ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 105622
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
  • 93 بازدید
  • ارسال توسط :

جزئیات تازه از عملیات دقیق انصارالله علیه 2 فرودگاه مهم آل‌سعود

سرویس خارجی- کرده است.ارتش و انقلابیون یمن در ادامه راهبرد «فرودگاه در برابر فرودگاه» خود، همچنان در حال حمله به فرودگاه‌های مهم عربستان هستند و گفته می‌شود این بار به‌طور همزمان 2 فرودگاه مهم آل‌سعود در جنوب عربستان را هدف حملات دقیق خود قرار داده‌اند؛ حملاتی که به گفته سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن […]

سرویس خارجی-

کرده است.
ارتش و انقلابیون یمن در ادامه راهبرد «فرودگاه در برابر فرودگاه» خود، همچنان در حال حمله به فرودگاه‌های مهم عربستان هستند و گفته می‌شود این بار به‌طور همزمان 2 فرودگاه مهم آل‌سعود در جنوب عربستان را هدف حملات دقیق خود قرار داده‌اند؛ حملاتی که به گفته سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن باعث سرگردانی پروازها و آشفتگی و بعضا حتی تعطیلی آنها می‌شود. ایسنا در این باره به نقل از سایت شبکه المسیره به جزئیات این حملات به این شکل پرداخته که، «در عملیات اول آشیانه هواپیماها و اهداف نظامی مهم در فرودگاه جیزان را هدف گرفت و در عملیات دوم به سمت فرودگاه أبها مواضع نظامی هدف قرار گرفتند، هر دو عملیات با دقت بالا به اهداف خود اصابت کردند. به گفته «یحیی سریع»، «عملیات ادامه دارد و دردناک‌ترین عملیات در صورتی که دشمن به تشدید حملاتش ادامه دهد طی روزهای آینده در انتظارش خواهد بود.» سخنگوی ارتش یمن دیروز این را هم گفت که دشمن ظرف ۴۸ ساعت گذشته ۳۰ حمله هوایی به مناطقی از خاک یمن داشته که تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشته است.
گفتنی است از ۱۲ ژوئن (24 خرداد) دو فرودگاه جیزان و أبها تقریبا به طور مکرر در معرض حملات موشک‌های بالدار و پهپادها با هدف فلج کردن فعالیت دو فرودگاه و واداشتن دشمن سعودی به برداشتن محاصره ظالمانه از فرودگاه صنعا و توقف حملات متجاوزانه‌اش علیه خاک یمن صورت گرفته است. از آن سو، ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف نظامی سعودی – اماراتی هم گفته، در سلسله حملات انصارالله به دو فرودگاه مذکور یک تن کشته و ۲۱ تن دیگر زخمی شده‌اند. ۲۱ زخمی این حملات تابعیت‌های مختلفی دارند که به این ترتیب هستند، ۱۳ تن سعودی، چهار تن هندی، دو تن مصری و دو تن بنگلادشی.
کدام پرواز‌ها دچار هرج و مرج شده‌اند؟
در همین حال، بنابر اعلام یکی از مراکز اختصاصی هوانوردی، پس از عملیات یگان پهپادی نیرو‌های یمنی علیه فرودگاه ابها، دست‌کم 3 پرواز سعودی برای فرود در این فرودگاه دچار مشکل جدی شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از المیادین، این هواپیماها از ریاض و جده عازم فرودگاه ابها بودند. بر اساس گزارش مرکز فلایت رادار در پی عملیات یگان پهپادی (نیرو‌های یمنی) علیه برخی اهداف نظامی در فرودگاه ابها، هواپیمایی که از جده برخاسته بود، پیش از ادامه پرواز و فرود آمدن در فرودگاه ابها، ناچار شد به طور پراکنده چند بار دور محدوده‌ای بچرخد. همچنین دو پرواز دیگر در مسیر خود از فرودگاه ریاض به فرودگاه ابها، ناچار شدند چند بار چرخ بزنند. گفتنی است یحیی السریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پیش از این علام کرده بود فرودگاه ابها هم اکنون فلج شده و فعالیت‌های عادی فرودگاه به ویژه پرواز جنگنده‌ها از آن به طور کامل متوقف شده است.در این راستا فرودگاه أبها در صفحه توییتری خود اعلام کرد، پروازها بعد از توقف یک ساعته از سر گرفته شده و پروازها به طور عادی انجام می‌شوند. صفحه توییتری فرودگاه أبها نشان داد که بسیاری از کامنت‌هایی که در انتقاد از سرعت ازسرگیری پروازها در فرودگاه بوده را حذف کرده است.
حمله به مزدوران سودانی
از سوی دیگر انصارالله دیروز اعلام کرد، برای دومین بار طی ۲۴ ساعت تجمع نیروهای سودانی در شمال صحرای میدی در مرزهای عربستان را هدف گرفته است. به گفته انصارالله این گروه موشک «زلزال» را به تجمع نیروهای سودانی شلیک کرد. در حالی که انصارالله شنبه نیز اعلام کرد که دو موشک از همین نوع و نیز موشک گراد را به تجمع سودانی‌ها در منطقه مذکور شلیک کرده است. این اتفاق بعد از افشاگری «محمد حمدان حمیدتی»، نایب‌رئیس‌شورای نظامی سودان درباره تعداد نیروهای سودانی در ائتلاف سعودی در یمن انجام گرفت. او گفت، کشورش بیشترین تعداد نیرو یعنی حدود ۳۰ هزار تن را به یمن گسیل کرده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن