ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 106298
  • ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۷:۵۸
  • 90 بازدید
  • ارسال توسط :

گریفیتس: مذاکرات مفیدی برای مین، در ریاض، ابوظبی و مسقط داشتم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن در گفت‌وگویی بار روزنامه سعودی «الشرق‌الاوسط» مذاکرات خود در ریاض، ابوظبی و مسقط را فوق‌العاده مثبت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن در گفت‌وگویی بار روزنامه سعودی «الشرق‌الاوسط» مذاکرات خود در ریاض، ابوظبی و مسقط را فوق‌العاده مثبت خواند و افزود، برای پایان جنگ در یمن تلاش می‌کند اما با این حال نمی تواند هیچ طرفی را مجبور به امضای توافقی کند.

وی در بخشی از این گفت‌وگو اعلام کرد: در برهه اخیر نشست‌های بسیار مفید و سازنده‌ای در ریاض، ابوظبی و مسقط با طرف‌های یمنی و کشورهای عضو ائتلاف (سعودی) داشتم؛ نقش اصلی من ایجاب می‌کند که برای پایان جنگ در یمن و کمک به ملت این کشور در راستای حصول توافقی سیاسی فراگیر تلاش کنم، من در تماس دائم با دولت یمن (دولت مستعفی) و کشورهای ائتلاف و انصارلله به‌علاوه طرف‌های مربوطه منطقه‌ای و بین‌المللی هستم و همواره بر عزم خود برای ادامه روند صلح بر پایه نتایج گفت‌وگوی ملی، ابتکار شورای همکاری خلیج (فارس) و تصمیم‌های مربوطه شورای امنیت و ازسرگیری مذاکرات در نزدیک‌ترین زمان ملل تأکید کرده‌‌ام. 

گریفیتس در ادامه گفت: به عنوان فرستاده ویژه نمی‌توانم هیچ طرفی را به اجرای توافق مجبور کنم، من شخصا تمایل به اجرای توافق استکهلم دارم اما این مسئولیتی جمعی به عهده طرف‌های یمنی است؛ تماس‌هایم با طرف‌ها برای اجرای این توافق را از سر گرفته‌ام.

وی در پاسخ به سوال الشرق‌الاوسط مبنی بر اینکه هدف از سفرش به روسیه و عمان چه بوده، گفت: من با طرف‌های یمنی، دیگر طرف‌ها و نیز سازمان‌هایی که به ما در حل بحران کنونی کمک می‌کنند، در تماس دائم هستم؛ هواپیما، منزل واقعی فرستاده ویژه سازمان ملل شده است.

سیزدهم ماه جاری (تیرماه) «محمد عبدالسلام»، رئیس هیأت ملی مذاکره‌کننده یمن در رأس هیأتی با «مارتین گریفیتس»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه المسیره یمن، دو طرف طی این دیدار که در شهر مسقط، پایتخت عمان صورت گرفت، در مورد اوضاع انسانی، اقتصادی و سیاسی یمن و همچنین تلاش‌ها در راستای فرآیند سیاسی این کشور و پشت‌ سرگذاشتن موانعی که ائتلاف سعودی و دولت مستعفی در مسیر توافق الحدیده ایجاد می‌کنند، گفت‌وگو و رایزنی کردند (جزئیات بیشتر).

یک روز پیش از آن، «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجی با گریفیتس دیدار و گفت‌وگو کرد (جزئیات بیشتر).

نمایندگان دولت نجات ملی (مستقر در صنعاء) و دولت مستعفی یمن (مستقر در عدن)، ۱۸ دسامبر (۱۳۹۷/۹/۲۳) در شهر استکهلم، پایتخت سوئد بر سر توقف آتش بس در استان الحدیده، تبادل اسرا و تداوم گفت‌وگوها توافق کردند.

بر اساس گزارش‌هایی که اخیرا گریفتیس به سازمان ملل ارائه داد، نیروهای انصارالله به تعهدات خود در قالب توافق الحدیده عمل کرده و ولی ائتلاف سعودی از اجرای این توافق شانه خالی کرده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن