ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 106265
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۷:۴۸
  • 96 بازدید
  • ارسال توسط :

توانمند شدن انصارالله، اماراتی ها را وادار به خروج از یمن کرد

العالم – یمن القدس العربی نوشت: امارات از هفته‌های گذشته به تدریج شمار نیروهای خود در یمن را کاهش داده است، این کاهش نه تنها شامل شمار نظامیان است بلکه تعداد تجهیزات نظامی را نیز در برمی گیرد. برپایه این گزارش، امارات نیروها و تجهیزات نظامی خود را از اطراف «صنعا» (پایتخت یمن)، «جنوب مارب» […]

العالم – یمن

القدس العربی نوشت: امارات از هفته‌های گذشته به تدریج شمار نیروهای خود در یمن را کاهش داده است، این کاهش نه تنها شامل شمار نظامیان است بلکه تعداد تجهیزات نظامی را نیز در برمی گیرد.

برپایه این گزارش، امارات نیروها و تجهیزات نظامی خود را از اطراف «صنعا» (پایتخت یمن)، «جنوب مارب» و بندر "عصب" در کشور "اریتره" (از کشورهای مشرف بر تنگه باب المندب) عقب کشیده است.

به نوشته این روزنامه، ابوظبی برای اولین بار عملیات نظامی خود علیه یمن را با اعزام نیرو به اریتره آغاز کرد و امروز از همان نقطه نیروهای خود را عقب کشیده است.

یک مقام بلندپایه اماراتی روز دوشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که این کشور نیروهای نظامی خود را از یمن خارج می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فرانسه، این مقام اماراتی که خواست نامش فاش نشود، افزود: امارات بر اساس یک طرح از پیش برنامه ریزی شده، نیروهایش را از یمن خارج خواهد کرد.

به گفته این مقام، ابوظبی برنامه خود را از راهبرد نظامی به راهبردی که اولویت نخست آن صلح است، تغییر می‌دهد.

برپایه گزارش القدس العربی، واضح است که ابوظبی برای دستیابی به صلح موضع خود در قبال یمن را تغییر نداده است، این عضو ائتلاف عربی به چند دلیل دریافت که باید راهبرد خود در یمن را تغییر دهد، نخست آنکه حملات نظامی علیه یمن به بن بست منتهی می‌شود. نه ابوظبی و نه ریاض می‌توانند دستاوردی در این جنگ داشته باشند.

دوم آنکه پس از حملات تاکتیکی انصارالله یمن به عمق عربستان سعودی و هدف قرار دادن فرودگاه‌ها وتاسیسات نفتی و حیاتی این کشور با پهپادها و موشک‌های پیشرفته، ابوظبی متوجه شد که حمله به امارات هم هدفی راحت برای یمنی‌ها است، بر این اساس مقامات این کشور با دستپاچگی و نگرانی از حمله به امارت‌های خود این تصمیم مهم را اتخاذ کردند.

سوم آنکه، حمله به کشتی‌های تجاری در بندر "الفجیره" و سپس نفتکش‌ها در دریای "عمان" چندین زنگ خطر را برای اماراتی‌ها به صدا درآورد و به همین خاطر هم سامانه‌های پدافندی «پاتریوت و تاد» را از یمن به کشور خود منتقل کردند، اماراتی‌ها از ترس اینکه تنش میان ایران و آمریکا به درگیری تبدیل شود و به تبع آن خلیج فارس و کشوررهای حوزه آن در معرض خطر قرار بگیرند راهبرد خود را تغییر داد.

با وجود زرادخانه‌های انبوه از سلاح در امارات که ارزش آنها به بیش از صدها میلیارد دلار می‌رسد اما ارتش این کشور آماده ورود به چنین درگیری را ندارند و به طور قطع حاکمان امارات هم جسارت دخالت در چنین جنگی را ندارند.

با این حال نباید فراموش کرد که امارات همچنان چشم طمع خود را به خاک یمن و جزایر این کشور دوخته است.

ایرنا

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن