ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 106213
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
  • 237 بازدید
  • ارسال توسط :
امارات مقر فرماندهی خود در غرب یمن را به عربستان سعودی تحویل داد

امارات مقر فرماندهی خود در غرب یمن را به عربستان سعودی تحویل داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع مطلع در جنوب یمن خبر داده‌‌اند که امارات متحده عربی مقر فرماندهی خود در ساحل غربی یمن را به عربستان سعودی واگذا کرده است. این مقر فرماندهی در شهر «المخا» در غرب استان «تعز» قرار دارد. این منابع به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع مطلع در جنوب یمن خبر داده‌‌اند که امارات متحده عربی مقر فرماندهی خود در ساحل غربی یمن را به عربستان سعودی واگذا کرده است. این مقر فرماندهی در شهر «المخا» در غرب استان «تعز» قرار دارد.

این منابع به پایگاه خبری المصدر آنلاین گفتند تعداد نیروهای سعودی حاضر در این مقر کمتر از ۱۰۰ نیرو است و باقی نیروها سودانی هستند. این نیروها همچنین خودرو‌های زرهی نیز با خود آورده‌اند. یک سامانه دفاع موشکی «پاتریوت» نیز نصب شده است تا مقر فرماندهی را از حملات پهپادی و مشوکی نیروهای انصارالله محافظت کند.

 

بنابر این گزارش، امارات متحده عربی از یک هفته گذشته نیروها و سلاح‌های سنگین خود را از پایگاه  شهر «الخوخه» در جنوب الحدیده خارج کرده و باقی سلاح‌ها را نیز میان نیروهای محلی از جمله «طارق صالح» و «گارد ریاست‌جمهوری» توزیع کرده است. در این بین برخی عوامل اماراتی در پوشش هلال احمر در شهرهای «المخا» و «الخوخه» باقی مانده و باقی نیروها به مقر نیروهای این کشور در «عدن» منتقل شده‌اند.

روز دوشنبه (دیروز) خبرگزاری فرانسه به نقل از مسئول اماراتی که نخواست نامش فاش شود، مدعی شد که «ابوظبی قصد دارد راهبرد خود در یمن را از جنگ به صلح تغییر دهد» و از این رو نیروهای اماراتی بنا بر دلایل راهبردی از  الحدیده و دیگر مناطق یمن خارج می شوند. (جزئیات بیشتر)

این در حالی است که روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژرنال» اخیرا در گزارشی نوشت که امارات بخش زیادی از نیروهای خود در یمن را خارج کرده و علت این موضوع عکس‌العمل انتقام‌جویانه‌ای است که در صورت آغاز جنگ آمریکا علیه ایران، شامل امارات خواهد شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن