ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 106301
  • ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
  • 105 بازدید
  • ارسال توسط :
یک فرمانده مورد حمایت امارات در جنوب یمن کشته شد

یک فرمانده مورد حمایت امارات در جنوب یمن کشته شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک فرمانده یمنی وابسته به نیروهای تحت حمایت امارات روز چهارشنبه نوزدهم تیر (دهم ژوئیه) در جنوب یمن کشته شد. خبرگزاری آناتولی بدون ذکر نام منبع نظامی، نوشت، فرمانده کشته شده سرهنگ «زیاد شایف الحریری» فرمانده گردان اول نیروهای موسوم […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک فرمانده یمنی وابسته به نیروهای تحت حمایت امارات روز چهارشنبه نوزدهم تیر (دهم ژوئیه) در جنوب یمن کشته شد.

خبرگزاری آناتولی بدون ذکر نام منبع نظامی، نوشت، فرمانده کشته شده سرهنگ «زیاد شایف الحریری» فرمانده گردان اول نیروهای موسوم به «الحزام الامنی» (کمربند امنیتی) است که تحت حمایت امارات قرار دارد. او در جبهه «باب غلق» در غرب شهر «قعطبه» در استان ضالع مستقر بود.

سرهنگ الحریری از بارزترین فرماندهان نظامی نیروهای موسوم به الحزام الامنی است که پیشتر در سال ۲۰۱۵ با نیروهای ارتش یمن و انصارالله جنگیده بود.

الحزام الامنی، گروه متشکل از شبه‌نظامیان مسلحی است که امارات آنان را تسلیح و حمایت می‌کند. نیروهای این گروه در استان‌های جنوبی یمن مثل عدن، لحج و أبین مستقر هستند. 

 درگیری‌ها در استان ضالع در جنوب یمن، از ماه می گذشته آغاز شده و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و انصارالله در حال مبارزه با نیروهای تحت حمایت امارات هستند.


موقعیت استان ضالع

 

اردیبهشت گذشته (ماه می) ارتش و انصارالله یمن موفق شدند وارد «قعطبه» بزرگ‌ترین شهر استان «ضالع» شوند؛ اتفاقی که اختلاف نیروهای وابسته به امارات و دولت مستعفی یمن (مقیم عربستان) را شدت داد و به درگیری داخلی آنها منجر شد (جزئیات بیشتر).


استان ضالع و موقعیت شهر قعطبه در آن

 

در آن زمان، این موضوع موجب نگرانی بسیار نیروهای وابسته به امارات و نیروهای وابسته به «عبد ربه منصور هادی» (رئیس دولت مستعفی یمن) شد و اختلافات میان آنها به دلیل سقوط مواضع نظامی استراتژیک مانند «نقیل الشیم، حمر و قردح» را تشدید کرد.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی ماه آوریل، موفق به تسلط بر 1500 کیلومتر از استان‌های ضالع و إب شده و خسارت‌های مادی و جانی زیادی به ائتلاف وارد کرده بودند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن