ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 106934
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
  • 114 بازدید
  • ارسال توسط :
انصارالله، سازمان ملل و ائتلاف عربی را مسؤول هرگونه نشت نفتکش «صافر» دانست

انصارالله، سازمان ملل و ائتلاف عربی را مسؤول هرگونه نشت نفتکش «صافر» دانست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه المسیره، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت، انصارالله مانع صیانت از نفتکش‌ها نمی‌شود و همواره خواستار انجام این اقدام بوده است. وی افزود: مخالفت کشورهای عضو ائتلاف عربی با فروش نفت نفتکش صافر در حدیده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه المسیره، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت، انصارالله مانع صیانت از نفتکش‌ها نمی‌شود و همواره خواستار انجام این اقدام بوده است.

وی افزود: مخالفت کشورهای عضو ائتلاف عربی با فروش نفت نفتکش صافر در حدیده برای پرداخت حقوق کارمندان غیرمنطقی و غیرانسانی است.

ائتلاف متجاوز سعودی – آمریکایی از نوامبر ۲۰۱۶ با رهگیری مسیر نفتکش “راما ۱” و ممانعت از ورود این نفتکش به آب‌های منطقه‌ای یمن برای تخلیه ۳۰۰۰ تن سوخت مازوت در صافر،‌ از رسیدن مازوت به این مخزن با هدف روشن کردن ژنراتورهای خنک‌کننده و تخلیه گاز ناشی از نفت خام جلوگیری می‌کند.

در این راستا، در یادداشتی که جنبش انصارالله آن را در پایگاه خود منتشر کرده است، آورده است، بحران نفتکش صافر در بندر راس عیسی بار دیگر سر برآورده است و یک فاجعه جهانی اقتصادی و زیست محیطی در آستانه وقوع است.

در ادامه این یادداشت آمده است، محاصره نفتکش صافر موجب شده است، حدود یک میلیون و دویست هزار بشکه نفت موجود در داخل این نفتکش از سال ۲۰۱۵ صادر نشود، همچنین این محاصره اجازه ورود سوخت مازوت لازم برای روشن کردن ژنراتورها و خنک کننده‌های مخازن شناور را نداده و علاوه بر آن از ورود تیم‌های حفاظتی برای جلوگیری از خطر انفجار نفتکش صافر یا نشت نفت آن ممانعت کرده است.

پیش از این دولت مستعفی یمن با این ادعا که انصارالله سازمان ملل را از حفاظت نفتکش‌های فرسوده روبروی سواحل حدیده منع کرده است، نسبت به بروز قریب الوقوع فاجعه زیست محیطی که ممکن است امتداد آلودگی ناشی از نشت نفت خام به مصر و عربستان هم برسد، هشدار داده بود.

همچنین معمر الاریانی، وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن در توییتی مدعی شد: “نسبت به فاجعه زیست محیطی قریب الوقوع به دنبال ممانعت انصارالله از حضور تیم فنی سازمان ملل برای انجام تعمیرات و نگهداری از نفتکش صافر هشدار می‌دهیم که از چهار سال پیش در دریای سرخ نزدیک بندر راس‌عیسی در حدیده لنگر انداخته است و بیش از یک میلیون بشکه نفت خام به عنوان ذخیره صادراتی دارد”.

نفتکش صافر، از مارس ۲۰۱۵ هنگامی که منطقه تحت کنترل انصارالله بود، از کار افتاده است.

پیش از این کارشناسان هشدار داده بودند که نفتکش فرسوده صافر ممکن است روبروی سواحل یمن منفجر شود؛ مساله‌ای که ممکن است به بزرگ‌ترین نشت نفتی در جهان تبدیل شود.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن