ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 105880
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۶:۲۳
  • 86 بازدید
  • ارسال توسط :
بازخوانی وعده‌هایی 10 ساله/ پروژه بن_بروجن شاید وقتی دیگر!

بازخوانی وعده‌هایی 10 ساله/ پروژه بن_بروجن شاید وقتی دیگر!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از شهرکرد، پروژه آبرسانی بن به بروجن از سوی دو رئیس جمهور مصوبه احداث و اجرا دارد.   آغاز این طرح بازمی‌گردد به  سال 87 و سفر رئیس دولت وقت به چهارمحال و بختیاری! سال‌ها است 450 هزار نفر از مردم چند […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از شهرکرد، پروژه آبرسانی بن به بروجن از سوی دو رئیس جمهور مصوبه احداث و اجرا دارد.

  آغاز این طرح بازمی‌گردد به  سال 87 و سفر رئیس دولت وقت به چهارمحال و بختیاری!

سال‌ها است 450 هزار نفر از مردم چند شهر بزرگ چهارمحال و بختیاری از جمله بن، سامان، فرخشهر، سفیددشت، فرادنبه و بروجن منتظر اجرایی شدن طرح انتقال آب بن به بروجن هستند تا کمی از مشکلاتشان در حوزه آب رفع شود.

وقتی دستور رئیس دولت هم کارساز نبود!

اما به نظر می‌رسد علی رغم مصوبه دولت نهم و دهم، حتی دستور صریح رئیس دولت یازدهم و دوازدهم هم برای اجرای یک طرح آبرسانی کافی نیست و انگار قدرتی نامحسوس باعث می‌شود، دستور مسؤول عالی قوه مجریه هم اجرایی نشود.

یکی از فاکتورهای سلامت و بهداشت عمومی استفاده از آب و تغذیه سالم است، اما گویا فاکتور آب سالم در بهداشت عمومی مردم چهارمحال و بختیاری تعریفی ندارد، مردمی که مدت‌ها است از آب‌های زیرزمینی و چاه با انواع و اقسام املاح معدنی خطرناک استفاده می‌کنند و مصداق این ضرب المثل هستند که “آب در کوزه و ما تشنه لبان می‌گردیم”.

باید خدا را شکر کرد که امسال بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری زیاد بود در غیر این صورت مشخص نبود چه بلایی بر سر حدود نیم میلیون جمعیت چهارمحال و بختیاری می‌آمد؛ در زیر قول‌هاو وعده‌های مسؤولان کشوری و استانی در خصوص اجرایی شدن و لزوم تسریع در روند این پروژه آبرسانی را بازخوانی می‌کنیم:

پنجم اسنفدماه 94- رئیس دولت نهم:

من خودم مدیر آب چهارمحال و بختیاری هستم

ما تصمیم داریم به اندازه‌ای که زمین‌های کشاورزی استان به آب نیاز دارد از منابع استان برای تامین آب استفاده کنیم. من خودم را مدیر امور آب استان چهارمحال و بختیاری می‌دانم و هیچ زمین نباید بدون آب در این استان باقی بماند. مصمم هستیم منابع بانکی را به سمت این استان هدایت کنیم و منابع کشور را عادلانه در اختیار مردم قرار دهیم.

24 خرداد 1387- سفر رئیس دولت نهم و دهم به چهارمحال و بختیاری

تصویب انتقال آب بن بروجن برای اولین بار در هیات دولت

ازجمله مصوبات 23 خرداد 1387 مربوط به دور دوم سفرهای استانی هیأت دولت به ریاست رئیس جمهور وقت به شهرکرد انجام مطالعه فاز دوم طرح انتقال آب شرب و صنعت از رودخانه زاینده‌رود به شهرها و روستاهای مسیر منطقه بن تا بروجن است.

1393_ سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به چهارمحال و بختیاری

تصویب طرح انتقال آب بن بروجن برای دومین بار در هیات دولت

در سفر رئیس جمهور در این سال به چهارمحال و بختیاری اجرای پروژه انتقال آب بن به بروجن و آبرسانی به 450 هزار نفر از مردم در این مسیر مجددا به تصویب هیأت دولت رسید.

20 بهمن 1394_اسحاق جهانگیری در مراسم کلنگ‌زنی طرح بن-بروجن:

انتظار می‌رود طرح‌های امروز طبق برنامه زمان‌بندی شده پیش روند

عملیات اجرایی قطعه دوم خطوط آبرسانی طرح بن- شهرکرد- بروجن و عملیات اجرایی 16 مجتمع آبرسانی آب شرب روستایی روز سه شنبه در آئینی از سوی معاون اول رئیس جمهوری از طریق ویدیو کنفرانس در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

اسحاق جهانگیری در مراسم کلنگ زنی عملیات آبرسانی بن- بروجن- شهرکرد که از طریق ویدیو کنفرانس به صورت سراسری پخش می شد، با اشاره به نقش مردم چهارمحال و بختیاری در تاریخ انقلاب اسلامی گفت:مردم این استان و عشایر غیور آن همواره نقش و سهم مهمی در انقلاب اسلامی داشته اند.
وی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری دارای مناطق محرومی است که به برکت انقلاب اسلامی اقدامات خوبی در این استان انجام گرفته و انتظار می رود با همت مدیران پروژه هایی که امروز کلنگ زنی می شود طبق برنامه زمان بندی به خوبی اجرایی شود.

بیستم بهمن ماه 1394 -قاسم سلیمانی استاندار وقت:

امید است بن بروجن در سال 96 به بهره‌برداری برسد

قاسم سلیمانی در آیین عملیات اجرایی قطعه دوم خطوط آبرسانی طرح بن- شهرکرد- بروجن و عملیات اجرایی 16 مجتمع آبرسانی آب شرب روستایی که از طریق ویدیو کنفرانس در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت، گفت: امید است طرح‌ آبرسانی به شهرستان‌های بن، سامان و شهرکرد با پوشش 460 هزار جمعیت چهارمحال و بختیاری تا پایان سال 96 به بهره‌برداری برسد.

18 آبان 1395- حمید چیتچیان وزیر نیرو:

پیش‌بینی می‌شود بن بروجن در سال 96 به بهره‌برداری برسد

حمید چیت‌چیان در حاشیه بازدید سرزده از روند اجرای طرح انتقال آب بن – بروجن گفت: این طرح تاکنون با صرف 300 میلیارد ریال اعتبار، 18 درصد پیشرفت دارد.
وزیر نیرو کل طول مسیر آبرسانی بن – بروجن را 128 کیلومتر و اعتبار اختصاص یافته آن را 570 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی افزود: امسال هم 700 میلیارد ریال برای خرید لوله‌های این طرح مصوب شده است و پیش‌بینی می‌شود این طرح تا پایان سال 96 به بهره‌برداری برسد.

بیست و هفتم فروردین 96- قاسم سلیمانی استاندار وقت:

تصفیه خانه طرح بن بروجن باید تا هفته دولت در سال 96 به بهره‌برداری برسد

قاسم سلیمانی در بازدید از پروژه انتقال آب بن ـ بروجن گفت: سال گذشته برای اجرای این پروژه 193 میلیارد تومان از منابع مختلف ملی و استانی اختصاص یافت که امسال نیز 60 میلیارد تومان بودجه برای آن در نظر گفته شده ضمن اینکه تاکنون 45 میلیارد تومان نیز هزینه شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به رفع مشکلات اداری و مالی پروژه انتقال آب بن ـ بروجن بیان کرد: محل تصفیه خانه پروژه آماده و خاکبرداری آن انجام شده که تا هفته دولت باید ایستگاه پمپاژ پروژه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای هر چه سریعتر مراحل اجرایی پروژه و اتمام آن مشکلات اداری و مالی پروژه اعلام تا برای حل آن‌ها راهکارهای مناسب ارائه شود.

سلیمانی تصریح کرد: با بهره‌برداری از پروژه انتقال آب بن ـ بروجن بیش از 460 هزار نفر از ساکنان شهرها و روستاهای طول مسیر پروژه از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

چهاردهم مهر 1397_ فاطمی یکی از مدیران آب منطقه‌ای استان:

شرب نیمی از مردم چهارمحال و بختیاری در گروه طرح بن بروجن

فاطمی خاطرنشان کرد: کمبود آب‌های زیرزمینی در چهارمحال و بختیاری و آلوده بودن آب‌های موجود، موجب بروز بیماری‌های صعب‌العلاج می‌شود؛ در این شرایط چه راهکاری جز انتقال آب از طریق اجرای پروژه بن به بروجن برای تامین آب 450 هزار نفر از مردم استان باقی می‌ماند.

مدیر اداره امور آب شهرستان‌های فارسان و کوهرنگ به تعطیلی صنعت و کوچ مردم چهارمحال و بختیاری در صورت اجرا نشدن پروژه انتقال آب بن به بروجن اشاره و بیان کرد: یقین بدانید طرح انتقال آب بن به بروجن اجرایی نشود نیمی از مردم این استان باید کوچ کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم طرح‌های انتقال آب در چهارمحال و بختیاری مثل بن بروجن را نادیده بگیریم عملا باید بخشی از مردم استان را نادیده بگیریم، گفت: در حال حاضر وضعیت در شهرستان لردگان بسیار بحرانی است، در شهرستان کوهرنگ روستاهایی وجود دارد که با تانکر آبرسانی می‌شود.

چهاردهم مهرماه 1397- حجت الاسلام جعفری رئیس کمیته صیانت از آب استان:

75 درصد آب بن بروجن برای شرب استفاده خواهد شد

حجت‌الاسلام امام‌قلی جعفری تاکید کرد: در اجرای طرح انتقال آب بن به بروجن وضعیت 450 هزار نفر از مردم استان در نظر گرفته می‌شود که 75 درصد آن برای شرب و حدود 25  درصد برای صنعت نیم‌بندی است که با تانکر آبرسانی می‌شود.

رئیس کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: هرگز نگفتیم صنعت را در منطقه سفیددشت بنا کنند اما قرار نیست حالا که صنعت در این قسمت استان مستقر شده به بهانه‌های زیست‌محیطی به فولاد مبارکه واگذار شود.

سیزدهم آذرماه 1396- اقبال عباسی استاندار:

بنده دستور دادم پروژه بن بروجن در خاک چهارمحال و بختیاری اجرا شود

عباسی به پروژه انتقال آب بن-بروجن اشاره کرد و گفت: قسمت اعظم این پروژه در حوزه استحفاظی چهارمحال و بختیاری و تنها 2 تا 3 کیلومتر آن در استان مجاور قرار دارد اما چرا تاکنون لوله گذاری آن در استان انجام نشده و پروژه متوقف شده است، بنده به امور آب دستور داده‌ام آنچه از اجرای طرح انتقال آب مربوط به حوزه استحفاظی استان است را انجام دهد.

وی با بیان اینکه این پروژه در شرف حل است، ادامه داد: من مدافع حقوق مردم چهارمحال و بختیاری هستم.

پانزدهم اردیبهشت 1398- احمدرضا سدهی مدیرعامل آب منطقه‌ای استان:

بن بروجن تا پایان سال 99 به بهره‌برداری خواهد رسید

احمدرضا سدهی گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی طرح انتقال آب بن به بروجن، ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری پیش بینی کرد: این طرح در صورت تأمین اعتبار لازم، طبق برنامه زمانبندی شده تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

سدهی ادامه داد: اجرای خطوط انتقال آب این طرح در قطعه اول و دوم تکمیل شده و قطعه سوم با ۹۰ کیلومتر لوله گذاری در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ایستگاه‌های دوم و سوم پمپاژ آب نیز با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی در حال تکمیل است و ایستگاه اول در محدوده جغرافیایی استان اصفهان هنوز اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: تصفیه خانه این طرح  هم به عنوان اصلی‌ترین سازه بتنی آن، کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سدهی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این طرح که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۱ آغاز شد، سالانه ۲۹ و نیم میلیون متر مکعب آب شرب سالم و پایدار برای ۱۱ شهر و ۱۳ روستا با جمعیتی بالغ بر ۴۶۰ هزار نفر، و ۱۱ و نیم میلیون متر مکعب آب مورد نیاز ۱۰ شهرک و ناحیه صنعتی استان تأمین می‌شود.

هفتم تیرماه 1397_ جعفری رئیس کمیته صیانت از آب:

انتقاد از پیشرفت کند پروژه قانونی بن_بروجن

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری عنوان کرد:  یک طرحی در چهارمحال و بختیاری تصویب شده است که براساس آن آب شرب 450  هزار نفر از مردم این استان تامین می‌شود، ولی هنوز اجرایی نشده است.

وی با انتقاد از پیشرفت کند و 60 درصدی بن_بروجن افزود: در یک جلسه نمایشی، بدون حضور استاندار چهارمحال و بختیاری مصوب می‌شود که 350 میلیون مترمکعب آب برای صیفی‌کاری در اصفهان تخصیص داده شود در حالی که پروژه بن بروجن برای تامین آب شرب یک سال مردم یک استان تنها 70 میلیون مترمکعب آب لازم دارد و روستاهای این استان با تانکر آبرسانی می‌شوند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن