ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 106281
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
  • 95 بازدید
  • ارسال توسط :

هشدارهای بین‌المللی به فرانسه درباره همدستی با جنایات آل‌سعود در یمن

  سرویس خارجی- کشتار وحشیانه مردم یمن توسط عربستان و امارات در 50 ماه گذشته باعث ایجاد اجماعی در سطح جهان علیه این رژیم و متحدانش شده است. در این راستا سازمان‌های حقوق بشری با ابزار افشاگری و رسانه، فشار زیادی بر کشورهایی که تسلیحات این کشتار را تامین می‌کنند وارد کرده‌اند. به گزارش پایگاه […]

 
سرویس خارجی-

کشتار وحشیانه مردم یمن توسط عربستان و امارات در 50 ماه گذشته باعث ایجاد اجماعی در سطح جهان علیه این رژیم و متحدانش شده است. در این راستا سازمان‌های حقوق بشری با ابزار افشاگری و رسانه، فشار زیادی بر کشورهایی که تسلیحات این کشتار را تامین می‌کنند وارد کرده‌اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، ۱۹ سازمان غیر‌دولتی بین‌المللی در پیامی خطاب به پارلمان فرانسه نسبت به خطر همدست شدن این کشور در جنگ علیه مردم یمن در صورت تداوم فروش سلاح به عربستان و امارات هشدار دادند.
این سازمان‌ها از نمایندگان پارلمان فرانسه خواستند به وظیفه خود مبنی بر کنترل اقدامات دولت عمل کنند و اطمینان یابند که فرانسه با ادامه صادرات سلاح به عربستان و امارات تعهدات بین‌المللی خود را نقض نمی‌کند. سازمان‌های مذکور در ادامه تأکید کردند، عربستان و امارات در رأس ائتلاف نظامی قرار دارند که مسئول نقض خطرناک و سیستماتیک قانون انسانی بین‌المللی علیه غیرنظامیان یمنی است. از جمله مهم‌ترین سازمان‌هایی که این نامه سرگشاده را برای نمایندگان پارلمان فرانسه ارسال کرده‌اند؛ سازمان دیده‌بان حقوق بشر، فدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های حقوق بشر وعفو بین‌الملل هستند.
در همین راستا، قرار است فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه با حضور در کمیسیون دفاعی پارلمان کشورش درباره صادرات سلاح فرانسه گزارشی ارائه دهد. فرانسه سومین صادر‌کننده سلاح در جهان به شمار می‌رود و عربستان نیز یکی از بزرگترین مشتری‌های تسلیحات این کشور است. گفتنی است به رغم چنین شوهای تبلیغاتی از سوی متحدان غربی آل‌سعود، هیچ گاه حمایت‌ها از این رژیم عملا قطع نشده است. دلیل این امر هم دلارهای نفتی سعودی است. در همین رابطه و درباره پرونده خاشقجی نماینده ویژه سازمان ملل با ابراز تاسف اعلام کرده، آل‌سعود کشورهای زیادی را با خود همراه کرده است طوری که پرونده خاشقجی کاملا به حاشیه رفته است.
خروج نظامیان امارات
پس از آنکه امارات خروج بخشی از نیروهای خود از یمن را رسما تایید کرد، گاردین طی گزارشی نوشت امارات متحده عربی مواضع خود در یمن را به مزدوران خارجی و شبه‌نظامیان محلی طرفدار امارات واگذار می‌کند. گزارش‌ها حاکی‌ است امارات طی حضور‌اشغالگرانه و متجاوزانه خود در یمن حدود 90 هزار یمنی را آموزش نظامی داده است. گفته می‌شود هنوز 10 هزار سرباز سودانی در یمن حضور دارند. این سربازان در استخدام ارتش امارات هستند و پول خود را مستقیما از دولت این کشور دریافت می‌کنند. پس از انتشار گزارش‌هایی درباره عقب‌نشینی نظامی امارات از یمن طی هفته‌های اخیر، دولت امارات از «بازبینی استراتژی» در شهر ساحلی الحدیده و آنچه آن را عقب‌نشینی تاکتیکی! از شهرهای دیگر در یمن توصیف کرد، خبر داد. این روزنامه افزود، این عقب‌نشینی لحظه حساسی در جنگ داخلی چهار ساله در یمن به‌شمار می‌رود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از تسنیم، روزنامه گاردین در ادامه به ادعاهای امارات‌اشاره کرد مبنی بر این‌که نیروهای باقیمانده امارات در یمن بر تلاش‌ها در راستای مبارزه با تروریسم، به جای انصارالله علیه داعش و القاعده، متمرکز خواهند شد. در این گزارش آمده: امارات به حمایت از جنبش جدایی‌طلب در یمن ادامه خواهد داد. تحلیلگران تأکید کردند که عقب‌نشینی امارات به تضعیف توانمندی‌های نظامی عربستان در یمن منجر خواهد شد و همین امر فشارها به ریاض را جهت قبول راه‌حل سیاسی به جای راه‌حل نظامی افزایش می‌دهد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن