ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 106915
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۵:۴۰
  • 93 بازدید
  • ارسال توسط :
خبرگزاری آسوشیتدپرس تعداد نیروهای اماراتی خارج شده از یمن را فاش کرد

خبرگزاری آسوشیتدپرس تعداد نیروهای اماراتی خارج شده از یمن را فاش کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد: این عقب‌نشینی گام بزرگی در جنگ یمن محسوب می‌شود به ویژه اینکه امارات تأکید می‌کند که این گام کاهش تعداد نیروها با هدف تقویت مذاکرات با انصارالله برای پایان جنگ است. این خبرگزاری اعلام کرد: امارات رسما […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد: این عقب‌نشینی گام بزرگی در جنگ یمن محسوب می‌شود به ویژه اینکه امارات تأکید می‌کند که این گام کاهش تعداد نیروها با هدف تقویت مذاکرات با انصارالله برای پایان جنگ است.

این خبرگزاری اعلام کرد: امارات رسما تعداد نیروهایی را که از یمن خارج کرده اعلام نکرده است و تنها به گفتن این مساله اکتفا کرده که تعداد نیروهایش را کاهش داده است.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع آگاه تأکید کرد که قبل از عقب‌نشینی حدود ۱۰ هزار سرباز اماراتی در یمن وجود داشتند.

این منبع تأکید کرد که حدود ۵۰ تا ۷۵ درصد از تمامی نیروهای امارات از یمن عقب‌نشینی کرده‌اند. نیروهای اماراتی تا حد زیادی به صورت مستقیم در جنگ شرکت نکردند و تنها بر عملیات اطلاعاتی و اداره عملیات و آموزش نیروهای محلی متمرکز بودند.

این منبع افزود: نیروهای اماراتی در آموزش حدود ۹۰ هزار نیروی یمنی در جنوب این کشور موفق شدند. فرماندهان گردان‌های امارات برای دادن مشورت نظامی به این نیروها همچنان در یمن هستند و از نزدیک با آمریکا در عملیات مبارزه با تروریسم همکاری می‌کنند.

این منبع اعلام کرد که نیروهای اماراتی همچنین سطح نیروهای حاضر در پایگاه نظامی امارات در بندر “عصب” اریتره را کاهش داده‌اند.

این خبرگزاری اعلام کرد که این پایگاه نقطه آغاز عملیات در الحدیده است که امارات آن را به آتشبارهای دفاع هوایی پاتریوت و سامانه‌های دفاعی دیگر مجهز کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از این خبرگزاری، احتمالا این عقب‌نشینی توازن نظامی در جنگ یمن را تغییر ندهد به ویژه اینکه شبه‌نظامیان هم‌پیمان با امارات همچنان در خطوط مقدم هستند.

این خبرگزاری به نقل از یک تحلیلگر برجسته در گروه بین‌المللی بحران اعلام کرد: عقب‌نشینی باعث می‌شود گزینه حمله به الحدیده از دایره خارج شود.

این خبرگزاری اعلام کرد: دیرزمانی است که عربستانی‌ها می‌خواهند انصارالله را از صنعا بیرون کرده و توانایی‌های نظامی‌شان را در طول مرزهای مشترک تضعیف کنند اما به رغم گذشت چند سال هنوز این اتفاق نیفتاده است و این درحالی است که نگاه اماراتی‌ها به جنوب است. امارات اکنون نقش خود را به عنوان حاکم فعلی جنوب از طریق مسلح کردن شبه‌نظامیان جنوب مستحکم کرده است همانطور که اماراتی‌ها پایگاه هوایی اصلی در عدن را اداره می‌کنند.

این خبرگزاری به نقل از یک مسؤول دولت مستعفی یمن اعلام کرد که عقب‌نشینی امارات از سلطه و سیطره این کشور بر جنوب نمی‌کاهد.

اخیرا مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن نسبت به ورود یمن به نزاع منطقه‌ای و این مساله که “تقسیم” تنها راهکار ممکن باشد، هشدار داد.

گریفیث ابراز اطمینان کرد که راهکاری برای نزاع در یمن ایجاد شود. وی نسبت به دشوار بودن تحقق این مساله در صورت طولانی شدن روند نزاع هشدار داد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن