ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 106150
  • ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
  • 70 بازدید
  • ارسال توسط :
مسئول اماراتی: نیروهای ما از یمن خارج می شوند

مسئول اماراتی: نیروهای ما از یمن خارج می شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا؛ مهر به نقل از روسیاالیوم نوشت: یک مسئول اماراتی به خبرگزاری فرانسه گفت که امارات تعداد نیروهایش در یمن را کم کرده است و از راهبرد نظامی به راهبرد صلح در اولویت است، حرکت خواهد کرد. این مسئول امارات اعلام کرد: نیروهای ما […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا؛ مهر به نقل از روسیاالیوم نوشت: یک مسئول اماراتی به خبرگزاری فرانسه گفت که امارات تعداد نیروهایش در یمن را کم کرده است و از راهبرد نظامی به راهبرد صلح در اولویت است، حرکت خواهد کرد.

این مسئول امارات اعلام کرد: نیروهای ما از یمن خارج می‌شوند. کاهش نیروها به دلایل استراتژیکی در الحدیده در غرب و دلایل تاکتیکی در مناطق دیگر است. موضوع به حرکت از راهبرد نظامی در اولویت است به راهبرد صلح در اولویت است، مربوط است.

این در حالی است که رسانه‌ها قبلاً از قصد امارات برای خروج بخش اعظم نیروهایش از ائتلاف تحت رهبری سعودی‌ها ضد یمن خبر داده بودند.

اخیراً روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از چند مقام غربی نوشت: امارات در صدد است تا به زودی نیروهای خود را از یمن خارج کند.

مقامات غربی آگاه مذکور در ادامه به وال استریت ژورنال گفتند: در چند هفته اخیر امارات با خروج نیروهای خود از یمن می‌خواهد خود را از جنگی ۴ ساله که حتی مخالفت کنگره آمریکا را نیز در پی داشته است، خلاص کند.

گزارش وال استریت ژورنال در این خصوص می‌افزاید: امارات در این چند هفته تعدادی از تانک‌ها و بالگردهای تهاجمی خود به همراه صدها نفر از نظامیانش را از ساحل دریای سرخ خارج کرده است.

گفتنی است، اخیراً پس از اینکه رویترز به نقل از چهار منبع از خروج نیروهای اماراتی در یمن خبر داد؛ برخی منابع به روزنامه رأی الیوم درباره پشت پرده این تصمیم پرداختند.

این منابع فاش کردند: محمد بن راشد آل مکتوم حاکم بی در این تصمیم امارات نقش به سزایی ایفا کرده است. محمد بن راشد در نشستی با محمد بن زائد ولیعهد ابوظبی اعلام کرده است که دبی آماده پرداخت تاوان بزرگ در نتیجه اقدام حوثی ها برای هدف قرار دادن مراکز حیاتی در دبی در واکنش به مشارکت امارات در جنگ یمن نیست.

منابع مذکور بیان کردند: آل مکتوم حیت تلویحاً به خطری که وحدت امارات را در صورت ادامه سیاست این کشور در قبال یمن تهدید می‌کند، پرداخته است.

این منابع افزودند: انصارالله یمن پهپادهایی را بر فراز امارات به پرواز درآورده است و این پهپادها از فرودگاه ابوظبی و دبی را تصویربرداری کرده اند و این پیامی آشکار است که به رهبران امارات رسیده است که انصارالله توان توسعه دایره اهداف خود به سمت امارات و فرودگاه‌های آنرا دارد.

رأی الیوم در ادامه نوشت: این اقدام امارات با شواهد و مواضع مقامات اماراتی که از تشدید تنش با ایران پرهیز می‌کنند، همراه است. سفر عبدالله بن زائد به مسکو و اینکه وی گفته است که ایران را در ورای حملات به نفتکش‌ها در دریای عمان و خلیج فارس نمی‌داند گواهی بر این است که ابوظبی دربهای مسکو را می‌زند تا تنش با ایران را کم کند. بر این باوریم که شواهدی بیشتری از تغییر دیدگاه ابوظبی شاهد خواهیم بود و این بازنگری ضروری و مهم برای این کشور و نیز عربستان است.

عبدالباری عطوان تحلیلگر معروف جهان عرب با اشاره به اخبار مربوط به خروج نیروهای اماراتی از یمن آنرا به علل زیر دانسته است؛

اول، حملات نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به عمق خاک کشورهای عضو ائتلاف و افزایش نارضایتی‌های مردمی در این کشورها.

دوم، تقویت توان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و برخورداری از سلاح‌های پیشرفته به ویژه در زمینه موشکی و پهپادی و موفقیت در ایجاد بازدارندگی فعال که نیروی هوایی ائتلاف سعودی را از صحنه خارج کرده و اثرش را باطل کرده است.

سوم، بانک اهدافی که یمنی‌ها در عمق عربستان و امارات دارند. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بیش از ۴۰۰ هدف در عمق خاک امارات و عربستان را در تیررس موشک‌های بالستیک دقیق و پهپادهای خود دارند.

چهارم، فروپاشی سامانه دفاعی زمینی و هوایی کشورهای ائتلاف (تحت سرکردگی سعودی‌ها ضد یمن) که دهها میلیارد برای ایجاد آن هزینه کرده اند. سامانه پاتریوت که ۶ میلیون دلار قیمت دارد دربرابر موشک ۱۵۰۰ دلاری یمنی‌ها ناتوان است و بیشتر فرودگاه‌های عربستان در معرض تهدید قرار دارند.

پنجم، کانال ارتباطی میان اماراتی‌ها و یمنی‌ها که سبب تفاهمات غیرعلنی که بارزترین آنها خروج نیروهای اماراتی از شمال یمن و ماندن در جنوب یمن در مقابل عدم حمله موشکی یمنی‌ها به فرودگاه‌های ابوظبی و دبی شده است. موشک‌هایی که به فرودگاه‌های ابها، ریاض و جده می‌رسد می‌تواند به دبی و ابوظبی هم برسد.

ششم، نارضایتی شدید و فزاینده در امیرنشین‌های دیگر که مایل به جنگ نبودند مانند شارجه، دبی و رأس الخیمه. هر چند این نارضایتی علنی نشده است اما ورود جنگ به سال پنجم بدون دستاورد یا راهکار سیاسی آنرا علنی می‌کند.

هفتم، تلفات سنگین نیروهای اماراتی و کشته و زخمی شدن افرادی از خاندان حاکم و بزرگان برای اولین بار در تاریخ این کشور.

هشتم، افول سطح هماهنگی نظامی میان متحدان اماراتی و سعودی در میادین جنگ.

نهم، نارضایتی مقامات نظامی اماراتی از عدم مشارکت ارتش عربستان در میادین جنگ با وجود تجهیزات پیشرفته نظامی.

دهم، توسعه دامنه مداخله جویی های امارات در مناطق دیگر جهان مانند دخالت در لیبی و شاخ آفریقا و حتی افغانستان و کوزوو. این دخالت‌ها بار و هزینه سنگینی بر دوش مقامات امارات است.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن