ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 106029
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۸ - ۵:۴۳
  • 78 بازدید
  • ارسال توسط :
هشدار در «شبوه» یمن با تقویت تجهیزات نظامیان وابسته به امارات در این استان

هشدار در «شبوه» یمن با تقویت تجهیزات نظامیان وابسته به امارات در این استان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع آگاه اعلام کردند، تجهیزات نظامی نیروهای موسوم به «شورای انتقالی جنوب» (وابسته به امارات) اواخر هفته گذشته به اطراف «عتق» بزرگترین شهر استان «شبوه» در جنوب یمن رسیده است و اوضاع این شهر به سمت بحرانی شدن پیش می‌رود. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع آگاه اعلام کردند، تجهیزات نظامی نیروهای موسوم به «شورای انتقالی جنوب» (وابسته به امارات) اواخر هفته گذشته به اطراف «عتق» بزرگترین شهر استان «شبوه» در جنوب یمن رسیده است و اوضاع این شهر به سمت بحرانی شدن پیش می‌رود.

روزنامه مصری «عربی 21» به نقل از منابع محلی اعلام کرد، حدود 30 خودروی زرهی حامل نظامیان شورای انتقالی جنوب مشاهده شده که در اطراف شهر عتق و در سه پایگاه نظامی مستقر شده‌اند.

بر اساس این گزارش، تجهیزات دیگری نیز از استان‌های «عدن و ضالح» به سمت عتق فرستاده شده تا نیروهای موسوم به «النخبه الشبوانیه» تا حد امکان تقویت شوند؛ موضوعی که نشان می‌دهد اوضاع  در این منطقه در آستانه انفجار است.  منابع محلی اعلام کردند، این تجهیزات از مسیر «عزان الروضه جردان» برای رسیدن به عتق استفاده می‌کنند.

«الجزیره» در گزارشی علت تحرکات امارات در این استان یمن را تسلط بر منابع زیاد نفت و گاز آن اعلام کرد.

 این شبکه گزارش داد، فرمانده نیروهای النخبه الشبوانیه در گفت‌وگویی تأکید کرد که نیروهایش به هیچ طرفی اجازه مداخله در بندهای «بلحاف» ویژه صادرات گاز و «النشیمه» ویژه صادرات نفت را نمی‌دهند.

در ماه گذشته میلادی (ژوئن) استان شبوه شاهد درگیری‌های شدیدی میان نیروهای وابسته به دولت مستعفی و النخبه الشبوانیه بود که این درگیری‌ها با میانجی‌گری پایان یافت.

امارات در حالی تجهیزات نظامیان خود در استان شبوه را تقویت می‌کند که اخیرا برخی از نیروهای خود از عدن (واقع در جنوب یمن) و «صراوح» در استان مأرب (واقع در شرق یمن) را خارج کرده است. 

طی یک هفته گذشته رسانه‌های خبری جهان از جمله خبرگزاری رویترز و روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال از خروج مقدار قابل توجهی از نیروهای اماراتی حاضر در ائتلاف سعودی از یمن خبر دادند.

رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک عربی خروج این نیروها را مربوط به شهر عدن (محل استقرار دولت مستعفی) یمن و ساحل غربی این کشور دانست ولی «وال‌استریت ژورنال» این خروج را به کل یمن تعمیم دارد و نوشت که ابوظبی از بیم انتقام از خود در صورت ایجاد تنش و درگیری بین ایران و آمریکا در منطقه تصمیم گرفته است که نیروهایش در دسترس باشند.

به رغم اینکه امارات رسما به این خروج نیروها یا کاهش آن‌ها در یمن واکنشی نشان نداده است، ولی «عبدالله عبدالخالق»، مشاور پیشین «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی مدعی شد که مقام‌های اماراتی به دلایل سه‌گانه «اول ادامه آتش‌بس الحدیده دوم: افزایش قابل ملاحظه در شایستگی و آمادگی نیروهایی که از مشروعیت (دولت مستعفی یمن) حمایت می‌کنند و سوم: کاهش عملیات نظامی در سال ۲۰۱۹» این تصمیم را گرفته‌اند (جزئیات بیشتر).

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن