ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 105613
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
  • 121 بازدید
  • ارسال توسط :
وزیر خارجه مصر، ایران را به دخالت در امور کشورهای عربی متهم کرد

وزیر خارجه مصر، ایران را به دخالت در امور کشورهای عربی متهم کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر ضمن مخالفت با آنچه «دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی» خواند، تأکید کرد که هر گونه تعرض به امنیت خلیج فارس، تعرض به امنیت مصر است. شکری در مصاحبه با شبکه روسیا‌الیوم گفت که […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر ضمن مخالفت با آنچه «دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی» خواند، تأکید کرد که هر گونه تعرض به امنیت خلیج فارس، تعرض به امنیت مصر است.

شکری در مصاحبه با شبکه روسیا‌الیوم گفت که «مصر، امنیت کشورهای خلیج (فارس) را بخش جدایی‌ناپذیر امنیت ملی خود می‌داند و با دخالت‌های هر طرف منطقه‌ای در امور عربی مخالف است».

وی افزود که ما همواره به دوری از سیاست‌های سلطه‌گرانه و اثرگذاری بر کشورهای منطقه دعوت کرده و خواهان برقراری روابطی بر اساس منافع و احترام کامل به کشورهای عربی هستیم.

وزیر خارجه مصر همچنین روابط مصر و روسیه را ستود و گفت که شراکت استراتژیک بین دو کشور وجود دارد و هر دو طرف دیدگاه‌های نزدیکی درباره بحران سوریه دارند و دو کشور برای مبارزه با تروریسم تلاش می‌کنند.

حمایت از راه‌حل مسالمت‌آمیز در یمن

شکری در خصوص یمن نیز تصریح کرد که مصر در تلاش برای بازگردان دولت مشروع به یمن است و از راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز در این کشور حمایت می‌کند.

وی همچنین «ضرورت توقف بمباران غیرنظامیان در عربستان سعودی» را مورد تأکید قرار داد.

وزیر خارجه مصر درباره سودان نیز تصریح کرد که قاهره با همه طرف‌های بحران سودان در تماس است و از راه‌حل مسالمت‌آمیز حمایت می‌کند.

شکری حفظ ارکان دولت و تمامی ارضی سودان را مورد تأکید قرار داد.

وی همچنین درباره شرکت مصر در نشست منامه نیز گفت که «مشارکت مصر در نشست منامه برای ارزیابی وضعیت است اما پذیرش یا مخالفت با آن در نهایت به تصمیم فلسطینیان بازمی‌گردد».

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن