ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 106291
  • ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۴:۱۷
  • 128 بازدید
  • ارسال توسط :

طرح کنگره آمریکا برای اعمال فشار به عربستان

العالم – آمریکا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه تلویزیونی "الجزیره" قطر، در این طرح با انتقاد شدید از "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی، خواستار اعمال فشار بر ریاض در خصوص پرونده های حقوق بشری شده است. طرح یاد شده، تازه ترین تلاش کنگره آمریکاست تا سعودی را ناقض […]

العالم – آمریکا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه تلویزیونی "الجزیره" قطر، در این طرح با انتقاد شدید از "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی، خواستار اعمال فشار بر ریاض در خصوص پرونده های حقوق بشری شده است.

طرح یاد شده، تازه ترین تلاش کنگره آمریکاست تا سعودی را ناقض پرونده های حقوق بشری از جمله در موضوع پرونده قتل "جمال خاشقچی" روزنامه نگار منتقد در استانبول ترکیه نشان دهد؛ افزون بر آن، مقصر دانستن عربستان در فاجعه انسانی یمن نیز از دیگر موارد این طرح است؛ جایی که سعودی و امارات با نیروهای انصارالله یمن و مردم این کشور در حال جنگ هستند.

این طرح به فروش سلاح توسط آمریکا به عربستان هیچ اشاره ای نمی کند؛ هرچند، برخی اعضای کنگره از اینکه "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا قطعنامه های اخیر کنگره در خصوص توقف فروش سلاح به سعودی ها را دور می زند، انتقاد کرده اند.

طرح یاد شده خواستار رد یا ابطال کلیه روادید صادره توسط آمریکا برای مسؤولان سعودی است که حقوق بشر را نقض کرده اند.

بسیاری از اعضای کنگره آمریکا، روابط کشورشان با مقام های سعودی را مورد انتقاد شدید قرار داده و آن را غیر متوازن توصیف کرده اند.

آنها همچنین دولت ترامپ را متهم کرده اند که از بسیاری از اقدامات سعودی در نقض مسائل حقوق بشری چشم پوشی می کند.

در همین راستا، سناتور دمکرات "کریس کونز" صراحتاً گفت که روابط ما با عربستان، تهدیدی بر ارزش هایمان است و باید جنگ یمن متوقف شود.

"کریس مورفی" سناتور ایالت کنتیکت و دیگر هم حزبی کونز نیز در این باره اظهار کرد: شمار تلفات غیر نظامیان در یمن در نتیجه بمباران های ائتلاف تحت رهبری سعودی، به صورت روز افزونی در حال افزایش است.

در همین حال، "کلارک کوپر" معاون سیاسی و نظامی وزیر امور خارجه آمریکا، گفت: تحقیقاتی در جریان است مبنی بر اینکه امارات متحده عربی سلاح های ساخت آمریکا را در اختیار شبه نظامیان تندرو و نیز گروه القاعده در یمن قرار داده است.

کوپر اضافه کرد: همکاری با سفارت ایالات متحده در ابوظبی برای اطلاع از جزئیات بیشتر این موضوع همچنان ادامه دارد.

معاون سیاسی و نظامی "مایک پمپئو" در عین حال گفت که امارات همچنان یک شریک امنیتی برای آمریکا در منطقه است، اما این امر موجب نمی شود که ما تحقیقات در این مورد را انجام ندهیم.

با وجود تمامی شواهد و نیز انتقاد اعضای نمایندگان مجلس آمریکا و اعضای کنگره از دولت ترامپ و نقش حاکمان ریاض به ویژه ولیعهد عربستان در این جنگ، رئیس جمهوری ایالات متحده روابط سیاسی و تجاری واشنگتن و ریاض را بهانه ای برای سرپوش گذاشتن بر جنایت های حقوق بشری از جمله قتل خاشقچی می داند.

ایرنا

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن