ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 105770
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :
ادعای جدید آمریکا: حمله به تأسیسات نفتی سعودی‌ها از عراق انجام شد نه یمن

ادعای جدید آمریکا: حمله به تأسیسات نفتی سعودی‌ها از عراق انجام شد نه یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های آمریکایی روز جمعه ادعا کرده‌اند حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی در ماه مه از عراق انجام شده‌اند نه از یمن.  سخنگوی سازمان امنیت کشور عربستان ۲۴ اردیبهشت‌ماه اعلام کرد دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت «آرامکو» در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های آمریکایی روز جمعه ادعا کرده‌اند حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی در ماه مه از عراق انجام شده‌اند نه از یمن. 

سخنگوی سازمان امنیت کشور عربستان ۲۴ اردیبهشت‌ماه اعلام کرد دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت «آرامکو» در استان‌های «الدوامی» و «العفیف» به شکل جزئی هدف قرار گرفت. 

الدوادمی و عفیف دو استان منطقه ریاض در مرکز عربستان سعودی هستند که به ترتیب ۲۳۰ و ۳۹۰ کیلومتر با ریاض (پایتخت) فاصله دارند. فاصله تقریبی شمالی‌ترین شهر یمن مثل صعده تا این دو استان عربستان سعودی نیز بین ۸۰۰  تا ۸۵۰ کیلومتر است.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال روز جمعه نوشته مقام‌های آمریکایی اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که این حملات پهپادی به تأسیسات نفتی سعودی‌ها از عراق انجام شده است، نه از یمن. 

مقام‌های آمریکایی آشنا به ارزیابی‌های اطلاعاتی در این خصوص گفته‌اند تیم حملات از جنوب عراق انجام شده‌اند. 

دولت آمریکا قبلاً ادعا کرده بود ایران در طراحی این حملات نقش داشته است. مقام‌های آمریکایی علی‌رغم تغییر ارزیابی‌ها درباره مبدأ این حملات، از اتهام‌پراکنی علیه ایران عقب‌نشینی نکرده‌ و گفته‌اند احتمالاً این حملات توسط نیروهای هم‌پیمان ایران در عراق انجام شده است.

 

در حال تکمیل…

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن