ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 106965
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
  • 78 بازدید
  • ارسال توسط :

وبا و دیفتری کم بود، سرطان هم در یمن شیوع پیدا کرد

سرویس خارجی- در 51 ماه گذشته ائتلاف سعودی با استفاده از انواع بمب‌ها و سلاح‌های ممنوعه باعث نابودی زیرساخت‌های یمن شده‌اند. در این میان نابودی مراکز بهداشتی و منابع آب آشامیدنی منجر به بروز انواع بیماری‌ها مانند وبا و دیفتری شده است. حالا خبر رسیده استفاده از بمب‌ها و سلاح‌های شیمیایی و ممنوعه باعث شیوع […]

سرویس خارجی-

در 51 ماه گذشته ائتلاف سعودی با استفاده از انواع بمب‌ها و سلاح‌های ممنوعه باعث نابودی زیرساخت‌های یمن شده‌اند. در این میان نابودی مراکز بهداشتی و منابع آب آشامیدنی منجر به بروز انواع بیماری‌ها مانند وبا و دیفتری شده است. حالا خبر رسیده استفاده از بمب‌ها و سلاح‌های شیمیایی و ممنوعه باعث شیوع بیماری‌های مرگبار جدیدی در این کشور فقیر آسیایی شده است.
باشگاه خبرنگاران جوان در این باره به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره نوشته، یک مقام امور بهداشت و درمان یمن اعلام کرد ابتلا به سرطان در یمن به دلیل آنکه متجاوزان در حملاتشان از موشک‌ها و بمب‌های حاوی مواد شیمیایی و مواد پرتوزا استفاده می‌کنند به شدت افزایش یافته است. «عبدالله ثوابه» رئیس‌مرکز بیماری‌های سرطانی تأکید کرد وضع وخیم بیماران سرطانی در یمن به مداخله سریع سازمان بهداشت جهانی نیاز دارد و مراجعه به مرکز درمان سرطان در صنعا افزایش یافته و این مرکز مملو از بیمارانی است که برای درمان مراجعه می‌کنند.آمار‌ها و گزارش‌های پزشکی نیز نشان می‌دهند آمار افزایش ابتلا به سرطان غیرطبیعی است و با آمار‌های جهانی همخوانی ندارد.
رئیس‌مرکز بیماری‌های سرطانی یمن این را هم اضافه کرد که، افزایش ابتلا به سرطان در یمن پس از سال ۲۰۱۵ میلادی یعنی پس از آغاز تجاوز به یمن آغاز شده است، وقتی دلایل این امر را بررسی می‌کنیم درمی یابیم که دلیلش بقایای بمب‌ها و موشک‌هایی است که معلوم نیست چه موادی در آنها به کار گرفته شده است. به صراحت می‌توان گفت مواد شیمیایی و پرتوزای به کارگرفته شده در این موشک‌ها و بمب‌ها از دلایل افزایش ابتلا به سرطان است.
گفتنی است عربستان سلاح‌های خود را از آمریکا، فرانسه، انگلیس، کانادا و چند کشور غربی دیگر تامین می‌کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن