ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 106435
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۴:۱۳
  • 96 بازدید
  • ارسال توسط :
پیشنهاد انصارالله برای اجرای مرحله اول و دوم توافق «سوئد» و مخالفت طرف مقابل

پیشنهاد انصارالله برای اجرای مرحله اول و دوم توافق «سوئد» و مخالفت طرف مقابل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای ارتش یمن و انصارالله در راستای تلاش برای اجرایی شدن توافق «سوئد» در تاریخ ۱۱ تا ۱۴ ماه می (۲۱ تا ۲۴ اردیبهشت) به صورت یک‌جانبه از سه بندر کلیدی در غرب یمن خارج شدند و از آن زمان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای ارتش یمن و انصارالله در راستای تلاش برای اجرایی شدن توافق «سوئد» در تاریخ ۱۱ تا ۱۴ ماه می (۲۱ تا ۲۴ اردیبهشت) به صورت یک‌جانبه از سه بندر کلیدی در غرب یمن خارج شدند و از آن زمان تا کنون دیگر مذاکره‌ای میان طرفین یمنی انجام نشده بود.

در جدیدترین دور گفت‌وگو‌ها، کمیته سه‌جانبه ناظر بر توافق آتش‌بس استان «الحدیده» از یکشنبه (۲۳ تیر) تا دوشنبه (دیروز/۲۴ تیر) در  کشتی متعلق به سازمان ملل در سواحل الحدیده به مذاکره نشستند و دیشب اعلام شد طرف‌های یمنی درباره آتش‌بس فوری در الحدیده و مکانیزم جدید برای اجرای آن در سریع ترین زمان ممکن توافق کردند (جزئیات بیشتر).

این کمیته متشکل از نمایندگان دولت مستعفی یمن و انصارالله است و «مایکل لولسگارد» رئیس هیأت ناظران سازمان ملل در یمن بر آن نظارت می‌کند.

«محمد معوضه» خبرنگار شبکه «المسیره»، درباره اتفاقات دیروز گزارش داد، هیأت صنعا خواستار مشخص شدن مسافت‌های مربوط به طرح بازاستقرار بود اما هیأت دولت مستعفی بر باقی ماندن بر دروازه‌های شهر الحدیده اصرار داشت.

وی افزود، طرف مقابل حاضر نشد «نقشه‌های مین‌ها» (مکان‌هایی که مین‌گذاری شده) در مناطق تحت تسلطش را تحویل دهد اما انصارالله برای تحویل این نقشه‌ها (با هدف خنثی کردن آنها) اعلام آمادگی کرد.

خبرنگار المسیره  ادامه داد، هیأت صنعا پیشنهاد داد مرحله اول و دوم توافق سوئد به صورت همزمان انجام شود اما طرف مقابل تنها خواستار اجرای بند اول این توافق و واگذاری مابقی آن در زمان دیگری بود.

در ادامه این گزارش آمده، هیأت صنعا همچنین برای تخلیه کلیه مناطق مربوط به طرح بازاستقرار از خودورهای زرهی و توپخانه اعلام آمادگی کرد اما طرف مقابل تمایلی در این باره نداشت.

شهر استکهلم سوئد در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۹۷ (شش دسامبر ۲۰۱۸) به مدت یک هفته میزبان چهارمین دور مذاکرات صلح یمن با حضور طرف‌های یمنی به ریاست «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن بود و در تاریخ ۱۳ دسامبر (۲۲ آذرماه) با توافق آتش‌بس در الحدیده، به کار خود پایان  داد.

توافق استکهلم سوئد به توافق آتش‌بس در استان الحدیده، خروج تمام افراد مسلح از بندر الحدیده و دو بندر دیگر در شمال این استان «رأس‌عیسی و الصلیف» و سپس خروج کامل نیروهای انصارالله و نیروهای وابسته به هادی از این از شهر الحدیده (مرکز استان الحدیده) اشاره می‌کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن