ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 106294
  • ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۵:۴۴
  • 90 بازدید
  • ارسال توسط :
خروج امارات از یمن؛ فروپاشی ائتلاف عربی، تنهایی عربستان

خروج امارات از یمن؛ فروپاشی ائتلاف عربی، تنهایی عربستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، پس از خروج مغرب از ائتلاف عربی، نوبت به امارات رسید تا در اقدامی مشابه از صحنه یمن خارج شود. هر چند توجیه اماراتی‌ها، انتقال از «استراتژی نظامی» به رویکرد «صلح جویانه» است، اما نتیجه آن تضعیف عربستان و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، پس از خروج مغرب از ائتلاف عربی، نوبت به امارات رسید تا در اقدامی مشابه از صحنه یمن خارج شود. هر چند توجیه اماراتی‌ها، انتقال از «استراتژی نظامی» به رویکرد «صلح جویانه» است، اما نتیجه آن تضعیف عربستان و تسریع در فروپاشی ائتلاف عربی است.

تحولات جاری یمن نشان می‌دهد که دلایل امارات برای خروج از این کشور چندان قابل اعتناء نبوده و ناکامی در دستیابی به اهداف مدنظر، قدرت روزافزون و بازدارنده انصارالله و گسترش اعتراضات مردمی به اشغال‌گری ائتلاف متجاوز، عامل اصلی در خروج امارات است.

امارات با تمرکز حضور نظامی در بندر مخاء، پایگاه البریقه‌ی عدن، پایگاه تداوینِ مأرب، مقر شرکت گاز در بندر بلحاف و شهر مکلا در استان حضر موت، دستورالعمل ویژه‌ای برای حضور دائم در مناطق کلیدی جنوب یمن تدوین کرده بود.

امارات به عنوان دومین عضو تأثیرگذار در ائتلاف عربی، همواره از سوی سازمان عفو بین‌الملل به استخدام غیرقانونی شبه نظامیان یمنی و آموزش و تسلیح آنان متهم بوده است. شبه نظامیانی که ربایش، ترور شخصیت‌ها، کشتار مخالفین امارات و اخیرا تخریب و انفجار لوله‌های نفتی و تأسیسات حیاتی یمن صرفا بخشی از کارنامه سیاه آن‌هاست.

به نظر می‌رسد که کاهش حضور مستقیم امارات در یمن با تحرکات شبه نظامیان مورد حمایت این کشور و نقشه آنان برای کودتا بر علیه دولت مستعفی و ایجاد دولتی کوچک و هم‌راستا با منافع ابوظبی ارتباطی نزدیک دارد.

نتیجه خروج امارات از یمن، تسریع در فروپاشی ائتلاف عربی، رها شدن عربستان در باتلاقی خودساخته و زمین‌گیر شدن ریاض در برابر حملات مکرر موشکی-پهپادی انصارالله خواهد بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن