ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 106925
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۷:۵۹
  • 95 بازدید
  • ارسال توسط :

ترامپ موفق به وتویِ منع فروش سلاح به عربستان نخواهد شد/ ناکجا آبادِ ارتباط مرگبار آمریکا با سعودی‎های سرکوبگر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ "ویلیام هارتونگ" محقق آمریکایی از مرکز سیاست بین المللی آمریکا در وبلاگ لوبلاگ می نویسد، همانطور که انتظار می رفت، ترامپ طی این هفته سه قطعنامه کنگره که به خاطر بمباران بدون تبعیض غیر نظامیان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ "ویلیام هارتونگ" محقق آمریکایی از مرکز سیاست بین المللی آمریکا در وبلاگ لوبلاگ می نویسد، همانطور که انتظار می رفت، ترامپ طی این هفته سه قطعنامه کنگره که به خاطر بمباران بدون تبعیض غیر نظامیان یمنی فروش ده ها هزار بمب هدایت شونده و سایر تجهیزات به عربستان سعودی را متوقف کرده را وتو کرد.

دولت ترامپ طی 3 پیام وتوی مجزا، به دلیل ادامه ی پشتیبانی از جنگ عربستان در یمن یک آمالگام (ترکیب) از تمام بدترین مذاکرات خود ارائه داد.

پیام وتوی ترامپ برای قطعنامه 36 مشترک سنا که تولید مشترک و انتقال بیش از 64000 بمب و قطعات بمب به عربستان سعودی را مسدود کرده حاکی از ضعف موضع دولت برای ادامه کشتار جمعی توسط ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در یمن است.

در ادامه،‌ استدلال های اصلی در پیام وتو شرح داده و اثبات می شود.

– مقابله با ایران و نمایندگان آن در منطقه

حوثی ها نمایندگان ایران نیستند. آنها دلایل خود را برای مبارزه دارند. حمایت افسارگسیخته ی آمریکا از جنگ عربستان سعودی در یمن و فاجعه انسانیِ آن، حوثی ها را به ایران نزدیک تر از حد تصور می کند.

– افزایش رقابت در بازارهای کلیدی

ترامپ از آغاز دولت خود تاکنون در مورد مزایای شرکت ها و کارکنان نظامی آمریکایی در ارتباط با عربستان سعودی مبالغه کرده و ادعا می کند که سعودی ها از 500000 شغل در آمریکا حمایت می کنند.

رقم واقعی این ادعا 20000 تا 40000، یعنی یک دهم تا یک دوازدهم ادعای ترامپ و کمتر از سه هزارم از 1 درصد نیروی کار آمریکا (160 میلیون نفر) است.

بسیاری از آن مشاغل در نتیجه ی توافق های تولید مشترک مانند؛ اجزاء بمب رِیتون پِیووِی (Raytheon Paveway) که قطعنامه 36 مشترک سنا آن را متوقف ساخته در عربستان سعودی بنا نهاده خواهد شد.

– تهیه تسلیحات هدایت شونده با دقت بالا برای محدود کردن تلفات غیر نظامیان در یمن

این ادعا، استدلالی متعارف برای ارسال بمب های هدایت شونده به عربستان سعودی از زمان آغاز مداخله در یمن در سال 2015 تاکنون بوده است.

متأسفانه هیچ مدرکی دال بر اینکه عربستان سعودی تلاشی در جهت عدم بمباران اهداف غیر نظامی انجام داده باشد، وجود ندارد. نیروی هوایی سعودی کارخانه های تصفیه آب، بیمارستان ها، بازارها، محله های غیر نظامی، مراسم های عروسی و تشییع جنازه و حتی اتوبوس مدرسه و چندین هدف دیگر که به وضوح تسهیلات غیر نظامی بوده و نباید مورد حمله واقع می شده را بمباران کرده است.

عربستان سعودی سال ها تسلیحات هدایت شونده با دقت بالای آمریکا را داشته و هیچ اثری بر تلفات غیر نظامی ناشی از حمله هوایی نداشته است.

– دفاع از شهروندان و پرسنل نظامی آمریکایی در عربستان سعودی

ائتلاف به رهبری حوثی ها که با عربستان سعودی و متحدان آن در یمن مبارزه می کند در موقعیتی قرار دارد که به خاطر حملات موشکی صورت گرفته علیه یمن قادر به حمله تلافی جویانه به مرز عربستان سعودی از جمله؛ حمله موشکی به فرودگاه ریاض و زخمی شدن 26 نفر است.

این حملات در برابر فاجعه ی ویرانگرِ انسانی که مداخله ی نظامی به رهبری عربستان سعودی و امارات متحده عربی در یمن رقم زده و هزاران غیر نظامی را کشته و میلیون ها نفر را در معرض قحطی و بیماری قرار داده، بسیار کم رنگ است.

بهترین راه برای مقابله با حملات مرزی، ادامه ی حملات به افراد و زیر ساخت های غیر نظامی در یمن نیست، بلکه پایان دادن به حمله هوایی عربستان است.

– توقف فروش بمب به عربستان منجر به تضعیف روند صلح می شود

این استدلال، بدبینانه ترین استدلال آنها است. حمایت نظامی آشکار دولت ترامپ از رژیم سعودی نه تنها به برقراری صلح کمکی نمی کند، بلکه منجر به طولانی شدن جنگ می شود.

مخالفت کنگره با این جنگ باعث شد تا دولت های حمایت شده ی عربستان سعودی و امارات متحده عربی بر سر میز مذاکره بیایند و البته فرآیند دشواری است. این امر کمک کرد تا امارات متحده عربی به کاهش دخالت خود در جنگ یمن ترغیب شود.

کسانی که در کنگره با تدارک حمایت تسلیحاتی و نظامی آمریکا برای مداخله عربستان سعودی در یمن مخالف بودند، باید دوباره گرد هم آیند و در جستجوی راهی جدید برای خاتمه دادن به حمایت آمریکا از این جنگ باشند.

دو اصلاحیه امیدوارکننده برای "قانون اختیارات دفاع ملی" وجود دارد که مجلس آن را تصویب کرده و منتظر شانس خود در کنفرانس مجلس سنا در مورد این لایحه است:

1. با حمایت مالی نمایندگان "رو خانا" و "آدام شیف" عرضه ی قطعات تعمیری و یدکی به ائتلاف هوایی عربستان سعودی که در جنگ یمن دخیل است، خاتمه می یابد.

2. به رهبری "تام مالینوسکی" نماینده سنا طی یک سال، فروش تسلیحات هوا به زمین به عربستان سعودی پایان خواهد یافت.

طرفداران خاتمه ی قتل عام عربستان در یمن و متحدان آنها در کنگره علیرغم ارتباط مرگبار دولت ترامپ با یکی از سرکوبگرترین رژیم های جهان، به جستجوی راه هایی برای پایان دادن به حمایت آمریکا از جنگ یمن ادامه خواهند داد.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن