ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 106365
  • ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
  • 69 بازدید
  • ارسال توسط :

آل‌سعود برای خروج از باتلاق یمن دست به دامان شیوخ این کشور شد

خبر خروج امارات از یمن و تنها گذاشتن عربستان در جنگ باعث شده تا ریاض نیز به دنبال خروج از باتلاق یمن باشد. روز جمعه روزنامه الاخبار لبنان اعلام کرد که امارات برای رهایی از جنگ یمن دست به دامان ایران شده است که البته ایران مذاکره در این مورد با ابوظبی را رد کرده […]

خبر خروج امارات از یمن و تنها گذاشتن عربستان در جنگ باعث شده تا ریاض نیز به دنبال خروج از باتلاق یمن باشد. روز جمعه روزنامه الاخبار لبنان اعلام کرد که امارات برای رهایی از جنگ یمن دست به دامان ایران شده است که البته ایران مذاکره در این مورد با ابوظبی را رد کرده است. اکنون خبر‌ها حکایت از تلاش‌های سعودی با هدف تفاهم با انقلابیون یمنی دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از فارس، «مجتهد» افشاگر معروف عربستانی در صفحه شخصی خود در توییتر از تلاش ولیعهد سعودی برای معامله با انصارالله یمن خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از فارس، این افشاگر سعودی نوشت که بن سلمان چند تن از رهبران قبایل یمنی را نزد انصارالله یمن فرستاده و پیشنهاداتی را برای تفاهم و پایان جنگ داده است. طبق نوشته مجتهد، ولیعهد سعودی پیشنهاد کرده است که انصارالله کنترل شمال یمن را در دست بگیرد و در ازای آن کاری با بخش جنوبی یمن نداشته باشد. همچنین مانع احداث خط لوله نفت عربستان که از استان المَهَره به سمت دریای عرب می‌رود نیز نشود. در مقابل نیز انصارالله یمن با رد تمامی پیشنهادات بن سلمان از او خواسته است تا از تمامی نقاط یمن خارج شده و ده‌ها میلیارد نیز غرامت بپردازد.
افشای تلاش ولیعهد سعودی برای تفاهم با انصارالله در حالی صورت می‌گیرد که امارات پس از چهار سال حضور در جنگ یمن در هفته گذشته اعلام کرد که راهبرد جنگ در یمن را به راهبرد صلح تغییر می‌دهد و تعداد نیروهای خود را در یمن به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد. حتی پایگاه‌های این کشور در استان تعز و غرب یمن نیز به نیروهای سعودی و سودانی واگذار شده است.
راهکار بن سلمان برای مقابله با حملات انصارالله
همچنین مجتهد در خبری دیگر اعلام کرد که دولت سعودی بعد از آنکه پدافند دفاعی عربستان نتوانسته در برابر حملات مکرر انصارالله، از فرودگاه أبها محافظت کند بخشنامه‌‌ای سری صادر کرده مبنی بر اینکه این فرودگاه از ساعت شش شب تا شش صبح بسته شود. مجتهد همچنین تاکید کرد که به نظر می‌رسد دستورات مشابهی برای سایر فرودگاه‌ها نیز صادر شده و این نشان می‌دهد که بن سلمان به جای اینکه به مقابله با حملات یمن بپردازد، «پرچم سفید» را به نشانه تسلیم بالا برده است.
اعتراضات دوباره یمنی‌ها در استان المهره
از سوی دیگر، استان المهره یمن بار دیگر شاهد برگزاری پنج تحصن اعتراضی برای خروج نیروهای عربستانی از این استان و برکناری استاندار المهره بود. به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سالم بلحاف، رئیس‌کمیته اطلاع‌رسانی سازمان «تحصن مسالمت‌آمیز ساکنان المهره» که تشکلی داخلی و برگزارکننده تظاهرات‌هایی علیه حضور نیروهای عربستانی در این استان همجوار با کشور عمان است، گفت:« استان المهره عصر جمعه شاهد برگزاری پنج تحصن اعتراضی همزمان بنا بر درخواست این کمیته بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن