ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 106321
  • ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵
  • 94 بازدید
  • ارسال توسط :

اجتماع بانوان به مناسبت روز عفاف و حجاب در امامزاده صالح (ع)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی عصر امروز (پنجشنبه) ۲۰ تیرماه در مراسم تجمع مدافعان حریم خانواده که با حضور بانوان به مناسبت روز عفاف و حجاب در امامزاده صالح (ع) برگزار شد، با اشاره به این مطلب که حجاب در چند بخش قرآن آمده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی عصر امروز (پنجشنبه) ۲۰ تیرماه در مراسم تجمع مدافعان حریم خانواده که با حضور بانوان به مناسبت روز عفاف و حجاب در امامزاده صالح (ع) برگزار شد، با اشاره به این مطلب که حجاب در چند بخش قرآن آمده است، اظهار کرد: در آیه‌ای از قرآن خداوند می‌فرماید “تبرج نکنید که نامحرمان سمت شما بیایند. ” همچنین در آیه‌ای دیگر خطاب به زنان وارد شده است “به گونه‌ای بر سر خود پوشش قرار دهید که گردن شما پوشیده شود” اما این را باید در نظر داشته باشید که حجاب فقط مختص زنان نیست.

وی افزود: نگاه به نامحرم باید مورد توجه آقایان باشد و نگاه خود را از نامحرمان بپوشانند. بی‌حجابی بستر ایجاد گناهان زیادی را فراهم می‌کند. وقتی همه حجاب‌شان را کنار بگذارند رقابت‌های منفی برای جلوه‌گری میان بانوان ایجاد می‌شود به همین دلیل است که شاهد آسیب در جامعه می‌شویم. طبق سخن ائمه (ع) زکات زیبایی عفت است. عفت مرد به پوشیدن چشمش و عفت زن به پوشیدن ظاهرش است.

رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد: ما برای حفظ حیا و عفت در جامعه صدها هزار شهید و جانباز و اسیر داده‌ایم. کسی که خون این‌ها را پایمال کند خون خودش را پایمال می‌کند. حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) از ما عفاف می‌خواهند. پیامبر در حدیثی می‌فرمایند حواستان به فرزندان‌تان باشد. “یکی برای نماز و دیگری برای حجاب”. در هیچ جایی از قرآن اینچنین به پدر و مادر دستور داده نشده است که نسبت به حجاب و نماز فرزندان حواس‌شان جمع باشد.

قرائتی افزود: دین گزینشی نیست و یک زن نباید به دلیل مثلاً ظلمی که به او شده حجابش را کنار بگذارد. نماز را به عنوان واجب بپذیریم و حجاب را نپذیریم؟ این امر صحیح و درستی نیست.

همچنین در این مراسم گرشاسبی – دبیر ستاد عفاف و حجاب منطقه شمیرانات – با تاکید بر اینکه امروز مفتخریم که از آرمان‌های انقلاب اسلامی که یکی از آن‌ها حفظ حریم خانواده است دفاع کنیم، گفت: دشمن تلاش می‌کند به هر نحوی که شده به جمهوری اسلامی فشار بیاورد و یکی از این فشارها نابودی عفاف و حجاب است. مسیح علینژاد برای نابودی حجاب آورده شده است و این جمعیت برای دفاع از انقلاب اسلامی و حیا و عفت گرد یکدیگر جمع شده‌اند.

شعار این تجمع “من خانواده‌ام را دوست دارم” بود و بانوان از میدان تجریش به سمت امامزاده صالح (ع) برای دقایقی با در دست داشتن پلاکارد و پرچم‌هایی با عنوان من حجاب را دوست دارم به سمت امامزاده صالح (ع) حرکت کردند. این راهپیمایی با محوریت مادران شهدای حرم برگزار شد.

همچنین اجرای مسابقه‌ای برای بالا بردن اطلاعات مذهبی کودکان و اجرای گروه سرود نسیم قدر و مداحی مداحان اهل بیت (ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. همچنین در پایان بیانیه‌ای عفاف و حجاب نیز قرائت شد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن