتقل نشده است.» حمیدتی، که فرمانده نیروهای واکنش سریع وابسته به ارتش سودان را بر عهده‌دارد، درباره این نیروها گفت: «آنها از امنیت ملی کشورهای اروپایی در برابر ورود میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی حمایت و با تروریسم، افراط‌گرایی و مواد مخدر مبارزه می‌کنند.»
از سوی دیگر در پی تلاش نیروهای وابسته به امارات برای تسلط بر استان سقطری در جنوب یمن، عربستان نیروها و تجهیزات بیشتری به این جزیره فرستاد. سقطری منطقه‌ای در اقیانوس هند است که از ابتدای جنگ یمن مورد طمع امارات بوده است. به نوشته پایگاه خبری عربی۲۱، یک منبع یمنی روز شنبه گفت که از دو روز گذشته تجهیزات نظامی سعودی وارد این جزیره واقع شده در اقیانوس هند شده است. «سقطری» در هفته‌های گذشته شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای وابسته به دولت مستعفی با نیروهای وفادار به امارات بود.
نیروهای سعودی برای اولین بار در می‌۲۰۱۸ (اردیبهشت ۹۷) در پی درگیری شدید میان نیروهای دولت مستعفی و امارات و به منظور میانجیگری وارد سقطری شدند. در حال حاضر سعودی‌ها در فرودگاه و ساحل این جزیره مستقر شده‌اند. به گفته این مقام یمنی بعید نیست که در روزهای آتی، ارتش سعودی نیروها و تجهیزات نظامی بیشتری به استان سقطری بفرستد. در روزهای گذشته نیروهای موسوم به «کمربند امنیتی» که از جدایی‌طلبان جنوب یمن و مورد حمایت ابوظبی هستند، بندر «حولاف» در سقطری را برای ساعاتی به کنترل خود در آوردند و پس از درگیری شدید با نیروهای دولت مستعفی مجبور به خروج از این منطقه شدند. عناصر «کمربند امنیتی» همچنین خوردوهای نظامی که از امارات به این جزیره آورده شده بود را از کشتی پیاده کردند.
تسلط بر جزیره سقطری با موقعیت راهبردی خود در اقیانوس هند و همچنین منابع منحصر به فرد طبیعی از ابتدای جنگ یمن مورد توجه امارات بود. به طوری که نیروهای این کشور در اردیبهشت سال گذشته در فرودگاه سقطری پیاده شدند و نیروهای وابسته به دولت مستعفی را مجبور به خروج از جزیره کردند که پس از میانجیگری ریاض، اماراتی‌ها پذیرفتند که جزیره را ترک کنند.
ابوظبی در ادامه همچنین تلاش کرده است امتیاز بهره‌برداری از منابع طبیعی به خصوص درختان منحصر به فرد این جزیره را از دولت مستقر در عدن دریافت کند. در خردادماه سال ۹۶ شبکه تلویزیونی بلقیس سندی منتشر کرد که نشان می‌داد دولت منصورهادی امتیاز جزیره سقطری را به مدت ۹۹ سال به امارات واگذار کرده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن