ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 106390
  • ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
  • 76 بازدید
  • ارسال توسط :

بن‌سلمان به شدت دنبال خروج از یمن است اما از آبروی خود می‌ترسد

سرویس خارجی- موشک‌ها و پهپادهای انصارالله یمن ظاهرا خیلی زود توانسته‌اند معادلات جنگ یمن را تغییر دهند. اخیرا روزنامه الاخبار لبنان اعلام کرد امارات برای خروج از جنگ یمن دست به دامان ایران شده است. مقامات اماراتی نیز اعلام کردند که خروج نظامیان این کشور از یمن شروع شده است. مجتهد افشاگر معروف سعودی نیز […]

سرویس خارجی-

موشک‌ها و پهپادهای انصارالله یمن ظاهرا خیلی زود توانسته‌اند معادلات جنگ یمن را تغییر دهند. اخیرا روزنامه الاخبار لبنان اعلام کرد امارات برای خروج از جنگ یمن دست به دامان ایران شده است. مقامات اماراتی نیز اعلام کردند که خروج نظامیان این کشور از یمن شروع شده است. مجتهد افشاگر معروف سعودی نیز روز شنبه اعلام کرد محمد‌بن‌سلمان ولیعهد سعودی برای پایان دادن به جنگ یمن درخواست مذاکره به انصارالله داده که البته این جنبش رد کرده است. اکنون خبرهای دیگری در این مورد منتشر شده که خروجی همه آنها، شکست ائتلاف سعودی از انصارالله و تلاش آنها برای یافتن راه‌حلی آبرومندانه برای نجات از باتلاق یمن است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از فارس، روزنامه فرانسوی «لیبراسیون» در گزارشی به تصمیم امارات متحده عربی برای خارج کردن بخشی از نیروهای خود از یمن ‌اشاره کرد و نوشت که در شرایط کنونی همه طرف‌های داخلی و منطقه‌ای خواهان پایان یافتن جنگ یمن هستند. لیبراسیون نوشت، ائتلاف سعودی-اماراتی یک ماه‌و‌نیم پس از آغاز جنگ علیه یمن توانست شهر «عدن» را به کنترل خود در‌آورد و سپس پنج استان دیگر را از تسلط نیروهای انصارالله خارج کند اما پس از آن دیگر روند جنگ بسیار آهسته شد و حالت رکود به خود گرفت. این روزنامه فرانسوی افزود: «اعلام امارات مبنی بر کاهش نیروهای خود در یمن، توجهات را بیش از پیش به عربستان به عنوان بازیگری که در درگیری‌ها حضور آشکار دارد، جلب می‌کند. کشوری که بیشترین مسئولیت را در این جنگ مخرب دارد و ائتلاف عربی را برای حمله به یمن ایجاد کرده و همچنین حملات هوایی این کشور تا‌کنون موجب کشته شدن هزاران غیرنظامی شده است.»
طبق این گزارش «فرانسوا فریسون روچ» کارشناس امور یمن در مرکز پژوهش‌های علمی فرانسه اعتقاد دارد که امارات تلاش داشت پس از اینکه
به طور قابل توجهی نیروهای خود را به یمن اعزام کرد و توانست کنترل شهرهای جنوبی را به دست گرفته و از گروه‌های جدایی‌طلب حمایت کند؛ اما اکنون در پی تطهیر خود برآمده و چهره مثبتی از خود نشان می‌دهد…امارات در طول چهار سال گذشته هزاران نیرو به یمن اعزام و ۹۰ هزار نیروی یمنی را نیز آموزش و تجهیز کرده است.»
لیبراسیون در بخش پایانی نوشته «اکنون تمامی نیروهای داخلی و خارجی، متوجه بروز فاجعه نظامی، سیاسی و انسانی در یمن شده‌اند و همگی می‌خواهند بدانند که این درگیری چه زمانی به پایان می‌رسد و در این میان ولیعهد سعودی به‌عنوان کسی که این جنگ را آغاز کرده نیز تمایل شدیدی برای پایان دادن به این جنگ دارد اما همزمان می‌خواهد آبروی خود را نیز حفظ کند… ولیعهد سعودی تحمل این را ندارد که ببیند حوثی‌ها مقابل کشوری که خود را قدرتمند می‌داند اینگونه ایستاده‌اند و در داخل عربستان نیز توضیحی برای خسارت‌های جنگی که خود آن را آغاز کرده ندارد و نگران مشروعیت خود است.»

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن