ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 106273
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
  • 90 بازدید
  • ارسال توسط :
ماجرای «پرواز مرگ» بیماران یمنی و محاصره عربستان

ماجرای «پرواز مرگ» بیماران یمنی و محاصره عربستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ائتلاف عربی» به فرماندهی عربستان سعودی از آغاز حملات به یمن در سال 2015 حریم هوایی یمن را در کنترل خود گرفته و این موضوع سختی‌های زیادی را برای یمنی‌ها به وجود آورده است؛ ائتلاف مذکور فقط اجازه پنج پرواز […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ائتلاف عربی» به فرماندهی عربستان سعودی از آغاز حملات به یمن در سال 2015 حریم هوایی یمن را در کنترل خود گرفته و این موضوع سختی‌های زیادی را برای یمنی‌ها به وجود آورده است؛ ائتلاف مذکور فقط اجازه پنج پرواز در روز را می‌داد و در ماه گذشته (ژوئن) آن را به هشت پرواز رساند.

در همین راستا در تاریخ 30 ژوئن هواپیمایی که فرودگاه قاهره را به سمت عدن ترک کرده بود بعد از چند دقیقه دچار نقص فنی شد و در فرودگاه قاهره نشست اضطراری انجام داد؛ در این نشست اضطراری چرخ‌های هواپیما ترکید.

 

مسافران این پرواز به شمار «609» از مرگ نجات پیدا کردند اما این پایان رنج آنها نبود و به دلیل همین قوانین ائتلاف عربی برای پروازها ناچار شدند بیشتر از 13 ساعت در فرودگاه قاهره معطل شوند؛ این در حالی بود که تعداد زیادی از 150 مسافر این ایرباص 310 بیمار بودند.

 بر اساس گزارش «عین الیمن»، زمانی که مسافران با هواپیمای بار دیگر فرودگاه قاهره را ترک کردند و در حریم یمن قرار گرفته بودند ناگهان کاپیتان هواپیما به مسافران اعلام کرد که ائتلاف عربی به آنها مجوز لازم برای فرود در فرودگاه عدن را نداده و مجبور است بار دیگر به قاهره بازگردد.

از سوی دیگر بسته بودن فرودگاه صنعا نیز آسیب های زیادی به مردم یمن زده است. اردیبهشت ماه امسال (1398)  «یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن اعلام کرد «بسته شدن فرودگاه صنعاء باعث فوت بیش از ۳۰ هزار بیمار شد و ما در حال حاضر باید 300 هزار نفر را خارج کنیم» (جزئیات بیشتر).

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن