ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 106289
  • ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۴:۰۶
  • 92 بازدید
  • ارسال توسط :
شوک بزرگ برای رژیم سعودی در خاک یمن/ سلام «خلیفه بن زاید» به شکست با خروج خفت بار نیروهای اماراتی از استان‌های «مارب، ضالع و الحدیده» + نقشه میدانی و عکس

شوک بزرگ برای رژیم سعودی در خاک یمن/ سلام «خلیفه بن زاید» به شکست با خروج خفت بار نیروهای اماراتی از استان‌های «مارب، ضالع و الحدیده» + نقشه میدانی و عکس

سرویس جهان مشرق – اماراتی ها پشت سعودی ها را در یمن خالی کردند، این موضوعی است که پس از چند ماه سانسور بالاخره در روزهای گذشته علنی و رسانه‌ای شد و نشان داد شکافی بزرگ در ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی به وجود آمده است. ائتلافی که در روزهای نخست فروردین ماه سال […]

سرویس جهان مشرق – اماراتی ها پشت سعودی ها را در یمن خالی کردند، این موضوعی است که پس از چند ماه سانسور بالاخره در روزهای گذشته علنی و رسانه‌ای شد و نشان داد شکافی بزرگ در ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی به وجود آمده است.

ائتلافی که در روزهای نخست فروردین ماه سال ۹۴ مدعی بود و می خواست کار یمن را در کمتر از چند ماه تمام کند و وعده های بسیاری هم برای رسیدن به این آرزو داد اما با مقاومت نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در باتلاق فرو رفته است.   

اگرچه آمریکایی ها و متحدان اروپایی‌اش همچنان عطش فراوانی برای فروش سلاح و ادامه جنگ دارند اما سران رژیم امارات خوب فهمیدند که شرایط میدانی در یمن نسبت به ۵ سال قبل تغییر ۱۸۰ درجه ای کرده و دیگر اوضاع بر وفق مرادشان نیست که هر طور بخواهند عمل کنند و پاسخی هم دریافت نکنند.

قدرت بازدارندگی ارتش و جبهه مقاومت انصارالله یمن باعث شد اماراتی ها واقع بینانه و واقع گرایانه حساب و کتاب کنند که در میدان نبرد چه عایدی خواهند داشت و در مقابل متحمل چه ضرباتی خواهند شد و زمانی که دریافتند در معرض خطر جدی هستند یک گام عقب نشستند.

مقامات سیاسی و فرماندهان یمنی با پیام های واضح به طرف اماراتی اعلام کردند که هر آنچه که امروز در جنوب عربستان می گذرد به شکل وسیع تر و طوفانی تر می تواند ۷ شهر شیخ نشین را فرا بگیرد و اوضاع را از کنترل آنان خارج کند.

رژیم امارات نشانه های دیگری را در ماه های گذشته دید و لمس کرد و وقتی متوجه شد شوخی و بلوفی در کار نیست تغییر رویه را به صورت تدریجی در دستور کار قرار داد چرا که دوست نداشت فرودگاه ها و مکان های حساسش مقصدی بعدی پهپادها و موشک های یمنی باشد.

اماراتی ها برخلاف میل باطنی خود اما با درک شرایط موجود در نهایت به این نتیجه رسیدند که باید رژیم سعودی را تنها بگذارند و شکست را در یمن پس از ۵ سال ناکامی بپذیرند و روند عقب نشینی را از مناطق مختلف اشغالی در دستور کار قرار دهند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، رژیم امارات در گام نخست، تعداد زیادی از نیروها و تجهیزات نظامی سنگین خود را از استان مارب خارج کرده و این فرآیند همچنان ادامه دارد.

این منبع میدانی با بیان این که این تصمیم اماراتی ها، نارضایتی مزدوران موسوم به جبهه اصلاحات (طارق عفاش) را به دنبال داشته است، گفت: این گروه از مزدوران حاضر به خالی کردن انبارهای تجهیزات نظامی مدرن و تحویل سلاح های سنگین به اماراتی ها نیستند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

وی افزود: مزدوران موسوم به جبهه اصلاحات از این که امارات انبارهای زیادی از تسلیحات نظامی را در شهر مارب به نیروهای رژیم سعودی تحویل داده خشمگین هستند و زیر بار تحویل سلاح‌های تحت اختیار نمی روند و همین مسئله اختلاف ها را تشدید کرده است.

اماراتی ها زمانی که دریافتند هزینه عقب نشینی از استان مارب بالا است و در این مقطع هم قدرت مانور چندانی ندارند، جنگنده های خود را به میدان آوردند و چندین مرتبه مواضع و مقرهای مزدوران طارق عفاش را هدف قرار دادند اما این راهکار هم نتیجه بخش نبود.

خبرها حاکیست، عقب نشینی اماراتی ها از خاک یمن به استان مارب خلاصه نشده است و آنان از برخی مناطق جنوبی استان «ضالع» از جمله «الارزق، الحشا و…» و نقاطی دیگر در استان ساحلی الحدیده در حال خارج شدن هستند.

به گفته منابع میدانی، فقط برخی از نیروهای مستشاری امارات در استان های مارب، ضالع و الحدیده باقی خواهند ماند؛ روند خروج نیروهای اماراتی از سایر مناطق یمن در حالی در دستور کار قرار گرفته که نباید فراموش کرد گروه های مزدور تحت فرمان آنان در مناطق اشغالی باقی می مانند.

موضع و تصمیم اماراتی ها برای خارج شدن از یمن به شدت سعودی ها را ترسانده است چرا که آنان نزدیک ترین متحد خود را از دست داده اند و از منزوی شدن در جنگ هراس دارند به خصوص در زمانی که در استان های جنوبی تحت فشار حملات شدید موشکی و پهپادی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، سعودی ها در موضع ضعف و شوک فرو رفته اند و روند تحولات میدانی نشان می‌دهد در آینده ای نه چندان دور سرنوشتی مشابه اماراتی ها خواهند داشت و مجبور خواهند شد شکست را بپذیرند و به میز مذاکره بازگردند چرا که گزینه ای دیگری برای خروج از شرایط فعلی ندارند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن