ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 105687
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
  • 82 بازدید
  • ارسال توسط :

ششمین حمله انصارالله به فرودگاه‌های جازان و أبها هر دو فرودگاه از کار افتادند

حمله پهپادی یمن به فرودگاه‌های عربستان و ناتوانی سامانه‌های آمریکایی و گران قیمت دفاعی آل‌سعود در مقابله با این حملات دیگر تبدیل به یک خبر عادی شده و انقلابیون نشان داده‌اند که به راحتی می‌توانند استان‌های جنوبی عربستان را در هم بکوبند. در این بین 2 فرودگاه ابها و جازان بیش از دیگر فرودگاه‌ها در […]

حمله پهپادی یمن به فرودگاه‌های عربستان و ناتوانی سامانه‌های آمریکایی و گران قیمت دفاعی آل‌سعود در مقابله با این حملات دیگر تبدیل به یک خبر عادی شده و انقلابیون نشان داده‌اند که به راحتی می‌توانند استان‌های جنوبی عربستان را در هم بکوبند. در این بین 2 فرودگاه ابها و جازان بیش از دیگر فرودگاه‌ها در روزهای گذشته مورد حمله قرار گرفته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه المسیره، «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح وابسته به انصارالله در همین رابطه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، پهپادهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مجددا عملیات گسترده‌ و جدیدی علیه 2 فرودگاه بین‌المللی أبها و فرودگاه منطقه‌ای جازان با پهپادهای «قاصف کی 2» انجام دادند و باز هم آشیانه‌های جنگنده‌ها و اهداف نظامی دیگر را منهدم کردند. وی تصریح کرد، این عملیات با دقت به اهداف مورد نظر در 2 فرودگاه اصابت کرد و موجب تعطیلی هر 2 فرودگاه شد. منابع نزدیک به سعودی پیش از این حمله گفته بودند، این دو فرودگاه بر اثر حملات انصارلله چند ساعت تعطیل شد اما مجددا به فعالیت خود ادامه داد. مرکز کنترل جوی اما این بار از توقف پروازهایی که از سمت ریاض،‌ جده، الدمام و الطائف به سمت دو فرودگاه مذکور می‌آمدند، خبر داه است.
از فرودگاه‌ها و موسسات فاصله بگیرید
«سریع» در عین حال از غیرنظامیان و شرکت‌های مستقر در شبه جزیره عربستان خواست از فرودگاه‌ها و مناطق نظامی دور شوند چون این مناطق در لیست اهداف مشروع انصارالله قرار دارند و اماکنی ناامن هستند و مورد هدف مداوم انصارالله تا زمان توقف تجاوزات و شکست محاصره ملت و کشور یمن قرار خواهند گرفت. این ششمین حمله انصارالله به 2 فرودگاه أبها و جازان در ظرف کمتر از یک ماه است.
از سوی دیگر، «محمد علی الحوثی»، رئیس‌شورای عالی انقلاب یمن در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار داشت:« عملیات یگان پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای افزایش تنش نیست بلکه پاسخ طبیعی به حدود پنج سال حمله به یمن است…دشمن کسی است که با استفاده از انواع مختلف سلاح حتی سلاح‌های ممنوعه باعث افزایش تنش می‌شود و ما تنها در برابر تجاوز پنج ساله دشمن به کشور، مقابله می‌کنیم و در این زمینه همه تلاش‌مان را به کار خواهیم گرفت.»
وال استریت ژورنال: عربستان
آسیب پذیر است
از سوی دیگر، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» تاکید کرد، حملات موشکی اخیر نیروهای انصارالله یمن به عربستان از ضعف و عیوب بزرگ سامانه‌های دفاع هوایی عربستان پرده برمی‌دارد. این روزنامه به نقل از یک مسئول عربستانی نوشت، حملات اخیر حوثی‌ها نشان داد که سامانه‌های دفاعی عربستان در معرض تهدید قرار دارند…پس از حدود چهار سال آغاز جنگ علیه انصارالله بدون دستیابی به موفقیتی در شکست یمنی‌ها، اما توان موشکی نیروهای انصارالله نگاه‌ها را متوجه خطراتی کرده که عربستان به عنوان همپیمان اصلی آمریکا با آنها مواجه است. دولت عربستان مدعی شد، سامانه‌های دفاعی آن در گذشته همانند سال ۲۰۱۸ موفق عمل کردند و موشک‌های پاتریوت موفق به هدفگیری هفت موشک اسکاد شلیک شده از سوی انصارالله شدند. با این وجود ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی ناتوانی موشک‌های پاتریوت در پاسخ به موشک‌های اخیر انصارالله را نشان می‌دهد. طبق این گزارش، این حملات انصارالله نگاه‌ها را به ضعف سامانه‌های موشکی عربستان جلب کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن