ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 106616
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴
  • 75 بازدید
  • ارسال توسط :
شورای سیاسی یمن: به هرگونه تشدید تنش در مرزهای ساحلی پاسخ می‌دهیم

شورای سیاسی یمن: به هرگونه تشدید تنش در مرزهای ساحلی پاسخ می‌دهیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شورای عالی سیاسی یمن روز یکشنبه طی جلسه‌ای به ریاست «مهدی المشاط» رئیس این شورا بر امنیت دریای سرخ به خصوص در شرایط بحرانی منطقه تاکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه «المسیره»، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شورای عالی سیاسی یمن روز یکشنبه طی جلسه‌ای به ریاست «مهدی المشاط» رئیس این شورا بر امنیت دریای سرخ به خصوص در شرایط بحرانی منطقه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه «المسیره»، وی به کشورهای متجاوز به یمن درباره هرگونه تشدید تنش‌ها در مرزها و خطوط ساحلی هشدار داد.

همچنین شورای عالی سیاسی یمن از جامعه بین‌الملل خواست تا در راستای برداشته شدن محاصره این کشور و در راس آن محاصره دریایی و جلوگیری از رسیدن غذا و کشتی‌های تجاری به بنادر یمن از جمله بندر الحدیده تلاش کند.

شورای عالی سیاسی یمن بر موضع ثابت خود در قبال صلح و روند سیاسی که طی آن حق حاکمیت، استقلال و وحدت یمن حفظ شود تاکید و از تلاش‌های فرستاده سازمان ملل در امور یمن برای تحقق صلح استقبال کرد.(جزئیات بیشتر)

شورای عالی سیاسی یمن همچنین به اخبار اخیر درباره عقب نشینی نیروهای یکی از کشورهای متجاوز به یمن اشاره و اعلام کرد که واقعیت‌های میدانی خلاف این موضوع را نشان می‌دهد.(جزئیات بیشتر)

این نهاد سیاسی یمن به توطئه‌های خطرناکی که برخی از کشورهای متجاوز در استان‌های جنوبی یمن در پیش گرفته‌اند اشاره و اعلام کرد که این اقدامات با هدف تجزیه یمن و ایجاد اختلاف و تفرقه میان ملت یمن صورت می‌گیرد.

جنگ ائتلاف سعودی و اماراتی علیه یمن وارد چهارمین سال خود شده است؛ جنگی که ریاض آن را به بهانه حمایت از دولت مستعفی به راه انداخت و در ابتدا اعلام کرد که در عرض چند هفته به کار انصارالله یمن پایان خواهد داد.

 ائتلاف سعودی و اماراتی طی این مدت از رسیدن به اهداف خود ناکام مانده و مجبور شده است از ارتش‌های اجاره‌ای و نظامیان مزدور نه‌تنها در یمن بلکه در داخل عربستان و برای حراست از مرزهای جنوبی این کشور استفاده‌کند. بنابر اذعان معاون شورای نظامی سودان، ۳۰ هزار نظامی این کشور در کنار ریاض علیه یمن می‌جنگند.

از سوی دیگر، در پی تحولات منطقه و توجه افکار عمومی جهان به تبعات وخیم جنگ ابوظبی و ریاض علیه یمن و کشتار مردم این کشور (مطابق آخرین آمار غیررسمی ۵۰ هزار کشته از غیرنظامیان) می‌رود که این ائتلاف عربی از هم گسسته شود؛ چرا که مقام‌های اماراتی گزارش‌های اخیر در مورد کاهش نیروهای امارات در یمن را تأیید کرده‌اند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن